  • 11. Data: 2012-10-01 15:04:00
    Temat: Re: Łagiewka Once Again
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-10-01 14:34, DoQ pisze:

    > Super wynalazek, bardzo przydatny w motoryzacji - nie pobijesz menzurek!

    Sytuacja 1
    Menzurką może być twój pies który leci pod jadący samochód. W momencie
    kontaktu psa z samochodem zamiast rozlewać się krew, pies lekko warczy i
    przybiega wystraszony do Ciebie.Jest różnica, jest zastosowanie?

    Sytuacja 2
    Jedziesz autostradą swoim samochodem, a dziadek który ledwo widzi
    właśnie zapakował się pod prąd.Dochodzi do czołówki. Wasze "menzurki"
    trzymające krew do kości nie pękają. Z radością możesz wrócić do
    domowego ciepła. Jest różnica, jest zastosowanie?

    Kto, do cholery, chciałby słyszeć jak aktorzy mowią?
    -- Harry M. Warner, prezes Warner Brothers Pictures, ok. 1927 r.

    Nie ma powodu, aby indywidualna osoba miała komputer w domu
    -- Ken Olson, prezes i założyciel Digital Equipment Corp., 1977 r.

    Ten cały telefon ma zbyt wiele niedociągnieć, aby był
    poważnie brany pod uwagę jako środek komunikacji. To urządzenie jest dla nas
    pozbawione jakiejkolwiek wartości.
    -- notatka wewnętrzna Western Union, 1876 r.

    Dobrze poinformowane osoby wiedzą, że jest niemożliwym przesyłanie
    głosu przez przewody elektryczne; nawet jeśli by to było możliwe,
    nie miałoby to jakiegokolwiek praktycznego zastosowania.
    -- artykuł redakcyjny Boston Post, 1865 r.

    Koncepcja jest interesująca i dobrze sformułowana, ale żeby
    była opłacalna, pomysł musiałby być wykonalny.
    -- profesor zarządzania Uniwerstyetu Yale w odpowiedzi na koncepcje
    Freda Smitha dot. usług szybkiego doręczania przesyłek. Fred Smith
    założył poźniej Federal Express Corp.

  • 12. Data: 2012-10-01 15:18:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-10-2012 15:04, ojciecc pisze:
> [...]
    > trzymające krew do kości nie pękają. Z radością możesz wrócić do
    > domowego ciepła. Jest różnica, jest zastosowanie?

    ROTFL

    Po raz kolejny pytam, gdzie można zobaczyć prawdziwy crash test przy
    prawdziwych prędkościach samochodu wyposażonego w ten "innowacyjny"
    wynalazek?

    --
    Pozdr.

  • 13. Data: 2012-10-01 15:50:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.10.2012 15:04, ojciecc wrote:

> [...]
    > kontaktu psa z samochodem zamiast rozlewać się krew, pies lekko warczy i
    > przybiega wystraszony do Ciebie.Jest różnica, jest zastosowanie?
    Tylko ten wynalazek tak nie działa.

    Przy różnicy mas samochód-pies nie ruszy się nawet masa inercyjna. Pies
    uderzy zamiast w "miękki", deformowalny, plastikowy zderzak fabryczny to
    w kawałek stali. (Pytanie pomocnicze: czy wolisz wjechać samochodem w
    ścianę czy w kontener oparty o ścianę.)

> [...]
    > trzymające krew do kości nie pękają. Z radością możesz wrócić do
    > domowego ciepła. Jest różnica, jest zastosowanie?

    (Kłamstwo Łagiewki polega między innymi na tym, że że jakoby siły
    bezwładności wewnątrz pojazdu były mniejsze - nie są bardziej niż to
    wynika z większej drogi hamowania. Gdyby były rzeczywiście mniejsze to
    nie działałby ten drugi patent, który ma już praktyczne zastosowanie.)

    Warto też zauważyć, że siły działające na przekładnię są tka duże, że
    ten wynalazek ma szansę jakkolwiek zadziałać tylko przy stosunkowo
    niskiej prędkości - obliczenia jako będące na poziomie liceum zostawiam
    do samodzielnego wykonania.

    Michoo

  • 14. Data: 2012-10-01 16:09:46
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-10-01 15:18, DoQ pisze:

    > ROTFL
    >
    > Po raz kolejny pytam, gdzie można zobaczyć prawdziwy crash test przy
    > prawdziwych prędkościach samochodu wyposażonego w ten "innowacyjny"
    > wynalazek?

    Przecież pokazałem Ci linki do filmów.
    Uderz w słup 30km/h zobaczysz co zostanie z twojego cudownego
    nowoczesnego samochodu.

  • 15. Data: 2012-10-01 16:11:48
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-10-01 15:50, Michoo pisze:

> [...]
    > ten wynalazek ma szansę jakkolwiek zadziałać tylko przy stosunkowo
    > niskiej prędkości - obliczenia jako będące na poziomie liceum zostawiam

    Czyli według Ciebie nie ma prawa to działać, powyżej 50km/h. Rozumiem
    teraz wasze wołanie o prawdziwy crash test. Ma to sens.

  • 16. Data: 2012-10-01 16:24:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ojciecc,

    [...]

    Dość tych bzdur - *PLONK!* za trolling i głupawkę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2012-10-01 16:28:20
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > Hello ojciecc,
    >
    > Monday, October 1, 2012, 3:04:00 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dość tych bzdur - *PLONK!* za trolling i głupawkę.

    Widocznie zasłużony.

  • 18. Data: 2012-10-01 16:33:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czy ty masz tytuł naukowy powyżej inż.mgr?

    Nie, ale mgr inż. wystarcza mi do zrozumienia zasady działania tego
    wynalazku. W zasadzie to nawet szkoła średnia powinna wystarczyć jeśli pani
    od fizyki sięstarała coś dzieciom przekazać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2012-10-01 16:43:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-10-2012 16:09, ojciecc pisze:
    > Przecież pokazałem Ci linki do filmów.
    > Uderz w słup 30km/h zobaczysz co zostanie z twojego cudownego
    > nowoczesnego samochodu.

    http://www.youtube.com/watch?v=z-h56N_A3rY Niby ten?
    Widzisz tam jakieś urządzenie zamontowane w samochodzie czy gorzej z tobą?

    --
    Pozdr.

  • 20. Data: 2012-10-01 18:00:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Oct 2012, ojciecc wrote:

    > Czemu Cambrigh opatentował jego wynalazek skoro to głupota?

    Ja w sprawie formalnej.
    Patentowanie od strony urzędowej nie ma na względzie użyteczności.
    O to zazwyczaj stara się patentujący :)
    Spokojnie można opatentować coś zupełnie bezużytecznego, byleby
    to miało cechy nowości i "inwencji twórczej".
    Hamulcem dla patentowania rzeczy bezużytecznych są opłaty.
    Ale zakazu nie ma.

    pzdr, Gotfryd