  • 21. Data: 2024-01-21 15:01:02
    Temat: Re: MBR GPT itd
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 sty 2024 o 09:07, Trybun pisze:

    > Wobec tego że nie szło zainstalować 10ki na surowym

    Zwykle klonuję...

    > konwersja SSD do MBR, i przenosiny za pomocą programu Aiomi, wszystko

    Chyba AOMEI

    > poszło jak zawsze bez błędów.
    > Restart kompa, wejście do BIOS i ustawienie SSD jako pierwszego dysku,
    > ponowny restart, pokazuje się okienko logowania Windows które zaraz
    > znika pozostaje na ekranie tylko ikonka klepsydry, system nie
    > startuje, mało tego, po kolejnym restarcie nie można wejść do BIOS,
    > komp nie reaguje klawisz DELETE, wielokrotne próby i nadal to samo.
    > Dopiero wyjęcie SSD ożywia komputer, czyli jest dostęp do

    Qrdeaux! Tyle razy to robiłem -- bezproblemowo...
    Skąd inni (teraz Ty akurat) biorą te problemy?!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 22. Data: 2024-01-21 15:05:31
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 sty 2024 o 08:45, Trybun pisze:

    > Winny jest/był najprawdopodobniej sam SSD,

    Być może...

    > który ostatecznie (chyba)
    > padł. Dobiłem go chyba tymi ostatnimi kilkoma formatowaniem

    Raczej nie!!! -- takie czynności nie psują sprzętu...

    > i konwersją MBR-GPT,

    Jw.

    > bo Windows już go nie widzi. Jednak nadal widoczny jest w
    > BIOSie..

    Bywało odwrotnie -- w BIOSie nie widać, ale widać pod Win...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 23. Data: 2024-01-21 15:09:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 20 sty 2024 o 10:54, Olek pisze:

    > nie trzeba wróżyć z fusów, tylko trzeba odczytać co pokazuje status
    > SMART tego dysku

    Polecam:

    https://gsmartcontrol.shaduri.dev/downloads

    Nie każdy dysk można sprawdzić...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 24. Data: 2024-01-21 15:12:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 sty 2024 o 14:27, Trybun pisze:

> [...]

    Teraz stukam spod W10 pracującego na laptopie z UEFI -- bez Legacy.
    Mam tu: W10, W11 i Q4OS... W10 jest na MBR.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 25. Data: 2024-01-21 16:56:20
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.01.2024 o 14:40, PiteR pisze:
    > in <news:uoik23$3r5d$3@dont-email.me>

    > tak
    > kabel usb - sata

    No tak, ale taki kabel trzeba mieć..

    > da sie wszystkie usunac partycje?
    > da się skonwertować na GPT?
    > da się założyć nowe partycje?
    >
    > np dysk C 50gb, dysk D 50gb dysk E reszta swiata?

    Wszystko powyższe działa. Można także instalować programy, przenieść na
    niego system. Problem tylko z wystartowaniem owego przeniesionego
    systemu. Cały laptop zaczyna głupkować po takiej próbie.

  • 26. Data: 2024-01-21 17:03:18
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    > Qrdeaux! Tyle razy to robiłem -- bezproblemowo...
    > Skąd inni (teraz Ty akurat) biorą te problemy?!

    Nigdy nie miałeś zepsutego dysku? Prawie co drugi dysk Adata wcześniej
    czy później daje tego typu efekt, znaczy pada i komputer wisi na biosie.
    Ale tu mamy przypadek, gdzie "można zainstalować windows" na dysku,
    czyli nasyfione jest w dysku lub UEFI.
    Ale PiteR wie lepiej, więc pozostawiam mu rozkminianie.
    Do czasu odczytania parametrów SMART to jest pierdolenie o szopenie.
    --
    Olek

  • 27. Data: 2024-01-21 17:07:05
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Można spróbować wejścia tylko z tym dyskiem?

    Nie rozumiem pytania. Mam usunąć fabryczny HDD aby sprawdzić czy
    wystartuje felerny SDD, niby po co skoro HDD jest na 100% sprawny?

    > To już coś. ;)

    > Nawet jeśli -- nie {} sprzętowo...

    Jedno pytanie - czy dwa różnie skonwertowane dyski z dwoma bootowalnymi
    systemami w kompie mogą być przyczyną problemów ?

  • 28. Data: 2024-01-21 17:10:52
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Zwykle klonuję...

    > Chyba AOMEI

    Tak, moje przejęzyczenie.

    > Qrdeaux! Tyle razy to robiłem -- bezproblemowo...
    > Skąd inni (teraz Ty akurat) biorą te problemy?!

    To samo u mnie, nawet na tym laptopie robiłem to bezproblemowo wiele
    razy. Co nowego zrobiłem ostatnio i zaczęły się problemy to tylko
    konwersja dysku na GPT, ale powrót do MBR nic nie dał

  • 29. Data: 2024-01-21 17:17:38
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Teraz stukam spod W10 pracującego na laptopie z UEFI -- bez Legacy.
    > Mam tu: W10, W11 i Q4OS... W10 jest na MBR.

    To z czego u mnie ten komunikat? Cały laptop ma fabrycznie zainstalowany
    dysk MBR i Win7 64bity. Natomiast nigdy wcześniej nie instalowałem 10ki
    64bity na dysku SSD, zawsze była to tylko migracja albo uaktualnianie z
    7ki i to przechodziło bezproblemowo.

  • 30. Data: 2024-01-21 17:40:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uojff8$82q3$1@dont-email.me>
    user Trybun pisze tak:

    > Nie rozumiem pytania. Mam usunąć fabryczny HDD aby sprawdzić czy
    > wystartuje felerny SDD, niby po co skoro HDD jest na 100% sprawny?

    ależ wodzu
    oczywiście, że trzeba wyjąć
    co najmniej na czas eksperymentow

    > Jedno pytanie - czy dwa różnie skonwertowane dyski z dwoma
    > bootowalnymi systemami w kompie mogą być przyczyną problemów ?

    ależ wodzu

    masz w jednym laptopie dysk mbr i gpt
    i co masz w biosie? przestwiłeś na start uefi?
    powyłączałes Legacy?

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne