    From: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: LEDy i tycia neonowka
    Date: Mon, 12 Oct 2015 01:20:06 +0200

    11 października 2015 23:07 Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" :
    napisał w news:6915812477$20151011230752@squadack.com ...
    :
    :
    : Sunday, October 11, 2015, 7:51:10 PM, you wrote:
    :
    :
    : > No i tak się zastanawiam, jaki prąd mógł płynąć przez ową mini-neonówkę, gdy
    : > była ona jeszcze sprzężona ze zwykłą żaro-żarówką, o mocy 75W?
    :
    : Ok. 1mA.
    : (...)
    :
    : > Jakoś nie mam zacięcia, aby w to wpinać się amperomierzem, ale
    : > ciekawi mnie, o ile sobie tym nabiłem rachunki, za ostatnie
    : > kilkanaście lat używania?
    :
    : Jakieś 230mW, 2kWh rocznie.
    :
    :

    Dzięki za podpowiedzi, oraz wyrozumiałą cierpliwość!
    . . . .

    A tu mam jeszcze kolejny efekt, dość ciekawy, a dla mnie: zaskakujący. Mam ja
    sobie tyrystorowy regulator napięcia (czy raczej: mocy?) i właśnie go
    naprawiłem, przy okazji wymieniając włącznik: i teraz też ma podświetlenie.
    Dodam, że moim zamiarem było, aby podświetlenie widać było wtedy, gdy jest na
    "off", ale pomieszałem, i bździ gdy jest: a to na pół gwizdka mocy, albo na
    minimum. I gdy jest tym zasilana "przyzwoita" żar-żarówka, to regulacja działa,
    natomiast gdy podpinam LED-ówkę, to nawet zmniejszenie potencjometrem do
    minimum, przy którym żar-żarówka jest ciemna -- na LED-ówce nie robi *niemal*
    żadnego wrażenia. Ale przecież na regulatorze występuje spadek napięcia, bo
    gdyby go *nie* było, to przełącznik by nie zaświecił. A jednak w miarę kręcenia
    potencjometrem rozjaśnia się wyraźnie. A LED-ówka nieco tylko zmniejsza swą
    jasność, niemal niedostrzegalnie. Miejscami pracuje nieco niestabilnie, ale może
    być winny wytarty potencjometr, bo regulator jest już dość wiekowy...

    Jak mnie jutro najdzie, to jeszcze podłączę amperomierz, bo to jednak ciekawe!

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.