  • 81. Data: 2019-07-01 16:17:24
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-01 15:31, Kris wrote:

    > A dlaczego od razu szkodę całkowitą zakładasz?
    > Stłuczony reflektor który kosztuje 2 tys i bulisz za niego 2tys z własnej kasy
    Bo założyłem, że udział własny jest proporcjonalny do wartości szkody.
    Ale tak naprawdę to nie ma większego znaczenia. Ile reflektorów w swojej
    karierze kierowcy rozbiłeś z własnej winy? Ile kolizji miałeś z własnej
    winy? Bo ja przez ćwierć wieku, w tym ~15 lat w warszawskiej dziczy,
    żadnego/żadnej. Płacenie 80 zł dla ubezpieczenia się na tak niewielką
    kwotę jak 2000, którą trzeba zapłacić z niewielkim prawdopodobieństwem
    jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. To wynika z matematyki. Tak samo jak
    w lotto zawsze jesteś przegrany - nawet jakbyś wygrał kilkanaście mln,
    to z matematycznego punktu widzenia jesteś przegrany. Przecież cała
    branża ubezpieczeniowa działa na zasadzie szacowania prawdopodobieństwa
    zajścia pewnych zdarzeń i odpowiedniej kalkulacji składek, a za darmo
    tego nie robią. Ale to już może jakiś aktuariusz rozwinie temat.

  • 82. Data: 2019-07-01 16:22:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-01 15:55, J.F. wrote:
    [...]
    > Kupili, to widac ich stac.
    Jak potrzebują AC, to ewidentnie ich nie stać (na stratę auta).

    > A tu pech i drugie tez rozbijesz :-)
    Nierealne. Prędzej na zawał padnę czy coś w tym stylu.

  • 83. Data: 2019-07-01 16:39:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 16:17:33 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

> [...]
    > zajścia pewnych zdarzeń i odpowiedniej kalkulacji składek, a za darmo
    > tego nie robią. Ale to już może jakiś aktuariusz rozwinie temat.

    Wyżej pisałeś że dom jednak ubezpieczyłeś:)
    Ile domów w Twojej karierze Tobie splunęło...

  • 84. Data: 2019-07-01 16:58:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-01 16:39, Kris wrote:
    [...]
    > Wyżej pisałeś że dom jednak ubezpieczyłeś:)
    > Ile domów w Twojej karierze Tobie splunęło...
    Pisałem też, że na stratę domu mnie nie stać. W każdym razie żaden dom
    mi nie spłonął. Ale tu nie o to chodzi. Chodzi o to, że na ewentualną
    stratę domu mnie nie stać, a na ewentualną stratę 2 kafli mnie stać (tak
    jak pewnie większość pracujących ludzi), więc kupowanie ubezpieczenia w
    tym przypadku jest zwykłym marnotrawstwem.

  • 85. Data: 2019-07-01 17:24:45
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 1 Jul 2019 16:58:30 +0200, JDX <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    >jak pewnie większość pracujących ludzi), więc kupowanie ubezpieczenia w
    >tym przypadku jest zwykłym marnotrawstwem.

    Pozwól innym decydować czy to jest marnotrastwo czy nie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 86. Data: 2019-07-01 17:59:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2019-07-01 16:39, Kris wrote:
    [...]
> [...]
    >jak pewnie większość pracujących ludzi), więc kupowanie ubezpieczenia
    >tym przypadku jest zwykłym marnotrawstwem.

    No, a inni mysla tak samo, tylko samochody maja drozsze, wiec sie
    zabezpieczaja :-)

    J.

  • 87. Data: 2019-07-01 18:00:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 16:58:39 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > jak pewnie większość pracujących ludzi), więc kupowanie ubezpieczenia w
    > tym przypadku jest zwykłym marnotrawstwem.

    Na stratę 80zł tez ich jak widać stać

  • 88. Data: 2019-07-01 18:01:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2019-07-01 15:55, J.F. wrote:
    [...]
    >Jak potrzebują AC, to ewidentnie ich nie stać (na stratę auta).

    Albo po prostu sie umiejetnie zabezpieczaja.

    >Nierealne. Prędzej na zawał padnę czy coś w tym stylu.

    Szukam filmu z tym wyprzedzaniem na czolowke, ale nie ma ... nie znasz
    dnia ni godziny :-)

    J.

  • 89. Data: 2019-07-01 18:01:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 15:18 JDX <j...@o...pl> pisze:

    > On 2019-07-01 14:22, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > [..]
    > AC? W życiu nie miałem i nie zamierzam! Po prostu ufam sobie - jak będę
    > miał szkodę, to nie z mojej winy. :-) BTW, podobno 70% kierowców w
    > Polsce nie wykupuje AC.
    Bo nie da się raczej kupić AC na auto starsze niż 10lat (przynajmniej
    kiedyś tak było).

    > Poza tym AC jest dla tych, których w
    > rzeczywistości nie stać na auta, którymi jeżdżą.
    Nie każdy jeździ starym autem. Ktoś jednak kupuje te auta w salonach.
    Teraz wyobraź sobie, że kupiłeś sobie nowkę sztukę, postawiłeś na chwilę
    pod domem i przszła nawałnica z gradobiciem (2 razy już mnie to spotkało).
    Szkoda na Twoim z nie twojej winy za kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy
    PLN. To że kupiłem auto za 100k nie oznacza z automatu, że nastepnego dnia
    będę miał 50k w gotówce na jego naprawę.
    Oczywista sprawa to kradzieże - głupio tak straci nowe auto zaraz po
    wyjeździe z salonu, jeszcze głupiej go nieubezpieczyć - "bo matematyka
    mówi, że się nie opłaca."

    Mnie nie stać na utratę
    > domu, więc mam ubezpieczony. A auto? Przecież nie muszę jeździć takim za
    > 150k+. Wystarczy mi używane za 15k. A jeśli jednak jakimś cudem je z
    > mojej winy rozbiję, to wyjmę przysłowiowe ,,kieszonkowe" i kupię sobie
    > drugie podobne. :-D

    Kiedyś kupisz sobie większe, droższe auto za 40k i będziesz inaczej mówił
    :-)

    TG

  • 90. Data: 2019-07-01 18:04:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 16:58 JDX <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > jak pewnie większość pracujących ludzi), więc kupowanie ubezpieczenia w
    > tym przypadku jest zwykłym marnotrawstwem.

    pokrętna logika i do mnie nie przemawia - młody jeszcze jesteś?
    Ale to Twoja sprawa.

    TG