  • 1. Data: 2010-11-01 19:08:26
    Temat: Laptop - rozbudowany BIOS
    Od: leon <l...@g...pl>

    Witam.

    Ponieważ ostatnio miałem w rękach nowego laptopa kolegi (Acer). Ponieważ
    musiałem przestawic kolejność bootowania wszedłem w BIOS.
    Przestraszyłem się. BIOS wyglądał jak wykastrowany. Nawet mój wiekowy 7
    letni Toshiba ma więcej opcji.
    Zdaje sobie sprawę iż biosy sie pisze pod konkretny sprzęt ale czy może
    ktoś polecić laptopa z miarę rozbudowanym BIOS-em.
    Zastosowanie domowe wiec nie musi byc demon wydajności czy z ekstra
    grafika.

    pozdrawiam
    leon

  • 2. Data: 2010-11-01 20:01:53
    Temat: Re: Laptop - rozbudowany BIOS
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-01 20:08, leon pisze:
> [...]
    > ktoś polecić laptopa z miarę rozbudowanym BIOS-em.
    > Zastosowanie domowe wiec nie musi byc demon wydajności czy z ekstra

    A co Cię tak Bios obchodzi. Jak komputer dobrze działa to znaczy, że i
    Bios jest dobry.
    Ja też mam jakiś mocno okrojony Bios, ale wszystko w nim i z nim ok.
    Może to jest nowoczesny Bios? ;-)

    --
    animka

  • 3. Data: 2010-11-01 20:23:30
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 20:08:26 +0100, leon napisał(a):

> [...]
    > ktoś polecić laptopa z miarę rozbudowanym BIOS-em.
    > Zastosowanie domowe wiec nie musi byc demon wydajności czy z ekstra

    Napisz jakich konkretnie funkcji oczekujesz od BIOSu. Np. czego brakuje w
    tym Acerze. Nie zawsze "dużo" znaczy "dobrze".

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2010-11-01 21:32:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.11.2010 20:08, leon pisze:
> [...]
    polecić laptopa z miarę rozbudowanym BIOS-em.
    > Zastosowanie domowe wiec nie musi byc demon wydajności czy z ekstra grafika.

    Odpowiedz na dwa pytania:

    1) Czy zdajesz sobie sprawę, że komputer przenośny to coś
    zupełnie innego niż "nabiurkowiec" i tam po prostu nie
    jest w ogóle *potrzebny* bardziej rozbudowany program
    konfiguracyjny BIOSu?

    2) Czego tak Ci bardzo brakowało w tymże programie konfigu-
    racyjnym? Bo wątpię, by nie było w nim akurat opcji zmia-
    ny kolejności poszukiwania systemu operacyjnego (zresztą
    też nie jest to najważniejsza opcja w komputerze prze-
    nośnym, który ma jeden dysk twardy i ma po prostu dzia-
    łać, a nie służyć eksperymentom).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2010-11-02 10:07:58
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]
    > ktoś polecić laptopa z miarę rozbudowanym BIOS-em.
    > Zastosowanie domowe wiec nie musi byc demon wydajności czy z ekstra

    A jaki to ma sens ? co chcesz w tym biosie zmieniać ? korzystam z
    laptopów od wielu lat i sporadycznie (w odróżnieniu od PCta) do biosu
    zaglądam Powiem więcej - im mniej takich potrzeb tym lepiej

  • 6. Data: 2010-11-02 18:06:33
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-01 21:01, animka pisze:
    > A co Cię tak Bios obchodzi. Jak komputer dobrze działa to znaczy, że i
    > Bios jest dobry.

    Prosty niekoniecznie znaczy dobry. Są tu na grupie ludzi posiadający
    wysokie wymagania co do komputerów

    > Ja też mam jakiś mocno okrojony Bios, ale wszystko w nim i z nim ok.

    Widocznie nie masz wyższych potrzeb co do komputera, inni mają

    > Może to jest nowoczesny Bios? ;-)

    Nie.

  • 7. Data: 2010-11-02 18:11:06
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-01 22:32, Radosław Sokół pisze:
    > 1) Czy zdajesz sobie sprawę, że komputer przenośny to coś
    > zupełnie innego niż "nabiurkowiec" i tam po prostu nie
    > jest w ogóle *potrzebny* bardziej rozbudowany program
    > konfiguracyjny BIOSu?

    Możesz to uzasadnić?

> [...]
    > też nie jest to najważniejsza opcja w komputerze prze-
    > nośnym, który ma jeden dysk twardy i ma po prostu dzia-

    A np. możliwości wyłączenia urządzeń ( np. twardego, napędu optycznego )
    Czasami pracuję na Knoppixie, twardy wtedy mi nie potrzebny, przydałaby
    się możliwość jego wyłączenia, nie będę go za każdym razem wyciągać, a
    doprawdy nie widzę sensu, żeby talerze się na pusto kręciły.

  • 8. Data: 2010-11-02 18:22:52
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-02 19:06, Tomaszek pisze:

    > Widocznie nie masz wyższych potrzeb co do komputera, inni mają

    A w czym problem kupić sobie lepszy komputer i mieć do niego większe
    wymagania :-)

    --
    animka

  • 9. Data: 2010-11-02 18:59:15
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-02 19:22, animka pisze:
    > A w czym problem kupić sobie lepszy komputer i mieć do niego większe
    > wymagania :-)

    Lepszy komputer nie oznacza bardziej rozbudowanego biosa.

  • 10. Data: 2010-11-02 19:28:54
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-02 19:59, Tomaszek pisze:

    > Lepszy komputer nie oznacza bardziej rozbudowanego biosa.

    Jak się już odczuwa taką potrzebę wypasionego BIOS-u to trzeba sobie ten
    BIOS uaktualnić. W czym problem?

    --
    animka