  • 1. Data: 2016-09-30 14:24:28
    Temat: LPG kilka pytań
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Chce LPG w aucie
    czytam fora i coraz mniej wiem

    LPG a ręczna regulacja zaworów.
    Jak ma się dobrą instalację to wystarczy tylko zmieniać filtry.\
    Tak piszą na forach.
    Chyba że ma się ręczną regulację zaworów.
    Dodają niektórzy.
    To jak to jest?
    Czy ręczna regulacja zaworów to problem znaczy duże koszty?

    Sytuacja hipotetyczna
    Auto mi staneło.
    Jak mam benzynę jadę do mechanika.
    Jak mam LPG to gdzie jadę?
    Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną?

    Byłem wczoraj u renomowanego gazownika.
    Na rynku od nastu lat.
    Pytanie: potrzebuje auto kupić.
    Parametry: wielkości mondeo, hatchback, tempomat reszta wsio ryba
    Jakie mam panu przywieź auto żebyśmy się tylko raz przy instalacji widzieli.
    Czytaj zero problemów.
    Odpowiedź:
    Nie z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem
    i to załatwi mi cały temat LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???

  • 2. Data: 2016-09-30 15:03:57
    Temat: Re: LPG kilka pytań
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2016 o 14:24, Bolko pisze:

> [...]
    > Dodają niektórzy.
    > To jak to jest?
    > Czy ręczna regulacja zaworów to problem znaczy duże koszty?

    100 za regulację. Normalnie co 30kkm, jak masz gaz to co 15kkm. Czyli
    przy przeciętnych przebiegach +50PLN na rok.

    > Sytuacja hipotetyczna
    > Auto mi staneło.
    > Jak mam benzynę jadę do mechanika.
    > Jak mam LPG to gdzie jadę?

    Przełaczasz na benzynę - jak na benzynie normalnie to do gazownika. Jak
    wogóle nie rusza to do mechanika. Zwykle jak ci auto staje, to wina
    "ogólna" nie gazu.

    > Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną?

    Może - jak masz zupełnie spieprzoną regulację, to ECU (komp "ogólny")
    nie wie, że jedzie na gazie - zbiera sobie korekty żeby na poprawić
    dawkę i będzie "w miarę ok". Jak przełączysz na benzynę to będzie jechał
    na rych samych korektach i niekoniecznie będzie OK. Niektórzy chwalą
    się, że na gdzie im lepiej jeżdzi. To prawdopodobnie ta sytuacja.
    Spieprzone nastawy na gazie, ECU poprawia na podstawie sądy lambda.
    Dodaje albo odejmuje czas wtrysków i jak przełączysz na benzynę to masz
    nieprawidłowe korekty długoterminowe. Jak pojeżdzisz na benzynie dłużej,
    to sobie zbierze nowe i wtedy będzie źle na gazie.

> [...]
    > Parametry: wielkości mondeo, hatchback, tempomat reszta wsio ryba
    > Jakie mam panu przywieź auto żebyśmy się tylko raz przy instalacji widzieli.

    Słusznie - jak masz bezpośredni wtrysk, to albo instalacja z wtryskiem w
    fazie ciekłej (8KPLN + i do tego nowość, więc nikt nie ma doświadczenia
    z montowaniem tych instalacji od 10 lat), albo jeźdzenie 75% LPG + 25%
    PB w celu chłodzenia wtrysków, ale to trochę rzeźbienie w gówine.
    Ponadto jak ci się coś stanie w zasilanie PB to wtryski benzyny spalisz
    (o ile nie ma jakiegoś zabezpieczenia, że od razu się wyłączy). Ogólnie
    bezpośredni wtrysk, to albo drogo, albo rzeźba w gównie. Jak chesz
    widzieć gazownika tylko raz, to odradzam;) A i jak kupisz jakiś
    normalny, to i tak pewnie gazownika odwiedzisz kilka razy w karierze;)

    > No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem
    > i to załatwi mi cały temat LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???

    Z bezpośrenim nie - jak wyżej. Z normalnym pośrednim do kolektora tak
    (jak trafisz dobrego gazownika). Z dodatkowych kosztów to wymiana
    filtrów raz na rok (można samemu to wyjdzie jakieś 50PLN max) + 50 PLN
    droższy przegląd, plus cześtsza regulacja zaworów +50PLN/rok. Potem już
    z górki - raz na jakieś 5 lat wymiana wtrysków i reduktora (też nie
    powala cena - jakieś 600PLN) i raz na chyba 10 legalizacja butli (nie
    mam pojęcia ile kosztuje).

    Shrek.

