  • 1. Data: 2010-04-16 19:31:01
    Temat: Lekki OT: Zegar z wyświetlaczem laserowym
    Od: Grzegorz <b...@m...pl>

    Witam,
    może kogoś zainteresuje i będzie chciał się pobawić.

    http://www.technikajutra.pl/2010/04/zegar-z-laserowy
    m-wyswietlaczem.html

    Pozdrawiam,
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2010-04-16 19:43:43
    Temat: Re: Lekki OT: Zegar z wyświetlaczem laserowym
    Od: "kk" <...@...pl>

    > może kogoś zainteresuje i będzie chciał się pobawić.
    > http://www.technikajutra.pl/2010/04/zegar-z-laserowy
    m-wyswietlaczem.html

    Pomysł taki sobie, bardziej chodzi o wzornictwo niż technikę.

    Mnie zainteresował inny "pomysł" : USB w nieskończoność.

    http://www.technikajutra.pl/search/label/USB

    Ciekawe, ale pominięto conajmniej dwa zagadnienia :
    - wydajność prądowa portu,
    - brak huba ?

  • 3. Data: 2010-04-16 21:06:03
    Od: "MoRan Gandziajewicz" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > może kogoś zainteresuje i będzie chciał się pobawić.

> [...]

    45:13 - późno już, czas spać.

  • 4. Data: 2010-04-16 23:26:38
    Od: Konop <k...@g...pl>

    kk pisze:
    m-wyswietlaczem.html

    > Pomysł taki sobie, bardziej chodzi o wzornictwo niż technikę.

    Ciekawie musi być rozwiązana precyzja... Drobne odchylenie na pierwszym
    lusterku, potem na drugim, trzecim... i by nic nie było.... no ale
    byłoby to interesujące, gdyby był dokładny opis ;)... pewnie siedzą tam
    po prostu krokowce...

> [...]
    >
    > http://www.technikajutra.pl/search/label/USB
    >
    > Ciekawe, ale pominięto conajmniej dwa zagadnienia :

    Jak to brak hub'a? To przecież jest hub ;)... Mam taki chiński szajski
    hub, płytka to raptem kilka cm2, niewiele większa od jednego portu mini
    USB, jednego wejścia zasilania i dwóch portób USB-A (dwa następne porty
    są na kabelkach). Nie widzę problemu dalszej miniaturyzacji i upchnięcia
    huba we wtyczce ;)... Zasilanie na pewno jest problemem, ale takim samym
    jak w przypadku wszystkich hubów pasywnych ;)...
    A jakby na to nie spojrzeć, wiele urządzeń nie bierze za dużo prądu z
    USB, bo albo ma bardzo mały pobór prądu, albo swój własny zasilacz ;)...
    Mnie zastanawia co innego - czytałem gdzieś, że do jednego portu można
    podłączyć (zdaje się!) 127 urządzeń ;)... rozumiem, że dotyczy to
    stosowania hubów, bo bez nich, to można podpiąć 1 urządzenie ;)... więc
    nie powinno się toto nazywać "infinity" ;)...
    A pomysł - płacić za hub, jeśli się nie będzie z niego korzystać - bez
    sensu. Z drugiej strony, gdyby się to upowszechniło, pewnie byłoby
    bardzo tanie ;)... A praktyczne ;)... zwłaszcza dla laptopowców ;)... ja
    tam mam skrzynkę, a to oznacza minimum 6 portów ;)... a na biurku i tak
    stoi hub, żeby się łatwiej podłączać ;)... 9 portów póki co mi wystarcza
    ;)...

    Konop

  • 5. Data: 2010-04-17 09:10:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    Konop pisze:

> [...]
    > stosowania hubów, bo bez nich, to można podpiąć 1 urządzenie ;)... więc
    > nie powinno się toto nazywać "infinity" ;)...

    Zgadza się, 127 urządzeń. Ale producent wybrnie z tego tak, że w
    informatyce najwyższa wartość liczbowa z danego zbioru jest często
    traktowana jako nieskończoność, więc w tym przypadku infinity==127 :P

  • 6. Data: 2010-04-17 09:12:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    MoRan Gandziajewicz pisze:

    > 45:13 - późno już, czas spać.

    W ZSRR doba ma 48 godzin :-D

  • 7. Data: 2010-04-17 10:21:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > W ZSRR doba ma 48 godzin :-D

    Skoro tydzień mógł mieć 8, 9 lub 10 dni, w zależności od decyzji
    politbiura, to doba też mogła mieć 48 godzin (czy ile akurat było
    potrzeba).

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-04-17 10:27:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 10:21:47 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Skoro tydzień mógł mieć 8, 9 lub 10 dni, w zależności od decyzji
    >politbiura, to doba też mogła mieć 48 godzin (czy ile akurat było
    >potrzeba).

    No wiesz, doba trwa ile trwa. Rok trwa 365.25 z groszami doby.

    A reszta to umowna. Juz chyba rewolucja francuska chciala zmienic
    wszystko.

    W szczegolnosci podzial tygodniowy. Odkad przestalismy sie gapic w
    ksiezyc supelnie nieuzasadniony.

    J.

  • 9. Data: 2010-04-17 11:00:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 01:26:38 +0200, Konop wrote:

    >Ciekawie musi być rozwiązana precyzja... Drobne odchylenie na pierwszym
    >lusterku, potem na drugim, trzecim... i by nic nie było.... no ale
    >byłoby to interesujące, gdyby był dokładny opis ;)...

    Na wlasnie - czy ja czegos nie widze, czy tam nie podano konstrukcji
    skanera ?

    >pewnie siedzą tam po prostu krokowce...

    Krokowce sa troche za wolne.

    Chodzi mi po glowie uzycie dwoch silniczkow ze skosnie zamontowanymi
    lusterkami. Razem to powinno robic cos typu "figury Lissajou",
    scanning bedzie dosc chaotyczny, ale pokrywa pewien obszar.
    A dalej to juz tylko zapalac laser w odpowiednich momentach.
    FPGA potanialo, moze sie kiedys zmobilizuje :-)

    Znajomi sie kiedys smiali ze wkrotce nie beda potrzebowali kabla do
    drukarki - tyle juz maja roznych kluczy do programow na porcie LPT :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-04-17 11:11:11
    Temat: Re: Lekki OT: Zegar z wyœwietlaczem laserowym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No wiesz, doba trwa ile trwa. Rok trwa 365.25 z groszami doby.

    Jak będzie trzeba, to się zrobi krótsze godziny. Tu się nie ma
    co pieścić, to się musi zmieścić. Naukowcy radzieccy nie z takimi
    problemami sobie radzili.

    > A reszta to umowna. Juz chyba rewolucja francuska chciala zmienic
    > wszystko.

    Nawet zmieniła.

    > W szczegolnosci podzial tygodniowy. Odkad przestalismy sie gapic w
    > ksiezyc supelnie nieuzasadniony.

    E tam.

    --
    Jarek