  • 11. Data: 2012-12-12 00:08:00
    Temat: Re: Lampa błyskowa - jak uniknąć zamykania oczu?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> wrote:

    [...]
    > Autorowi wątku proponują napisać do Świętego Mikołaja prośbę o
    > książkę ŚWIATŁO W FOTOGRAFII - MAGIA I NAUKA. Myślę że ta
    > książka powinna odpowiedzieć na wiele pytań gnębiących początkującego
    > adepta błyskania.

    A ja myślę, że mamy już tyle literatury "błyskowej", że warto wejść
    dokładnie tylko w ten temat.

    Sam tak skutecznie unikam używania lampy błyskowej, że praktycznie
    już w ogóle przestałem to robić. :)) Nie ocenię zatem wartości
    merytorycznej/praktycznej, ale za to podaję gotową listę fragmentów
    książek do wyboru z samego tylko Fotopolis:

    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=10006&z-pamietn
    ika-lampy-blyskowej-fragmenty
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=10039&z-pamietn
    ika-lampy-blyskowej-fragmenty-czesc-ii
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=10966&lampy-bly
    skowe-w-praktyce-fragmenty
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=11999&lampa-bly
    skowa-w-fotografii-slubnej-fragmenty
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=13157&jestem-fo
    tografem-mody-o-oswietleniu-w-plenerowej-fotografii-
    mody-cz-3-wykorzystanie-fleszy
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=13190&jestem-fo
    tografem-mody-o-oswietleniu-w-plenerowej-fotografii-
    mody-cz-4-prosty-zestaw-lamp-studyjnych
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=13243&jestem-fo
    tografem-mody-o-oswietleniu-w-plenerowej-fotografii-
    mody-cz-5-rozbudowany-zestaw-oswietleniowy
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=14024&sila-fles
    zy-fragmenty-czesc-i
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=14066&sila-fles
    zy-fragmenty-czesc-ii
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=15067&fotografi
    a-z-lampa-blyskowa-w-praktyce-fragmenty
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=9205&swiatlem-m
    alowane-swiatlo-blyskowe-w-plenerze-czesc-2
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=9236&swiatlem-m
    alowane-rodzaje-swiatla-blyskowego-czesc-3

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 12. Data: 2012-12-12 00:25:28
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-12-12 00:08, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > merytorycznej/praktycznej, ale za to podaję gotową listę fragmentów
    > książek do wyboru z samego tylko Fotopolis:

    Tak mi się przypomniało, w czasach analogowych przeglądałem któryś
    numer 'Amateur Photographer', moją uwagę przykuło jedno zdjęcie
    Jana Pawła II, zrobione niedługo po wyborze. Z opisu wynikało, że
    autor znalazł się na miejscu trochę przypadkiem, miał przy sobie
    tylko mały aparat bez lampy. Mimo to zrobił fotkę, w momencie, kiedy
    tabun reporterów zaczął błyskać z różnych stron. Efekt był taki,
    że papież był oświetlony najmocniej, a naświetlenie innych postaci
    malało wraz z odległością od niego, zupełnie, jakby świecił własnym
    światłem. Było to jedno z najlepszych zdjęć papieża, jakie widziałem.

  • 13. Data: 2012-12-12 09:17:47
    Od: ziemo <no@email>

    Robię czasami zdjęcia do legitymacji studenckich (2 lampki reporterskie
    z softboxami odpalane radiowo w manualu) i czasem na grupę 20 osób trafi
    się jakiś "mistrz mrugania" który zdąży zamknąć oczy i nie ma na takiego
    rady, kilka powtórzeń i efekt w najlepszym razie oczu półotwartych.
    Muszę robić bez świecenia i potem rzeźbić.

    --
    Ziemo