    Subject: Re: Ładowanie (?) baterii alkalicznej
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <p...@b...pl>
    Date: Thu, 12 Sep 2019 23:43:35 +0200

    W dniu 22.08.2019 o 16:59, mk pisze:
    > NIE: "Ogniw alkalicznych (nie przeznaczonych do ładowania) nie da się
    > naładować".

    > ALE: "W przypadku ładowania nie gwarantujemy efektów, niezawodności,
    > nie prowadzimy kontroli jakości w tym zakresie itp... jeśli ładujesz,
    > to robisz to na swój rachunek i swoją odpowiedzialność".

    Tak toćno!

    > nie widzę powodów dlaczego, któryś z producentów nie mógłby
    > wprowadzić nowej jakości oferując możliwość ładowania.

    Nie jest wykluczone, że wchodzi tu w grę patent firmy Pure Energy. A
    nawet nie jeden, lecz całe tych patentów zatrzęsienie. Chwalą się tym nawet!
    Produkują ogniwa RAM (Rechargeable Alkaline Manganese), wielokrotnego
    ładowania, acz ilość cykli wielce skromna, choć dokładnie ile, to już mi
    z głowy wyleciało, /circa/ 25, mizeria! Lecz jako jedyne ładowalne, dają
    1,5 V, co czasem (wg mnie raczej rzadko) ma znaczenie. Mają one sporą
    wadę: nie lubieją poddać się poborowi dużego prądu, w przeciwieństwie do
    innych alkalicznych, które są do dużych A wręcz stworzone.

    > Po mojemu jednak, występują jakieś problemy techniczno-ekonomiczne
    > wprowadzenia takiej możliwości na szeroki rynek konsumencki -- co nie
    > oznacza, że "zwykłych" alkalików nie da się naładować (bo po prostu
    > nie jest to prawda).

    Nachodzi mnie dygresja, a że inna w niej kwestia jest istotna, to założę
    nowy wątek: "Ogniwa alkaliczne jako serce UPS-a"