    From: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: LCD, LED , PLAZMA ???
    Date: Tue, 07 Dec 2010 01:38:24 +0100

    W wtorek, 7 grudnia 2010 00:24, konieczko wyraził następujacą opinię:

    > Wez poprawke ze plazma tak naprawde jest pradozerna i rachunki przy
    > twoim ogladaniu wzrosna o 30-60zl miesiecznie

    Bzdura, plazma nie jest bardziej prądożerna niż LCD {nie LEDowy} tej samej
    wielkości, niedawno była o tym dyskusja z dowodami w postaci pomiarów
    watomierzem konkretnych modeli.

    30-60zł miesięcznie to jest od 75 do 150kWh, powiedzmy że kineskop zużywał
    100W, plazma 42" niech będzie dla równego rachunku 300W więc aby zapłacić
    miesięcznie 30 do 60zł za prąd więcej, TV musiałby być włączony przez 15 do
    30 dni w miesiącu ... przez 24 godziny na dobę :-)

    Podświetlenie LED ma takie sobie opinie jeśli chodzi o jakość barw, ale może
    w ciągu kilku miesięcy od czasu gdy taką opinię czytałem coś się zmieniło?

    Ja mam plazmę HD-ready i jestem zadowolony zarówno z kolorystyki jak i
    jakości obrazu niezależnie od źródła {N-ka i kablówka osiedlowa}, za parę
    lat gdy programy SD będą już w mniejszości/znikną całkowicie pewnie kupię
    Full-HD plazmę lub {jeśli już będą dostępne i w rozsądnych cenach} LED
    {prawdziwe, nie jakieś podświetlane LCD}.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt