    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lekki OT: Zegar z wyświetlaczem laserowym
    Date: Sat, 17 Apr 2010 01:26:38 +0200

    kk pisze:
> [...]
    m-wyswietlaczem.html

    > Pomysł taki sobie, bardziej chodzi o wzornictwo niż technikę.

    Ciekawie musi być rozwiązana precyzja... Drobne odchylenie na pierwszym
    lusterku, potem na drugim, trzecim... i by nic nie było.... no ale
    byłoby to interesujące, gdyby był dokładny opis ;)... pewnie siedzą tam
    po prostu krokowce...

    > Mnie zainteresował inny "pomysł" : USB w nieskończoność.
    >
    > http://www.technikajutra.pl/search/label/USB
    >
    > Ciekawe, ale pominięto conajmniej dwa zagadnienia :
    > - wydajność prądowa portu,
    > - brak huba ?

    Jak to brak hub'a? To przecież jest hub ;)... Mam taki chiński szajski
    hub, płytka to raptem kilka cm2, niewiele większa od jednego portu mini
    USB, jednego wejścia zasilania i dwóch portób USB-A (dwa następne porty
    są na kabelkach). Nie widzę problemu dalszej miniaturyzacji i upchnięcia
    huba we wtyczce ;)... Zasilanie na pewno jest problemem, ale takim samym
    jak w przypadku wszystkich hubów pasywnych ;)...
    A jakby na to nie spojrzeć, wiele urządzeń nie bierze za dużo prądu z
    USB, bo albo ma bardzo mały pobór prądu, albo swój własny zasilacz ;)...
    Mnie zastanawia co innego - czytałem gdzieś, że do jednego portu można
    podłączyć (zdaje się!) 127 urządzeń ;)... rozumiem, że dotyczy to
    stosowania hubów, bo bez nich, to można podpiąć 1 urządzenie ;)... więc
    nie powinno się toto nazywać "infinity" ;)...
    A pomysł - płacić za hub, jeśli się nie będzie z niego korzystać - bez
    sensu. Z drugiej strony, gdyby się to upowszechniło, pewnie byłoby
    bardzo tanie ;)... A praktyczne ;)... zwłaszcza dla laptopowców ;)... ja
    tam mam skrzynkę, a to oznacza minimum 6 portów ;)... a na biurku i tak
    stoi hub, żeby się łatwiej podłączać ;)... 9 portów póki co mi wystarcza
    ;)...

    Konop