    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: LPG kilka pytań
    Date: Tue, 4 Oct 2016 18:33:47 +0200
    <57f38976$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 04.10.2016 o 12:50, J.F. pisze:

> [...]

    Opłaca się, tylko mniej;)

    > Teraz bedziesz mial komputer, a w nim ustawiana temperature
    > automatycznego przelaczenia - i pewnie nie da sie mniej niz np +40C

    U mnie da się nawet na 30 stopni (stag 300). Czy da się mniej nie wiem,
    bo nie próbowałem. W zimę przełącza się po jednym kilometrze, jak jest
    -20 to pewnie dłużej. Generalnie jak nie to wychodzi jakiś jeden bak na
    cały rok, o ile nie robię jakiś długich przelotów na PB bo mi się gazu
    nie chciało zatankować. Czyli jakieś 50 litrów na 15km czyli 0.33 litra
    na 100. Typowe przebiegi miejskie, czyli raz kilometr, raz 30 za jednym
    zamachem. Ale rzeczywiście jak ktoś jeżdzi tylko do kościoła w zimę, to
    będzie jeżdzić głównie na benzynie;)

    Do tego trzeba doliczyć +60 za przegląd, plus 40 za filtry jak będzie
    sam wymieniał, albo +150 jak będzie z tym do gazownika jechał. Dodatkowo
    po 5 latach wtryski do wymiany i reduktor - od 250 do 1000 zależy jakie
    wtryski i reduktor i czy sobie wymieni sam czy u gazownika. Po 10 latach
    butla (nie mam pojęcia ile).

    Reasumując dodatkowo rocznie wyjdzie jakieś 250 za benzynę na podpałkę i
    od 150 do 350 za to co powyżej czyli od 400 do 600 PLN rocznie. Butli
    nie liczę, bo po 10 latach to pewnie zaczniesz się zastanawiać czy nowy
    samochód się nie przyda;) Niby jak jedziesz na benzynie to nie pali LPG,
    ale to się wlicza w mniejsze spalanie na LPG;)

    Ogólnie trzeba liczyć, że do tego wyliczenia trzeba dołożyć z 500PLN
    rocznie. A jak coś się zjebie to dodatkowo coś zapasu wypada mieć.

    Shrek