  • 41. Data: 2024-01-23 13:35:12
    Temat: Re: MBR GPT itd
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 sty 2024 o 00:39, PiteR pisze:

    > Nigdy go nie trenowałem.

    Trenuję co mogę. ;)
    Przed chwilą wypróbowałem HDD GPT Toshiba 1TB zainstalowany
    firmowo w Acerze z Intelem jako SATAnistyczny -- w Acerze
    z Athlonem jako zewnętrzny systemowy dysk USB... Poszło od
    razu dobrze... Nawet lapek nie muli...

    > Choć miewałem dyski MBR w komputerach to nigdy systemowe

    Do tej pory żyją komputery bez UEFI...

    > i wymieszane z dyskami systemowymi GPT.

    > Chyba niechciałoby mi się co rusz wchodzić do biosu
    > i zmieniać z LEGACY na UEFI i odwrotnie.

    Nie widzę tej potrzeby -- mając: W11, W10 i Q4OS na jednym lapku...
    (tym, z którego teraz piszę) Lapek startuje TYLKO z GPT/UEFI, bo nie
    ma Legacy... Nie wchodzę do BIOSu zbyt często... ;) W10 w tym lapku
    został żywcem przeniesiony z lapka Fujitsu-Siemensa pozbawionego
    UEFI i (rzecz jasna?) jest MBR...

    > Już dwa lata temu wytępiłem ostatnie dyski z mbr w kolekcji.

    Wolę MBR niż GPT -- zwłaszcza start W10 jest łatwiejszy z MBR,
    choćby dlatego, że nie potrzebne są wówczas FATalne partycje startowe...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 42. Data: 2024-01-23 13:37:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 sty 2024 o 14:27, Trybun pisze:

    Przed chwilą wypróbowałem HDD GPT Toshiba 1TB zainstalowany
    firmowo w Acerze z Intelem jako SATAnistyczny -- w Acerze
    z Athlonem jako zewnętrzny systemowy dysk USB... Poszło od
    razu dobrze... Nawet lapek nie muli... Skąd u Ciebie tyle
    problemów z W10?!?! To najprzyjemniejszy Win jak znam!!!

    Niczego nie zmieniałem -- jeno dałem F12, by wskazać start z USB...
    (nie zmieniałem do startu -- pozmieniałem to i owo po starcie)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 43. Data: 2024-01-23 15:30:30
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Na AliExpress qpiłem za 7.32 pln całą kieszeń UASP z przewodem USB-3
    > i przejściówką USB-C... Sam przewód też można tam za tyle qpić...

    Jednym słowem sugerujesz zakup,najlepiej gdzieś za granicą? Przecież
    wiem że są.. Tylko czy czy taki dysk pod USB to będzie to samo co pod SATA?

    > IMO popełniasz głupie (coś na kształt trzymania gazety do góry nogami)
    > błędy -- których zdalne namierzenie po omacku ;) jest trudne... W10 na
    > MBR klonuje się bezproblemowo. Troszkę gorzej z W10 na GPT, lecz nadal
    > łatwo; jeszcze gorzej z W11 na GPT, ale nadal jest to możliwe... AOMEI
    > bezproblemowo klonuje pracujący system... (czyli kopiujemy partycję C,
    > co wielokrotnie czyniłem z W10; być może tak samo jest z W11)

    Podejrzewam że przenosiłem Windowsy na inny dysk wcześniej od Ciebie.
    Nie miałem natomiast jak dotychczas do czynienia z dyskami GPT podczas
    takiej operacji. Nie instalowałem także systemów 64bitowych na  dyskach
    MBR i UEFI. Przypominam że wersja 32bitowa 10ki instaluje się bez
    żadnych problemów na tym dysku.
    Teraz słucham co za błędy popełniam, no i jeżeli łaska - rada jak ich
    mam uniknąć?

  • 44. Data: 2024-01-23 15:34:55
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.01.2024 o 17:40, PiteR pisze:
    > in <news:uojff8$82q3$1@dont-email.me>

    > ależ wodzu
    > oczywiście, że trzeba wyjąć
    > co najmniej na czas eksperymentow

     chodzi mi o komputer z dwoma dyskami na pokładzie, naczelniku,.

    > ależ wodzu
    >
    > masz w jednym laptopie dysk mbr i gpt
    > i co masz w biosie? przestwiłeś na start uefi?
    > powyłączałes Legacy?

    W tym lapku BIOS ma tylko UEFI, a jedyna dostępna opcja tego to
    włącz-wyłącz, naczelniku. W ogóle ten BIOS jest jakiś tak mocno zubożony
    do tych co mają współczesne kompy.

  • 45. Data: 2024-01-23 15:46:27
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Przejście na GPT po sklonowaniu W10 niekoniecznie jest dobrym pomysłem...

    Przed klonowaniem. Skonwertowałem po tym jak nie poszła czysta
    instalacja z informacją że na MBR i UEFI zainstalować się nie da.

  • 46. Data: 2024-01-23 15:46:58
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.01.2024 o 17:56, PiteR pisze:
> [...]
    > uruchomic laptop
    > zobaczyc czy wystartuje z usb instalator
    > jak nie F12 i wybrac pendrajw
    > poczekac na pojawienie sie instalatora windows
    > moze sie popsuc ekran w sieczke wojne mrowek
    > twardo czekasz na instalatora
    >
    > wybor jezyka
    > instaluj
    > zaawansowana instalacja
    > nie mam nr serial
    > wybor wersji win 10 pro
    > nie mam polaczenia z internetem
    > czy na pewno nie masz
    > tak nie mam
    >
    > potem na wszystkie pytania odpowiadamy nie nie nie

    W BIOSie nie mam takiej opcji. Natomiast start kompa ustawiony w
    zależności od potrzeby na - CD albo USB.
    Wszystko pozostałe robię tak jak mniej więcej powyżej. Efekty - wersja
    32bitowa instaluje się bez zająknięcia, 64 staje na wyborze dysku do
    instalacji z komunikatem o niezgodności.

  • 47. Data: 2024-01-23 15:48:37
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.01.2024 o 18:00, PiteR pisze:
    > in <news:XnsB100AC5CCA723PanElektronik@127.0.0.1>

    > aha wybór partycji
    >
    > pierwsza 50gb C
    > jesli nie było zakladanych w obcym kompie lub przez kabel usb sata
    > jak sie zburzy ze nie
    > to trzeba usunac pierwsza partycje niech ma wolne 50gb
    > instalator powie
    > dla poprawnej instalacji sytem utworzy dodatkowe partycje
    > tak

    Jasne.

  • 48. Data: 2024-01-23 15:51:54
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > SSD są szybsze niż HDD -- poza tym jedna chwała... ;)

    Nie koniecznie, przy instalacji XP na SSD często wyskakują błędy których
    niema przy instalacji na HDD.

  • 49. Data: 2024-01-23 15:57:56
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Niczego nie zmieniałem -- jeno dałem F12, by wskazać start z USB...
    > (nie zmieniałem do startu -- pozmieniałem to i owo po starcie)

    A na MBR, bo tu u mnie właśnie instalator win10 64 widzi problemy.
    -"Dysk MBR jest niezgodny z UEFI". Co chyba jest nieścisłością, bo rzecz
    u mnie  dotyczy  tylko wersji 64bity.

  • 50. Data: 2024-01-23 21:28:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 sty 2024 o 15:51, Trybun pisze:

    > Nie koniecznie, przy instalacji XP na SSD często wyskakują błędy których
    > niema przy instalacji na HDD.

    Brak sterowników? -- mówimy chyba o W10 a tam sterowniki są...

    --