  • 1. Data: 2016-05-23 23:56:12
    Temat: LEDy postojowe
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Przepaliły mi się postojówki wiec wymieniłem na ledy.
    Z racji tego, ze zwykłe LEDy daja bład na komputerze (mam takie zamontowane
    na podswietleniu tablicy rejestracyjnej), kupiłem tym razem takie z CANBUS.
    I rzeczywiście błędu na komputerze nie ma.

    Na poczatek oczarowanie - ale ładnie, mocno swieca. Można by na nich
    jezdzic jako na dziennych gdyby nie to, ze w ducato nie mozna włączyc ot
    tak postojówek...

    Ale niestety teraz widze, ze niektore diody mrugaja (mruga jedna
    "scianka".) Trefne zarówki czy moze jakas inna przyczyna?

    Zarówke kupiłem tutaj:
    http://allegro.pl/z003-zarowka-led-postojowa-t10-w5w
    -13sm5050-canbus-
    i5648900082.html
    http://allegro.pl/i5648900082.html

  • 2. Data: 2016-05-24 00:16:56
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    migające ledy to padnięte sztuki.
    sa przesterowane i szybciej padają. dobrze by było zbić napięcie jakimś
    rezystorem ale nie wiem co na to body powie(czy ci bledu nie wywali)

  • 3. Data: 2016-05-24 00:19:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-05-24 o 00:16, sirapacz pisze:
    > migające ledy to padnięte sztuki.
    > sa przesterowane i szybciej padają. dobrze by było zbić napięcie jakimś
    > rezystorem ale nie wiem co na to body powie(czy ci bledu nie wywali)
    przyjrzalem sie i takie maleństwo,że nie bardzo jest gdzie ten rezystor
    dać... najszybciej to wymienic na inne ledy ale _mniejszej_ mocy

  • 4. Data: 2016-05-24 08:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > przyjrzalem sie i takie maleństwo,że nie bardzo jest gdzie ten rezystor
    > dać... najszybciej to wymienic na inne ledy ale _mniejszej_ mocy

    Ok, dzieki.
    Przyjrzałem się im jeszcze dokładniej - na 4 sztuki kazda ma jakis feler -
    niezłe badziewie...

  • 5. Data: 2016-05-24 09:32:08
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ok, dzieki.
    > Przyjrzałem się im jeszcze dokładniej - na 4 sztuki kazda ma jakis feler -
    > niezłe badziewie...

    kupuj bezpośrednio przez aliexpress.
    trzeba sie naczekac ale taniej z wysyłką niż z polski i możesz sobie
    wziąć od różnych producentów wysyłki (tudzież różne modele) i wyjdzie ci
    to i tak taniej. licz się oczywiście z tym, że jakość będzie skorelowana
    z ceną:) nie mniej jednak zwykle jestem zadowolony:)

  • 6. Data: 2016-05-24 15:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > ci to i tak taniej. licz się oczywiście z tym, że jakość będzie
    > skorelowana z ceną:) nie mniej jednak zwykle jestem zadowolony:)

    Kupuje. Ale akurat mi sie spieszyło. Nic straconego - te przeciez bede
    reklamował... :)

  • 7. Data: 2016-05-24 18:45:36
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 24.05.2016 o 15:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Kupuje. Ale akurat mi sie spieszyło. Nic straconego - te przeciez bede
    > reklamował... :)

    diody, w sensie lampki diodowe warto samemu wystrugać. ja daaawno temu
    wystrugałem takie do oświetlenia tablicy rejestracyjnej. świecyły dobre
    parę lat, aż auto pojechało na złom. pytanie drugie. jak jest zrobiona
    "żarówka" diodowa CANBUS? Czy ona potrafi "gadać" z jakimś sterownikiem
    (oczywiście językiem citroena, hondy, bmw itd) czy poprostu 20% mocy
    "żarówki" to światło diod, 80% mocy to _równoległy_ rezystor, dzięki
    któremu elektronika się nie połapie że niema żarówki?

    ToMasz

  • 8. Data: 2016-05-24 19:58:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-23 23:56, Budzik wrote:
    > takie z CANBUS.

    Eeee że z czym? Żarowki mają sterownik canbus? I dwa styki?

  • 9. Data: 2016-05-24 22:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > Eeee że z czym? Żarowki mają sterownik canbus? I dwa styki?

    Czepiasz się nomenklatury przyjetej przez sprzedawców czy naprawde nie
    wiesz o co chodzi?

  • 10. Data: 2016-05-24 22:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz N...@o...pl ...

> [...]
    > "żarówki" to światło diod, 80% mocy to _równoległy_ rezystor, dzięki
    > któremu elektronika się nie połapie że niema żarówki?

    Podejrzewam ze to drugie :)
    Ale ja np. do oswietlenia tablicy nie załozyłem ich zeby prad oszczedzac
    tylko zeby sie tak czesto nie przepalały bo sa na drzwiach ktore sie czesto
    otwiera i zamyka i wiadomo - drgania robią swoje.