    From: Grzexs <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie (?) baterii alkalicznej
    Date: Fri, 13 Sep 2019 23:20:54 +0200

    > reżim działania byłby, IMHO w stanie coś-tam dosypać do mocno
    > rozładowanego ogniwa alkalicznego, ale, być może, w trakcie badań u
    > producenta tej ładowarki wyszło, że takie ogniwa mogą się zapalić, czy
    > wybuchnąć, a najczęściej wylać, czy to podczas ładowania, czy przy
    > eksploatacji.
    > Ergo: ona tego po prostu *nie powinna* nawet próbować! Może nadawałyby
    > się do dalszego wykorzystywania, ale jest zbyt duże zagrożenie, że
    > spowodują szkody, może nawet baaardzo duże.

    Ależ ona próbowała! Powiedzmy, że latarka świeciła średnio, to po takiej
    regeneracji też świeciła średnio, ale po kolejnej też średnio, i
    kolejnej też, i to średnie świecenie było trochę dłuższe trwało jednak
    dużo dłużej, niż gdyby baterii nie ładować.

    > Piszę to jako memento dla tych cwaniaków, którzy brutalnie oszukują
    > inteligentne ładowarki, co to odmawiają ładowania ogniw, które uznają za
    > zdegenerowane. /to co my robim?/ Ano wkładają ogniwo do ładowarki
    > głupiutkiej, która podnosi ich napięcie na tyle, że ta nie-głupia
    > zostaje wystrychnięta na dudka, albo wydudkana na strychu, i uznaje
    > ogniwo za "zdrowe".

    Nigdy żadna bateria nie eksplodowała.

    > Luuudzie! Nie na darmo w mózgu dobrej ładowarki jest prikaz, aby
    > odrzucać padnięte ogniwa! Bo ich ładowanie może zagrażać zdrowiu,
    > mieniu, a nawet życiu takich cwaniaczków...

    > A dobrze to robiła, bez zastrzeżeń?

    Jakby tu rzec - nadawała się chyba do ładowania jakichś archaicznych
    akumulatorów. HR6 ładowałem w trybie HR20, a i to trwało koszmarnie
    długo. Nie pamiętam już dokładnie, ale ładowała bardzo małym prądem.

    --
    Grzexs