    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupno Samochodu
    Date: Thu, 17 Jun 2010 10:57:12 +0200

    On 17.06.2010 10:40, Ariusz wrote:

    > kasy nie mam za wiele powiedzmy około 14 tys.
    <ciach>
    > Moje typy samochodów to (kombi):
    > Citroen C5, Renault Laguna II, Ford Mondeo innych też nie wykluczam -
    > Nissan Almera, Lancia Lybra...

    Moim zdaniem nie ta półka.

    > Co do mobilności, możliwości językowych i czasu nie ma problemu, za to
    > nie znam się na samochodach, zwłaszcza na dieslach - to tej pory
    > jeździłem benzyną i gazem, np. wiele słyszę o turbinach ale jak
    > sprawdzić ocenić, czy turbina jest ok, albo po jakim limicie km lubi
    > siadać.
    >
    > Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny

    Musisz jednak zdać się na kogoś. Jak się na samochodach nie znasz, to
    też nie nauczysz się wystarczająco szybko i dużo aby celnie utrafić
    auto, tym bardziej że szukasz na nieodpowiedniej półce.
    To na co zwrócić uwagę to są takie drobne niuanse, dla każdego samochodu
    inne, nieraz skutecznie tuszowane właśnie przed takimi osobami jak Ty.
    Ja jeżdżę moim obecnym samochodem od 3 lat, wszystkie naprawy wykonuje
    samodzielnie i co jakiś czas zdarza mi się znaleźć jakieś dowody na to
    że coś było kombinowane/robione. Tu jakaś śrubka objechana, tu zatrzask
    złamany, tam zaś coś nie pasuje, na innym elemencie jakaś podejrzana
    data produkcji. Ale z auta jestem zadowolony, bo wszystko co ma działać
    to działa, mimo że się okazało że ma o 100kkm licznik kręcony - bo kto
    by kupił 5cio letniego diesla z przebiegiem 200kkm?