  • Data: 2024-02-29 17:05:14
    Temat: Re: [Kupię] Układ PHY STE100P
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.02.2024 14:28, Adam wrote:

    > Bardzo ciekawe - i mówię to poważnie.
    > Ale jako kierunek studiów wydaje mi się mało przydatne.

    Słowem kluczowym tutaj jest "sztuka". Sztuka z definicji nie musi być
    wcale czymś przydatnym. Może, ale nie musi.
    Demoscena jak najbardziej spełnia definicję nurtu w sztuce. I jak każdy
    nurt w sztuce może być przedmiotem badań naukowych. W dodatku od
    jakiegoś czasu stylistyka 8/16 bit wraca do łask, z powodów nostalgicznych.

    Poza tym zawsze znajdziesz artystów/teoretyków sztuki, którzy będą
    zainteresowani praktycznym wykorzystaniem historycznych technik. Nadal
    mamy ludzi malujących farbami olejnymi, tworzących drzeworyty czy
    litografie, nadal mamy osoby fotografujące na analogowej kliszy, nadal
    mamy muzyków korzystających z tradycyjnych instrumentów. Nawet jeśli
    _prawie_ identyczny efekt da się uzyskać cyfrowo. Bo w tym wypadku
    jednak użycie klasycznego narzędzia też stanowi element artystycznego
    przekazu.

    Dlatego nie dziwi mnie, że w środowiskach artystycznych może odżywać
    zainteresowanie starą sztuką cyfrową. Nawet jeśli na politechnikach
    sprzęt używany do jej tworzenia byłby uznany za niepotrzebny nikomu
    przeżytek. :)