  • 1. Data: 2010-06-17 10:40:36
    Temat: Kupno Samochodu
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Właśnie przymierzam się do kupna samochodu.
    kasy nie mam za wiele powiedzmy około 14 tys.
    Do tej pory kupowałem 2 używane samochody za każdym razem ze "specami"
    Pierwszy i drugi (Audi C4 i Passat B3) były strasznie awaryjne - co
    chwilę coś.
    Teraz postanowiłem nie posiłkować się "specjalistami" bo i tak nic z
    tego nie wynikło, lepiej czasem pojechać na serwis i zaufać obcej osobie.

    No nic - poszukiwania trwają - niestety mieszkam w miejscu gdzie
    wszędzie daleko - oglądałem kilka samochodów i stwierdzam, że sprzedawcy
    nagminnie kłamią. Czasem w drobnych sprawach ale skoro w drobnej to i
    może w poważnej - gdzie nie pojechałem obejrzeć porządnego, igła
    samochodu to się okazywało, że a to poobijany, a to tylne światło
    rozbite, a to przetarta tapicerka fotela. Nawet ostatnio sprzedawca
    zapewniał mnie, że samochód serwisowany w ASO wszystko udokumentowane, a
    i owszem Toyota Avensis z 2001 r. wpisy skończyły się w 2003 i do tego
    czasu Toyota miała przejechane 130 tys. km, a wg. licznika w kolejne 7
    lat tylko 40 tys. - dlatego stwierdziłem, że taniej wyjdzie mi pojechać
    do Niemiec niż bujać się po 300 km za autem zobaczyć i stwierdzić, że
    auto mi nie odpowiada.

    Postanowiłem więc pojechać do Niemiec i tam poszukać samochodu.
    Samochodu dla mnie nie na handel więc nie zależy mi koniecznie na
    najtańszym, a na dobrym. I tu mam pytanie na co zwrócić uwagę, jakie
    papiery mieć ze sobą, jakie są możliwości sprawdzenia samochodu, na ile
    ufać niemieckim sprzedawcą.

    Moje typy samochodów to (kombi):

    Citroen C5, Renault Laguna II, Ford Mondeo innych też nie wykluczam -
    Nissan Almera, Lancia Lybra...

    Co do mobilności, możliwości językowych i czasu nie ma problemu, za to
    nie znam się na samochodach, zwłaszcza na dieslach - to tej pory
    jeździłem benzyną i gazem, np. wiele słyszę o turbinach ale jak
    sprawdzić ocenić, czy turbina jest ok, albo po jakim limicie km lubi siadać.

    Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny

    Ariusz

  • 2. Data: 2010-06-17 10:45:39
    Temat: Re: Kupno Samochodu
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Ariusz pisze:
    > Postanowiłem więc pojechać do Niemiec i tam poszukać samochodu.

    i dobrze jedyne słuszne rozwiązanie

    > Moje typy samochodów to (kombi):
    >
    > Citroen C5, Renault Laguna II, Ford Mondeo innych też nie wykluczam -
    > Nissan Almera, Lancia Lybra...

    wypisałeś niezbyt szczęśliwe kombinacje, no ale nie to jest przedmiotem
    dyskusji. Ewentualnie ta lancia jest ok

> [...]
    > jeździłem benzyną i gazem, np. wiele słyszę o turbinach ale jak
    > sprawdzić ocenić, czy turbina jest ok, albo po jakim limicie km lubi

    nie ma czegoś takiego jak limit, wszystko zależy od użytkownika.
    Jeśli nie masz pojęcia w tym temacie, zawsze możesz podjechać do
    warsztatu co prawda to będzie kosztowało ale Ci sprawdzą co i jak.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-06-17 10:48:17
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > i dobrze jedyne słuszne rozwiązanie

    Ja bym proponowal raczej pojechac np do Danii.

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2010-06-17 10:54:10
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Adam Szewczak pisze:
    > Ja bym proponowal raczej pojechac np do Danii.

    Też można, jeszcze w Belgii sporo tego jest :)

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-06-17 10:57:12
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 17.06.2010 10:40, Ariusz wrote:

    > kasy nie mam za wiele powiedzmy około 14 tys.
    <ciach>
    > Moje typy samochodów to (kombi):
    > Citroen C5, Renault Laguna II, Ford Mondeo innych też nie wykluczam -
    > Nissan Almera, Lancia Lybra...

    Moim zdaniem nie ta półka.

