  • Data: 2016-05-28 20:42:21
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No co niby ta szpilka ma powodować (pomijam, że tam nie ma żadnej szpilki)?

    jest szpilka - prądowa. wynika to wprost ze zmiennej rezystancji w
    funkcji temperatury(czyli czasu)

    > No toś mi zaimponował.

    nie napisałem ci tego, abyć marszczył freda do tej informacji. Napisałem
    to byś wiedział, że z dupy tej wiedzy nie wyjąłem (tudzież z sieci co
    zarzuciłeś mi poniżej)

    > Czyli jednak bezpośredni skutek samego nagrzewania, a nie "szpilka prądu".

    pacjent nie żyje bo umarł.

    > Cieszę się, że zmusiłem cię do przeszukania Internetu i pomogłem ci
    > uzupełnić twe braki w wiedzy. Mam również nadzieję, że już więcej nikogo
    > nie będziesz wprowadzał w błąd szarpiącymi szpilkami prądu :-)

    wybacz, ale nie musiałem do tak elementarnych rzeczy wertować sieci.
    uproszczę to czego tak zrozumieć nie możesz:
    nagrzewanie się jest skutkiem przepływu prądu przez rezystancję. w
    miejscu gdzie jest mniejszy przekrój włókna występuje większa
    rezystancja na jednostkę długości, więc tam prąd generuje wyższą
    temperaturę ergo: tam temperatura przekroczy krytyczną wartość
    (topnienie) zanim włókno jako całość osiągnie rezystancję ograniczającą
    przepływ prądu.

    zrozumiałeś teraz?