  • 3. Data: 2016-09-30 15:07:28
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???
    ?
    na lpg-forum.pl byl?
    dobry gaziarz ogarnie i bezposredni wtrysk. Szczegoly wlasnie na forum. Tyle
    ze slabo sie oplaca jak na dotrysku a dedykowane sa tylko do niektorych
    modeli i qrewsko drogie. 10 000 pln nie przeraza?
    z tymi polecanymi gaziarzami to zalecam ostroznosc. Generalnie ci polecani z
    forum sie znaja...
    Podobno w kraju jest dwoch co gazuje wtrysk mechaniczny. Typowy pacjent -
    merc w126, w124,
    Robi sie to podobno przez podmiane zasilania /?/ na 'zwykle' z jakiegos
    innego auta i potem juz 4 generacja...
    Szczegolow nie znam i nie pamietam, ale jak widac magicy sa tylko trzeba
    szukac.
    Sprawdzales pogloski o drastycznych podwyzkach cen LPG?
    tez nie znam szczegolow , gdzies, tu nawet chyba - czytalem...

  • 4. Data: 2016-09-30 15:23:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości
    >Jak ma się dobrą instalację to wystarczy tylko zmieniać filtry.\
    >Tak piszą na forach.

    Prawde mowiac z tymi filtrami to przesada.
    Raz zmienilem, i nie bardzo wiem po co ...

    >Chyba że ma się ręczną regulację zaworów.
    >Dodają niektórzy.
    >To jak to jest?
    >Czy ręczna regulacja zaworów to problem znaczy duże koszty?

    Czasem mozna zrobic samodzielnie.
    Ale ... coraz mniej aut ma reczna regulacje, a te nieliczne, co maja
    ... tam chyba drogo i trudno (plytki jakies).
    Ale prawde mowiac - nie zauwazylem jakiegos nadmiernego zuzycia. A
    instalacja byla ustawiona na oko.

    >Sytuacja hipotetyczna
    >Auto mi staneło.
    >Jak mam benzynę jadę do mechanika.
    >Jak mam LPG to gdzie jadę?

    Dawniej ... przelaczales na benzyne, jak auto jedzie, to jedziesz do
    gazownika, jak nie, to do elektryka, bo problem z zaplonem.

    Ale teraz sa komputery w samochodach ...

    >Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną?

    ... i wszelkie cuda mozliwe.

    >No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem

    BEZ

    >i to załatwi mi cały temat LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???

    Tak to jakos wychodzi, tylko czasem niektorzy musza kolektor
    wymieniac, albo kleic, ale to wiadomo - gazownik byl kiepski :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-09-30 20:42:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Polecam http://lpg-forum.pl/

> [...]
    > Dodają niektórzy.
    > To jak to jest?
    > Czy ręczna regulacja zaworów to problem znaczy duże koszty?

    Poprawnie działająca instalacja gazowa nie ma na to wpływu.
    Niepoprawnie działająca ma tak samo zły wpływ na silnik z każdym sposobem
    regulacji luzu zaworowego, ale w samochodzie z ręcznym może dać wcześniej
    efekty.

    > Sytuacja hipotetyczna
    > Auto mi staneło.
    > Jak mam benzynę jadę do mechanika.
    > Jak mam LPG to gdzie jadę?

    Zależy co się stało.
    Mając LPG masz dodatkową możliwość podmiany instalacji paliwowej.
    Bo jak nie jedzie na LPG, to może pojedzie na benzynie?
    A jak nie uruchamia się na benzynie, to można spróbować uruchomić na LPG.

    Natomiast tu spodziewaj się w przypadku problemów z silnikiem że gazownik
    weźmie 200zł i powie że z jego punktu widzenia wszystko jest ok, pojedziesz
    do mechanika ten weźmie 200zł i powie że to wina gazu.

    > Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną?

    Tak, oczywiście.
    Silnikiem nadal steruje komputer silnika, cała elektronika LPG tylko odcina
    wtryskiwacze benzynowe i przelicza czas otwarcia wtrysków benzynowych na
    gazowe.

> [...]
    >
    > No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem
    > i to załatwi mi cały temat LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???

    Jeżeli gazownik naprawdę ogarnia temat, to teoretycznie tak.
    Natomiast z moich doświadczeń wynika że taki gazownik to jak yeti - każdy
    niby słyszał, ale na własne oczy jakoś nikt nie widział.
    Instalacja montowane są w wielkim pośpiechu, byle jak, niestarannie i potem
    są tego słabe efekty.

    Ja instalacje LPG też montowałem u renomowanego, polecanego i w ogóle sami
    zadowoleni wokoło - dopiero sam sobie musiałem po nim naprawić, wystroić,
    poprawić i teraz jest dobrze :)

  • 6. Data: 2016-09-30 21:12:51
    Temat: Re: LPG kilka pyta?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-30 15:07, abn140 wrote:
    > Sprawdzales pogloski o drastycznych podwyzkach cen LPG?

    Jak co roku od przynajmniej 13 lat od mojego pierwszego LPG.

