  • 31. Data: 2013-08-17 18:39:19
    Temat: Re: Które baterie trzeba rozłado wywać do końca a k tóre do połow y?
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Maciej Bebenek" napisał:

    > pisałem coś o teorii i praktyce, prawda? ;-)

    No właśnie praktyka potwierdza, że tak się dzieje. Przynajmniej wg
    dostępnych wskaźników, które wymienił uparcie wyłażący z KF-a kol. Eneuel.
    Co jest z tym OE?

    > Za 200 zł to pan se może kupić...

    ... baterię do mojego Della. Z wysyłką ;-)
    Gdybym nadal pracował jako informisiek, przy tej ilości (Akarm, nie czepiaj
    się, laptopy firmowe raczej nie są policzalne) dostałbym jeszcze znaczący
    rabat.

    > Teraz ceny znacząco spadły, wtedy markowa
    > bateria do markowego laptopa to jakieś 600-1000 zł.

    Możliwe, nie pamiętam, widocznie za moich czasów problem padających baterii
    w laptopach firmowych był marginalny ;-)

    > 5 lat - zgadza się. 10% wartości? Nie zgadza się

    Zależy, jak liczyć - od wartości "księgowej", czy początkowej ;-). Ja kilka
    lat temu musiałem z różnych przyczyn przesiąść się na laptopa. Kupiłem
    sprzęt z dość niskiej półki, bo z powodzeniem wystarcza mi wydajność
    "biurowa" klasy i3, za niecałe 2 tys. Z założeniem, że (jak się nic nie
    rozpierdzieli) po jakichś 2-3 latach będę musiał wymienić baterię (koszt
    150-200 zł w zalezności od źródła), a za 4 najdalej 5 lat kupię nowego.
    Czyli z góry założyłem, że to będzie właśnie jakieś 10 %. Co wcale nie jest
    jakąś wygórowaną ceną. IMHO, oczywiście
    BTW: dla jasności - klasowo obcy mi jest neoliberalny dogmatyzm, zgodnie z
    którym dana rzecz jest warta tyle, ile *ktoś* zgodzi się za nią zapłacić.
    Dla mnie mój sprawny laptop jest wart dokładnie tyle, ile *ja* bym musiał
    zapłacić za tej klasy nowy sprzęt, gdybym go nie miał. Czyli nadal jakieś 2
    tysiące ;->

    > Czy ja wiem? ;-) Dyskutujesz mając za argument swoje własne bardzo silne
    > przekonanie ;-) Ja też, mówiąc szczerze, byłem sceptycznie nastawiony do
    > tej tezy, ale nie wychodziłem z założenia, że jeśli fakty twierdzą
    > inaczej,
    > tym gorzej dla faktów ;-)

    Jakich faktów? ;->
    Że bateria zamiast tkwić w laptopie, ma leżeć w szafce, a jeszcze lepiej - w
    lodówce?
    To rzeczywiście fakt - irracjonalny ;->

    JoteR

  • 32. Data: 2013-08-17 18:41:00
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "John Kołalsky" napisał:

    > Reklamy Ci się wyświetlają

    Mnie? To tobie się wyświetlają. Ja te pliki mam na swoim dysku ;->

    JoteR

  • 33. Data: 2013-08-17 19:39:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "JoteR" <u...@i...eu>

    > Mnie? To tobie się wyświetlają. Ja te pliki mam na swoim dysku ;->

    Chodzi mi o to, że tak Ci się opublikowały że wyświetlają się. Jakbyś
    publikował porządnie to by się nie wyświetlały.

  • 34. Data: 2013-08-17 21:19:42
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "John Kołalsky" napisał:

    > Chodzi mi o to, że tak Ci się opublikowały że wyświetlają się.
    > Jakbyś publikował porządnie to by się nie wyświetlały.

    Wybacz, nie mam własnego serwera, zaś pliki publikuję na tyle rzadko, że nie
    mam rozeznania w aktualnym rankingu hostingów. Jeśli czujesz niepowstrzymaną
    potrzebę obejrzenia tych dwóch zrzutów z Dell Battery Meter, to wskaż
    miejsce, w którym mógłbym je "porządnie" opublikować. Zapewniam cię jednak,
    że to nic fascynującego, chyba każdy laptop tego typu narzędzie, większość
    pewnie nawet bardziej rozbudowane (Lenovo, Samsung).

    JoteR

  • 35. Data: 2013-08-17 22:12:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message
    > Teoria teorią, a życie życiem. Jak się ma pod opieką kilkaset laptopów, w
    > większości jednego producenta, widać więcej.
    > I generalnie widać, że przy ośmiogodzinnym katowaniu baterii zasilaniem,
    > ich pojemność maleje. Co prawda, to były obserwacje sprzed 5 czy 8 lat,
    > ale
    > teorie były te same ;-) Może układy zasilania się zmieniły, chociaż nie
    > sądzę.

    Ktoś tu już pisał obok, że litowo-jonowym szkodzi głębokie wyładowanie
    ale też trzymanie pod dużym napięciem (czytaj: w 100% naładowanie).
    Bateria która ciągle jest w 100% naładowana będzie statystycznie dłużej
    pod wpływem dużego napięcia niż taka używana do napędzania laptopa
    w trybie ładowania i rozładowywania.