> [...]
    > jeździłem benzyną i gazem, np. wiele słyszę o turbinach ale jak
    > sprawdzić ocenić, czy turbina jest ok, albo po jakim limicie km lubi

    Musisz jednak zdać się na kogoś. Jak się na samochodach nie znasz, to
    też nie nauczysz się wystarczająco szybko i dużo aby celnie utrafić
    auto, tym bardziej że szukasz na nieodpowiedniej półce.
    To na co zwrócić uwagę to są takie drobne niuanse, dla każdego samochodu
    inne, nieraz skutecznie tuszowane właśnie przed takimi osobami jak Ty.
    Ja jeżdżę moim obecnym samochodem od 3 lat, wszystkie naprawy wykonuje
    samodzielnie i co jakiś czas zdarza mi się znaleźć jakieś dowody na to
    że coś było kombinowane/robione. Tu jakaś śrubka objechana, tu zatrzask
    złamany, tam zaś coś nie pasuje, na innym elemencie jakaś podejrzana
    data produkcji. Ale z auta jestem zadowolony, bo wszystko co ma działać
    to działa, mimo że się okazało że ma o 100kkm licznik kręcony - bo kto
    by kupił 5cio letniego diesla z przebiegiem 200kkm?

  • 6. Data: 2010-06-17 10:57:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message

    > i dobrze jedyne słuszne rozwiązanie

    > wypisałeś niezbyt szczęśliwe kombinacje, no ale nie to jest przedmiotem
    > dyskusji. Ewentualnie ta lancia jest ok

    Kolega narzeka na awaryjnosc, a ty mu Lancie proponujesz? :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-06-17 10:59:35
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-17 10:48, Adam Szewczak pisze:

> [...]
    .pl...

    > Ja bym proponowal raczej pojechac np do Danii.

    W Niemczech mieszka mój przyjaciel będzie okazja spotkać się, wypić i
    poszukać auta. W Dani zdany byłbym tylko na siebie. Po za tym oficjalnie
    będzie kupował on jako Niemiec, a ponoć sprzedając tam używany samochód
    daje się gwarancję no i z tego co słyszałem Niemcy w kwesti aut nie
    robią przekrętów, a przynajmniej pewnie na taką skalę jak w Polsce. Więc
    Niemcy - postanowione

    Ariusz

  • 8. Data: 2010-06-17 11:03:16
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-06-17 10:40, Ariusz pisze:

> [...]
    > jeździłem benzyną i gazem, np. wiele słyszę o turbinach ale jak
    > sprawdzić ocenić, czy turbina jest ok, albo po jakim limicie km lubi

    Ja sie teraz bede wymadrzal bo sam specjalista nie jestem ale duzo
    jezdzisz? Bo moze np. nie warto kupowac dizla z turbina tylko lepiej
    wieeelki wolnossacy silnik? Np. 3l, 6 garkow bez turbo?
    Nie wiem jakie bedziesz mial "przebiegi" ale nasluchalem sie ostatnio
    roznych opinii - pomijajac te o chlodzeniu turbiny - ze np. silniki z
    doladowaniem zle znosza krotkie dystanse typu 2km do pracy bo cos tam
    sie nie dopala do konca i trzeba takie auto przegonic co jakis czas na
    autostradzie :)

    Mi akurat wyszlo, ze przy 10kkm, ktore robie rocznie nie ma znaczenia
    czy auto pali 8l oleju czy 12 benzyny (dla mnie nie ma, nie twierdze, ze
    to regula), a brak turbiny to jeden problem z glowy...
    Poza tym dizle kupuja ci, ktorzy zamierzaja duzo jezdzic wiec w
    wiekszosci przypadkow te auta maja ogromne przebiegi.
    Wezmy taki flagowy model auta dla przedstawiciela handlowego w RFN jakim
    jest np. BMW 320d - taki gosc robi np. 250tys w 3 lata i dlatego
    kupuje dizla - koszt benzyny bylby zbyt duzy.
    I tak sobie pomyslalem, ze - ciagle szukajac autka dla siebie, tez
    kombi, troche drozsze - nastawiam sie na benzynowe silniki. Do tego
    dochodzi rowniez fakt, ze czesto kupujacy DLA SIEBIE auto zamawial
    rowniez sporo fajnych rzeczy jesli chodzi o dodatki typu skora/systemy
    kontroli trakcji przerozne/pelna elektryka etc i mozna znalezc ciekawe
    autka.

    Ale podkreslam, ja sie specjalnie nie znam i to tylko wyniki moich
    ostatnich przemyslen - mozliwe, ze calkowicie bledne o czym przekonam
    sie na wlasnej skorze :)

    --
    jarek

  • 9. Data: 2010-06-17 11:08:07
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    kamil pisze:
    > Kolega narzeka na awaryjnosc, a ty mu Lancie proponujesz? :)

    tak bo z tych wymienionych to najbardziej udane auto z bardzo dobrymi
    silnikami diesla wręcz bym powiedział idealnymi. Ta Lancia to najlepszy
    model ze wszystkich fiatów :) A przez to, że nie są docenione są w miarę
    tanie. Gdyby tylko nie te przednie światła :)

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-06-17 11:34:10
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > lat tylko 40 tys. - dlatego stwierdziłem, że taniej wyjdzie mi pojechać do
    > Niemiec niż bujać się po 300 km za autem zobaczyć i stwierdzić, że auto mi
    > nie odpowiada.

    Tylko nie bądz zdziwiony po drugiej stronie granicy innymi cenami za niby te
    same auta. ;)))