  • 11. Data: 2017-07-04 06:41:29
    Temat: Re: Ładowarka z ali od środka 3xUSB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 03 Jul 2017 12:27:01 +0200, r...@k...pl napisał(a):
    > Ładowarki z ali od środka - 3xUSB.
    > Opisane jako 3,1A, choć na aukcjach przyznają się do max 1A.
    > https://zapodaj.net/0932c59131a71.jpg.html
    > https://zapodaj.net/473e7e5a8db41.jpg.html

    Ale o co chodzi ?
    Wyglada ... normalnie. Nawet dosc porzadnie.

    J.

  • 12. Data: 2017-07-04 14:29:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 3 Jul 2017 21:20:51 +0200, w <oje5es$gct$1@node2.news.atman.pl>, Sebastian
    Biały <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Brak najwazniejszego - dołu pcb na którym widać separacje.

    https://zapodaj.net/84ad2b8a0ed14.jpg.html
    https://zapodaj.net/5712fd08d87f9.jpg.html

    Z góry i z dołu.

  • 13. Data: 2017-07-04 16:05:23
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-07-04 o 14:29, r...@k...pl pisze:

    > https://zapodaj.net/84ad2b8a0ed14.jpg.html
    > https://zapodaj.net/5712fd08d87f9.jpg.html
    >
    > Z góry i z dołu.

    Jak się przyjrzałem to honor muszę zwrócić, te Twoje to wypasione są i w
    ogóle, nawet układy scalone mają...

    To jest mój zasilacz do huba USB sprzedany jako 3A, na obudowie 1A a w
    środku to:
    https://zapodaj.net/5d377c51d2862.jpg.html
    Ni mnij ni więcej tylko jeden tranzystor NPN. :)

    --
    AWa.

  • 14. Data: 2017-07-04 16:38:27
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczy 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Wyglada ... normalnie. Nawet dosc porzadnie.

    jak to o co, o europę i elektrodowy model lidera elektroniki...

  • 15. Data: 2017-07-04 17:21:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]

    >w środku to:
    > https://zapodaj.net/5d377c51d2862.jpg.html
    >Ni mnij ni więcej tylko jeden tranzystor NPN. :)

    I zepsul sie ?

    Bo w zasadzie, to wiele wiecej do zasilacza nie trzeba - jak widac
    zreszta :-)
    Dokladnosc stabilizacji pewnie kiepska, ale hubowi moze wystarczy :-)

    Wiec jesli dziala ... to o co pretensje ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-07-04 18:03:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To taki tranzystor jak JF i AW maja jakiekolwiek pojecie o czym napisali.

  • 17. Data: 2017-07-04 20:39:20
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2017-07-04 o 17:21, J.F. pisze:
    > Wiec jesli dziala ... to o co pretensje ? :-)

    Średnio działa, urządzenia podpięte do tego huba zawieszały się.
    RMS z tego, bez obciążenia, wychodził w okolicach 4,5V.
    Długo nie używałem, zawieszało się, zdiagnozowałem, wymieniłem.

    --
    AWa.

  • 18. Data: 2017-07-04 21:09:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/4/2017 2:29 PM, r...@k...pl wrote:
    > https://zapodaj.net/5712fd08d87f9.jpg.html

    Separacja może być, choć w markowych masz zazwyczaj wycięcie w PCB i
    wsadzony w nie plastik.

    Teraz pozostaje odkręcić uzwojenie trafo i sprawdzić jaka jest tam izolacja.

    Pewien pogląd na to dlaczego tanie ładowarki są kipeskie masz tutaj:

    http://www.righto.com/2012/10/a-dozen-usb-chargers-i
    n-lab-apple-is.html

    Swego czasu tania ładowarka dołaczona do taniego tableta podawal fazę na
    kabelku USB i to solidną, czyli świeciła mała żarowka. Zwarcie w trafo.
    I kiedy już myślałem że to musiał być jedyny przypadek na świecie
    znalazłem coś takiego:

    https://www.youtube.com/watch?v=3Hdn0MuCK_0

    A tu masz Kopple:

    https://www.youtube.com/watch?v=uRe9w5PKmsE

    Wychodzi na to że Koppla to dośc porządna ładowarka gdzie nie
    oszczędzano na bezpieczeństwie.

  • 19. Data: 2017-07-04 21:34:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 4 Jul 2017 21:09:08 +0200, w <ojgp4u$ulb$1@node2.news.atman.pl>, Sebastian
    Biały <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A tu masz Kopple:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=uRe9w5PKmsE
    >
    > Wychodzi na to że Koppla to dośc porządna ładowarka gdzie nie
    > oszczędzano na bezpieczeństwie.

    Jeszcze co innego jest miłe -- ta ładowarka emuluje protokoły różnych
    producentów, więc umożliwia uzyskanie prądu ładowania ponad 1A.

  • 20. Data: 2017-07-04 21:38:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 04 Jul 2017 21:34:47 +0200, w
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Jeszcze co innego jest miłe -- ta ładowarka emuluje protokoły różnych
    > producentów, więc umożliwia uzyskanie prądu ładowania ponad 1A.

    There are several semi-standards for USB current on chargers, and the small
    chips that are connected to the data lines on each port provide several
    functions. They emulate the various protocols used by the many manufacturers of
    chargers, like Apple, Samsung, Asus, and provide the correct voltages and
    resistance. If you leave the data pins open, most devices will not go any
    further than 500 mA, because that's the max for USB2.0 ports on a computer. If
    you short the data lines out, they will usually go no further than 1000 mA,
    because they know that it's a dedicated charger, but have no info on the
    maximum current, so they assume 1000 mA. But if you provide the correct
    (voltage/voltage divider) protocol, then higher current devices like tablets
    will draw the full amount they are designed for, like 2000mA per port. Take a
    look at the TPS2511 or TPS2540 from TI as an example. The chips also do current
    limiting and overvoltage protection and various other stuff to keep your
    devices happy when they are plugged in.?

    Brzydka ta Koppla jak noc, ale trzeba zanabyć.
    A szkoda, bo na ali są ładniejsze :)