  • 36. Data: 2013-08-18 00:14:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    > Zasilającym, słuchawkowym/głośnikowym i ethernetowym na przykład.
    > Szarpnięcie za takie kable (po uprzednim ich przydeptaniu lub zahaczeniu
    > o kant dupy (ups: stołu)) kończy się wyrwaniem gniazda z płyty i dość kosztowną
    naprawą.

    > Dodatkowo napominam, aby nie przenosić klaptoka z otwartą klapą, ani nie
    > podnosić go jedną ręką. Też tłumaczyć?

    Dodatkowo dopisałbym wszelkiej maści pendrivy, a - z czasów minionych -
    karty PCMCIA ;-)

  • 37. Data: 2013-08-18 02:34:34
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-08-16 18:06, Krzysztof 45 pisze:

    > To jest fakt. Ja tez tak zaorałem baterie i to w krótszym okresie.
    >
    > W sklepie rozgarnięty sprzedawca informuje że jeżeli laptop zasilany
    > jest non stop sieci elektrycznej, to zaleca się naładowanie baterii,
    > wyjęcie jej z laptopa i schowanie do szafy.

    Li ion?
    40% i lodówka.
    NAwet po 5 latach bedzie jak nieuzywana.

    --
    @foe_pl

  • 38. Data: 2013-08-18 02:40:15
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > Co do laptopów to w większości wszyscy znajomi mają stale podłączone do
    > prądu i każdy narzeka że po 2 latach to trzyma 5-10 minut i to nie ważne
    > czy dell samsung, acer, asus czy toshiba. Wiec raczej coś daje to
    > rozładowywanie do 0 jak w przypadku neoniusza. Więc idąc tym tropem
    > lepiej komórki rozładowywać. Ja rozładowuję baterię w komórkach do końca
    > (oczywiście jeżeli się akurat da, czyli wieczór, mam 15% włączam film,
    > wifi) i ładuję do rana. Teraz mam 3000mAh i wolałbym żeby tak jak teraz
    > komórka tydzień wytrzymywała także za rok a nie połowę.

    http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_pr
    olong_lithium_based_batteries

    Let's look at real-life situations and examine what stresses lithium-ion
    batteries encounter. Most packs last three to five years. Environmental
    conditions, and not cycling alone, are a key ingredient to longevity,
    and the worst situation is keeping a fully charged battery at elevated
    temperatures. This is the case when running a laptop off the power grid.
    Under these conditions, a battery will typically last for about two
    years, whether cycled or not. The pack does not die suddenly but will
    give lower runtimes with aging.

    "Should I disconnect my laptop from the power grid when not in use?"
    many ask. Under normal circumstances this should not be necessary
    because once the lithium-ion battery is full the charger discontinues
    charge and only engages when the battery voltage drops. Most users do
    not remove the AC power and I like to believe that this practice is safe.

    --
    @foe_pl

  • 39. Data: 2013-08-18 09:15:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "JoteR" <u...@i...eu>

> [...]
    > niepowstrzymaną potrzebę obejrzenia tych dwóch zrzutów z Dell Battery
    > Meter, to wskaż miejsce, w którym mógłbym je "porządnie" opublikować.

    Mógłbyś je np wysłać na serwer NNTP :-)

    > Zapewniam cię jednak, że to nic fascynującego, chyba każdy laptop tego
    > typu narzędzie, większość pewnie nawet bardziej rozbudowane (Lenovo,
    > Samsung).

    Tak wiem. Jak włożyłem zamiennik baterii bo oryginalnej producent już nie
    oferuje to mi się wyświetla taki dupny komunikat w tym cudownym
    oprogramowaniu, że mam nieoryginalne baterie i że tak być nie powinno i w
    ogóle. Generalnie niespecjalnie odczuwam potrzebę przestawiania
    czegokolwiek. Baterię wymieniałem raz a wentylator dwa razy. Kosztują mniej
    więcej tyle samo (wentylatory i bateria) z tym, że by wymienić wentylator
    trzeba rozkręcić pół laptopa co by pewnie kosztowało z 200 w serwisie. Z
    podświetleniem matrycy dzieją się jakieś jaja. Myślałem o kupieniu czegoś
    nowego, ale ... Surface (też tablet z Windows) nie ma modemu GSM (dostrzegam
    tutaj nić porozumienia z czytelnikami tej grupy) oraz za mały dysk ma (skoro
    teraz mam 256 to chyba nie zdołam zejść do 128) a jego wymiana na większy
    ryzykowna jest bo Surface jednorazowym sprzętem jest, więc ... czekam.

  • 40. Data: 2013-08-18 09:17:17
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl>

    > Li ion?
    > 40% i lodówka.
    > NAwet po 5 latach bedzie jak nieuzywana.

    Myślałem o kupieniu lodówki dedykowanej temu celowi i postawieniu na biurku
    by mieć te ogniwa blisko siebie i nie tęsknić za nimi tak bardzo...