  • 7. Data: 2016-09-30 21:28:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-09-30 o 14:24, Bolko pisze:
    > Sytuacja hipotetyczna
    > Auto mi staneło.
    > Jak mam benzynę jadę do mechanika.
    > Jak mam LPG to gdzie jadę?

    Dobre pytanie. :-)
    Jeden będzie zganiał na drugiego.
    15 lat jeździłem na gazie. Przestałem nie dlatego żeby to było aż tak
    straszne. Lubię delektować się teraz momentem obrotowym diesla :-)
    Generalnie trzeba być trochę obeznanym w mechanice żeby nie dać sobie
    kitu wciskać. Trzeba wiedzieć jaki silnik lubi gaz, znaleźć gazownika co
    umie założyć do niego gaz i zawsze mieć margines na jakieś
    nieprzewidziane niekompatybilności.

    (np. 1,5 w Almerze - jedni twierdzą że konieczne smarowanie zaworów a
    inni że NIE)

    Sekwencja ma swoje zalety ale teraz gdybym miał gazować to coś dużego i
    starego z jak najmniejszą ilością elektroniki z II generacją (mam sentyment)

    Miałem jakiś czas fazę na 1,8 turbo od vw ale opinie gazowników podzielone

    I nieustająco podtrzymuję zagazowanie Priusa. Silnik prosty, nie
    wysilony podobno idealny do gazu :-)

  • 8. Data: 2016-09-30 21:54:16
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 30 września 2016 20:44:07 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Polecam http://lpg-forum.pl/

    No właśnie tam wyczytałem o tych luzach zaworowych w mondeo
    Że jak braknie regulacji to roboty przy tym jak przy rozrządzie.
    I mimo że jest łańcuch w mondeo to i tak trzeba wszystko rozkręcać.
    Ale wychodzi na to że paliwo teoretycznie nie ma wpływu na zaworu.

    > Natomiast tu spodziewaj się w przypadku problemów z silnikiem że gazownik
    > weźmie 200zł i powie że z jego punktu widzenia wszystko jest ok, pojedziesz
    > do mechanika ten weźmie 200zł i powie że to wina gazu.

    No i straciłem 400 zł a auto stoi i tego się boje.

    > Natomiast z moich doświadczeń wynika że taki gazownik to jak yeti - każdy
    > niby słyszał, ale na własne oczy jakoś nikt nie widział.

    Właśnie to mnie wkurzyło.
    Na LPG forum pochwalili warsztat obok mnie.
    Wiec przeszedłem się tam wczoraj.
    Miałem chyba szczęście bo szefa nie było.
    Jest trzech gości i coś tam grzebią przy samochodzie.

    I pytam się:
    Panowie jestem na kupnie auta. Poszukuje czegoś wielkości Mondeo.
    Co wam mam przywieź instalacja przeszła szybko i sprawnie i nie było
    później problemów z gwarancją

    Odpowiedź
    yyyyyy eeee yyyy
    auto z pośrednim wtryskiem paliwa.

    I jak odchodziłem to przez okno usłyszałem jak któryś stwierdził że ja
    dziwny jestem bo przychodzę z takim pytaniem.

    No i tak się zastanawiam
    czy VTEC Hondy i MPI w skodzie
    z punktu widzenia zasilania LPG nie ma znaczenia?

    albo inaczej zadam pytanie
    podoba mi się auto
    sprawdzam specyfikacje
    ma pośredni wtrysk
    kupuje albo honde albo skode ważne że pośredni
    montuje LPG
    wszystko działa

    POMIJAM tu wpływ stanu technicznego silnika.

  • 9. Data: 2016-09-30 22:02:25
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Trzeba wiedzieć jaki silnik lubi gaz, znaleźć gazownika co
    > umie założyć do niego gaz i zawsze mieć margines na jakieś
    > nieprzewidziane niekompatybilności.

    Czyli są silniki które bardziej niż inne lubią gaz ?????

    Właśnie po to byłem u renomowanego fuckowca żeby mi powiedział gaz lubi ....

    Fachowców było trzech.
    Odpowiedzieli:

    Gaz lubi pośredni wtrysk paliwa :(
    Tyle to ja wiem

  • 10. Data: 2016-09-30 22:26:39
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Prawde mowiac z tymi filtrami to przesada.
    > Raz zmienilem, i nie bardzo wiem po co ...

    Mi się kiedys gaz sam w czasie jazdy przelaczal na benzyne. Przyczyną był
    totalnie zapchany filtr fazy lotnej nie zmieniany kilka lat. Gromadzi sie na
    nim jakas gesta frakcja weglowodorow jak mazut. Wystarczy umyc z benzynie i
    jest znowu jak nówka :)
    Wymienialem tez raz filtr fazy cieklej i ten był zupelnie czysty, ....za to
    pelno opilkow było przy magnesiku nedymowym w komorze filtra. Nie wiem skad
    sie wzieły w zasadzie...

    Pzdr