  • 41. Data: 2013-08-18 10:27:14
    Temat: Re: Które baterie trzeba rozładowywać do końca a które do połowy?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-18 09:17, John Kołalsky pisze:

    > Myślałem o kupieniu lodówki dedykowanej temu celowi i postawieniu na
    > biurku by mieć te ogniwa blisko siebie i nie tęsknić za nimi tak bardzo...

    Gdyby producentom zależało, to tak by skonstruowali układ ładowania, a
    baterię uzupełnili drobnym Peltierem. Ładowanie do 100% byłoby na
    specjalne, wyraźnie wyartykułowane życzenie.
    Niestety, w interesie producenta leży, aby po paru latach użytkownik
    zobaczył jak daleko sprzęt poleci z balkonu i kupił nowy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 42. Data: 2013-08-18 11:10:31
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "John Kołalsky" napisał:

    > Jak włożyłem zamiennik baterii bo oryginalnej producent już nie oferuje

    Znaczy - czas wymienić sprzęt, bo ten już się zestarzał moralnie ;->

    > Baterię wymieniałem raz a wentylator dwa razy. Kosztują mniej więcej tyle
    > samo (wentylatory i bateria) z tym, że by wymienić wentylator trzeba
    > rozkręcić pół laptopa co by pewnie kosztowało z 200 w serwisie.

    Mój wentylator jeszcze żyje, ale sądząc po temperaturach, należałoby
    wyczyścić radiator i wymienić pastę. Wg serwisówki trzeba w tym celu
    rozebrać niemal całego laptopa (z wyjątkiem matrycy). Odbierając parę dni
    temu jakąś duperelę z Komputronika, nagabnąłem ich o cenę takiej usługi.
    Krzyknęli 100 zł. Przy tej cenie nawet mi się nie opłaca sięgać po wkrętak.

    JoteR

  • 43. Data: 2013-08-18 11:28:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Aug 2013 13:12:55 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > Owszem, wymaga to przemyślenia sobie środowiska pracy. Ja na ten przykład,
    > wszystkie czynności, które przerastają tablet, robię po VPN na laptopie,
    > który sobie spokojnie spoczywa na biurku. Dzieki WOL i RDP moge go sobie
    > zdalnie włączyć, zrobić co potrzebuję i wyłączyć.

    I nie masz problemu z klawiatura, ktora wyskakuje kiedy chce, i gdzie
    chce na ekranie, czy nosisz sprzetowa ?

    > Jedynym nierozwiązanym problemem jest połączenie z konsolą do sprzętu
    > Cisco/Juniper etc, bo tego się z tabletu nie da zrobić.

    A w czym problem - telneta na tablecie nie ma, czy one maja jakiegos
    ambitnego activeX ?

    J.

  • 44. Data: 2013-08-18 11:28:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

> [...]
    > Niestety, w interesie producenta leży, aby po paru latach użytkownik
    > zobaczył jak daleko sprzęt poleci z balkonu i kupił nowy.

    Gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem. A na razie jest tak, że
    przeciętny użytkownik kupuje nowy laptop a nie odtwarza stary jak np ja.

  • 45. Data: 2013-08-18 11:44:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 10:27:14 +0200, sqlwiel napisał(a):
> [...]
    > Niestety, w interesie producenta leży, aby po paru latach użytkownik
    > zobaczył jak daleko sprzęt poleci z balkonu i kupił nowy.

    Zalezy. Bo jak przesadza z tym interesem, to uzytkownik juz od nich
    nic wiecej nie kupi.
    A tu sie sprzet starzeje "moralnie" - uzytkownik i tak sobie kupi
    nowy, a zadowolony ze starego wybierze sprawdzonego producenta.

    Poza tym widzisz "Akumulator Dell o wydluzonej zywotnosci".

    Tylko tak jakos nie potrafie sie doszukac co to znaczy:
    -wydluza okres przydatnosci baterii,
    -wydluza czas pracy na baterii, byc moze zmiejszajac zywotnosc :-)

    J.

  • 46. Data: 2013-08-18 11:53:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 11:10:31 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > Krzyknęli 100 zł. Przy tej cenie nawet mi się nie opłaca sięgać po wkrętak.

    Po czym dmuchną sprężonym powietrzem i usługa zrealizowana. Pół biedy jak z
    kompresora, gorzej jak z puszki.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 47. Data: 2013-08-18 11:55:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Krzyknęli 100 zł. Przy tej cenie nawet mi się nie opłaca sięgać po wkrętak.

    Skoro to takie tanie, to moze samemu dasz rade w pol godziny wyczyscic
    :-)

    J.

  • 48. Data: 2013-08-18 11:57:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 11:28:07 +0200, J.F. napisał(a):

    > I nie masz problemu z klawiatura, ktora wyskakuje kiedy chce, i gdzie
    > chce na ekranie, czy nosisz sprzetowa ?

    Nosze sprzętową, przy okazji osłania ekran.

    > A w czym problem - telneta na tablecie nie ma, czy one maja jakiegos
    > ambitnego activeX ?

    Brak portu szeregowego/USB z obsługą przejściówki na RS oraz softu który
    umiałby się tak połączyć.
    Ale jak powiedziałem - takie rzeczy robi się tak rzadko, że szkoda nawet
    wspominać. Kabelek jest potrzebny tylko po wyjęciu skrzynki z kartonu do
    pierwszej konfiguracji i ustawienia haseł. Potem można już zdalnie
    telnetem/SSH

  • 49. Data: 2013-08-18 12:11:32
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-18 11:55, J.F. pisze:

    > Skoro to takie tanie, to moze samemu dasz rade w pol godziny wyczyscic
    > :-)
    Moje doświadczenia: nie wentylator (chyba, że wyraźnie rzężą (tak się to
    pisze?) łożyska), a radiator na wylocie, zaklejony kurzem. U siebie
    przecierałem go piórko-po-piórku, bez demontażu czegokolwiek, cienką
    bambusową słomką z nawiniętą odrobiną wilgotnej waty. Trwało 10 minut i
    wyraźnie pomogło. Na dłużej.
    Wcześniej robiłem to dość silnym odkurzaczem. Też pomogło, ale słabo.
    Przy okazji (do pośmiania się:) przeciągnąłem tym odkurzaczem po
    klawiaturze. Na szczęście klawisze odzyskałem. :)

    Chyba trochę się NTG robi... :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 50. Data: 2013-08-18 12:17:56
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Waldek Godel" napisał:

    > Po czym dmuchną sprężonym powietrzem i usługa zrealizowana. Pół biedy jak
    > z kompresora, gorzej jak z puszki.

    Ale pasty raczej nie wymienią, dmuchając z puszki. Chyba, że tylko
    stwierdzą, że wymienili ;->

    JoteR