  • 31. Data: 2012-10-02 09:27:32
    Temat: Re: Łagiewka Once Again
    Od: Torbut <n...@m...pl>

    W dniu 2012-10-01 14:29, Ergie pisze:
    > Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > co przeczy zasadom fizyki było tak bzdurne, że naukowcy go wyśmiali i
    > nikt nawet poważnie się nie chciał tym zainteresować.
    >
    > Pamiętam pierwsze programy w TV i moje wrażenie: facet wymyślił coś co
    > np. sprawdzi się w windach i podnośnikach jako hamulec awaryjny, ale
    > jak słuchałem jego wypowiedzi i tego drugiego pożal się boże naukowca
    > to mi się nóż w kieszeni otwierał, że telewizja puszcza takie bzdury.
    >
    > Wcale mnie nie dziwi, że nikt faceta nie chciał wysłuchać do końca,
    > ani zainteresować się odkryciem kogoś kto plecie bzdury.

    Jednak chyba na tym gdzies zarabia. Co roku widze go na roznych
    wystawach wynalazczych na calym swiecie a to za darmo nie jest:)
    Maja nawet takie cos:

    www.epar.pl

  • 32. Data: 2012-10-02 09:47:20
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-02 09:25, Ergie pisze:
    > Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    in...

    > Bo w polskich szkołach uczy się wzorów a nie rozumienia.
    >
    > Może trafiłeś na IMO bardzo dobrą książkę "understanding physics" jest
    > to angielski albo amerykański podręcznik dla studentów. Pisany jest
    > prostszym językiem niż polskie podręczniki do szkoły średniej i przede
    > wszystkim jest nastawiony na wyjaśnienie pewnych praw i zasad a nie na
    > nauczenie wzorów i rozwiązywania zadań. Warto przeczytać.

    To z niego uczył się Romney? Bo ostatnio zadał dziwne pytanie odnośnie
    otwieranych okien w samolotach. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 33. Data: 2012-10-02 11:13:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.10.2012 14:05, ojciecc pisze:

    > Na mnie robi wrażenie wagonik który w poprzednim doświadczeniu bił
    > menzurkę a po aktywowaniu systemu menzurka zostaje cała.

    Niech zgadnę - jesteś inwestorem Amber Gold? ;->

    W każdym razie masz odpowiedni brak spostrzegawczości ;)

    Podpowiedź: droga hamowania.

  • 34. Data: 2012-10-02 11:26:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.10.2012 15:04, ojciecc pisze:

    > Sytuacja 1
    > Menzurką może być twój pies który leci pod jadący samochód. W momencie
    > kontaktu psa z samochodem zamiast rozlewać się krew, pies lekko warczy i
    > przybiega wystraszony do Ciebie.Jest różnica, jest zastosowanie?

    Trollujesz czy na prawdę jesteś aż takim matołem bez znajomości choćby
    podstaw fizyki?

    To urządzenie Łągiewki daje tylko wydłużenie drogi hamowania i
    zmagazynowanie energii tego hamowania. I działa wyłącznie w osi ramienia.

    Strefy zgniotu robią dokładnie to samo, działają przy różnych kątach
    trafienia i jedyną wadę jaką mają w porównaniu z "wynalazkiem" Łągiewki
    jest tracenie energii na deformacje.

    A tobie najwyraźniej się wydaje, że wynalazek Łągiewki to jakieś
    magiczne pole siłowe z amortyzatorem bezwładności.

  • 35. Data: 2012-10-02 11:29:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomości grup

    > To z niego uczył się Romney? Bo ostatnio zadał dziwne pytanie odnośnie
    > otwieranych okien w samolotach. ;)

    A on studiował czy tylko chodził na zajęcia? Bo to kolosalna różnica :-)))

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2012-10-02 19:34:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 02 Oct 2012 00:52:53 GMT, PK napisał(a):

    > Ponieważ trochę otarłem się o nauczanie fizy mogę Ci zagwarantować, że
    > to jest niemal nieuleczalne. Fizyka jest po prostu zbyt specyficzną
    > nauką.

    Jest bardzo łatwo uleczalne za pomoca doświadczeń. Tylko kto w szkole
    doświadczenia robi?

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2012-10-03 13:50:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Oct 2012, 9...@8...205803.invalid wrote:

    > Ej! :D

    [...]

    > <http://www.autocentrum.pl/euroncap/opisy-testow/och
    rona-pieszego>

    No ta energia gdzieœ musi być zniknięta a pęd przekazany :D

    > Trollujesz? ;P

    Tylko trochę ;P

    > Ba, pomyśl jakby tak każdy rower był musiał być wyposażony w takie
    > ustrojstwa po dwóch bokach oraz z przodu,

    Khem, cykliści są przyzwyczajeni do podobnych argumentacji:
    http://alfer.pl/Star.jpg
    :P
    (link wywołał flejma, niemniej dla porządku - rowerzysta przeżył,
    "łągiewka" widać odrzuciła go od ciężarówki :])

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2012-10-03 13:54:55
    Temat: Re: ?agiewka Once Again
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Wyłącznie wKF:

    On Tue, 2 Oct 2012, PK wrote:

    > [1]pokazali jak działa.
    > [2]Znaleźli praktyczne zastosowanie, [3]opatentowali,

    Ciąg w opisie może sugerować taką kolejność, ale
    dla [1]-[3] jest ona niemożliwa, zaś dla [2]-[3]
    nie jest ona konieczna, a w wykonaniu koncernów chyba
    standardem jest "patentowanie jak leci", na wszelki
    wypadek :)
    (no i oczywiście *przed* pokazaniem jak to działa)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2012-10-03 23:57:50
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-10-02 02:44, PK pisze:

    > Mechanizmy w urządzeniu Łagiewki to fizyka z liceum.
    > Jak ktoś ma skrót przed "nazwiskiem" ważniejszy niż mgr, to pewnie
    > w życiu się za bardzo nie nudzi i na głupawe tłumaczenia Łagiewki
    > czasu tracił nie będzie.
    >
    > BTW: "Tytuł naukowy" jest tylko jeden: tytuł profesora.
    >
    > pozdrawiam,
    > PK

    To pooglądaj materiał, Łągiewka ma popierającego go Profesora...

  • 40. Data: 2012-10-04 00:03:35
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

> [...]
    > czasu tracił nie będzie.
    >
    > BTW: "Tytuł naukowy" jest tylko jeden: tytuł profesora.

    http://www.youtube.com/watch?v=VzPVMbV69lw
    http://www.youtube.com/watch?v=95xcPLf8M_g

    prof. Gumuła
    starczy?