eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie samochodu elektrycznego. › Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.n
    l!50.7.236.114.MISMATCH!news-out.netnews.com!newsin.alt.net!fdcspool1.netnews.c
    om!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xln
    ed.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-m
    edia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <60550be5$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Sat, 20 Mar 2021 11:08:27 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.8.1 Hamster/2.1.0.11
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <60550be5$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210319-10, 19.03.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 37
    Message-ID: <6055c9c1$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.37.109.145
    X-Trace: 1616234945 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 178.37.109.145:57100
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2782
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:762988
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19.03.2021 o 21:39, KIKI pisze:
    > Mam takie pytanie. Jest sobie autko elektryczne, pal licho jakie, które
    > dostało w komplecie kabel do gniazdka 230V.
    > Kabel ma wtyczkę 230V i na końcu wtyczkę Type1. Trzy grube bolce L, N i
    > PE oraz 2 cienkie do rozpoznania wtyczki. Są tam rezystory kodujące i
    > nic ciekawego.
    >
    > Type1 - wtyczka jest rozpoznawana rezystancnją na pomocniczych pinach.
    > Tu nie ma się co zastanawiać, nie ma żadnego can/busa ani żadnej mądrej
    > elektroniki. Dzielnik na oporniczkach, tranzystorek, drobnica.
    >
    > Pytanie brzmi:
    >
    > Czy gdybym podał zamiast AC wyprostowany DC ale jednopołówkowo z trzech
    > faz siły to czy samochód by się bardzo pogniewał, w sensie nawet
    > śmiertelnie?
    >
    > Chodzi o to, że ładując auto w dzień fotowoltaika często nie ma siły
    > popchnąć pełnej mocy na tę jedną fazę i eksportuje energię na 2
    > pozostałych fazach, a na tej tankującej auto dokupuję różnicę z elektrowni.
    >
    > Pełny mostek to by było za wysokie napięcie ale półmostek 3 fazowy
    > wygląda zachęcająco.
    >
    > Tak sobie pomyślałem... może ktoś słyszał o takich eksperymentach?
    > O nic więcej nie chodzi tylko o rozłożenie poboru na 3 fazy.
    >
    IMHO, nie wyjdzie drogo, postawienie drugiego falownika :) a to zapewni
    ciągnięcie z 3 faz bez problemu.

    Możesz jeszcze przez jakieś trafo obniżyć prąd ładowania z jednej fazy
    ale to półśrodek raczej bo dłużej będziesz ładował.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: