  • Data: 2009-12-29 07:39:45
    Temat: Re: MCU firmy Atmel
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In the darkest hour on Mon, 28 Dec 2009 20:34:06 +0100,
    Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> screamed:

    > Alez ja wcale nie chce rozniecac flejma, poprostu poznajac asm poznajesz
    > sila rzeczy budowe procka,

    Budowy procesora nie poznasz znając tylko jego instrukcje.
    Ja znam tylko kilka instrukcji AVR, co nie przeszkadza pisać mi
    większych programów w C.

    > jego mozliwosci itp., a jest to IMHO
    > niezbedne.

    Dosyć zbędne. Tzn. instrukcje, nie budowa. Zwłaszcza poczatkującym.

    > Jak mam pisac prosta obsluge wyswietlacza, albo wyslac cos na
    > I2C, to z lenistwa korzystam z Bascoma, ale 32bitowa liczbe binarna
    > przeliczam na kod BCD juz w asm, bo tak mi latwiej i szybciej.

    Szybciej staremu wydze AVR-owemu (za przeproszeniem).

    > W C pewnie sie to da zrobic ladniej (choc napewno nie szybciej w sensie
    > pracy programu).

    Ale szybciej jeśli o czas napisania chodzi. A fistaszkowe kilka
    milisekund więcej można pominąć.

    > Takie moje czysto subiektywne przemyslenia, AVR wlasnie
    > zaczynam, pierwszy programik w Bascomie - maly sukces, do C nie moge sie
    > zmusic, choc jednoczesnie wiem, ze wczesniej czy pozniej sie nie obejdzie.

    W pewnym momencie przestaje się liczyć mniejszy rozmiar kodu w asm (choć
    nie zawsze), przestajesz skrupulatnie liczyć cykli a zaczyna się dla
    Ciebie liczyć czas napisania kodu. I jego przenośność. Tutaj C/C++
    pokazuje swoje pazurki.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 08:34:26 user up 12301 days, 20:29, 1 user, load average: 0.05, 0.95, 0.00 ]

    BREAKFAST.COM halted... cereal port not responding!