  • 1. Data: 2009-12-28 08:51:56
    Temat: MCU firmy Atmel
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    Witam,
    Zaczynam przygodę z programowaniem mikrokontrolerów firmy Atmel, czy
    ktoś zna jakąś grupę dyskusyjną specjalizującą się właśnie w tychże
    prockach, a może posiada ktoś linki do materiałów dla początkujących
    zółtodziobów takich jak ja?
    Z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2009-12-28 09:11:33
    Temat: Re: MCU firmy Atmel
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zaczynam przygodę z programowaniem mikrokontrolerów firmy Atmel

    AVR, AVR 32, '51, czy ARM, bo to rozne bajki tej samej firmy i kazdy ma
    swoja specyfike.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2009-12-28 09:33:58
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 28 Gru, 09:11, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:
    > Powitanko,

    > AVR, AVR 32, '51, czy ARM, bo to rozne bajki tej samej firmy i kazdy ma
    > swoja specyfike.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym pozna ma szkodliwo spo eczn ?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro ek)
    > ******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
    >  > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

    rodzina osmiobitowych AVR jak np. atmega88 lub atmega168, myśle że na
    start to najciekawszy wybór

  • 4. Data: 2009-12-28 09:46:01
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    rodzina osmiobitowych AVR jak np. atmega88 lub atmega168, myśle że na
    start to najciekawszy wybór

    W "Elektronice dla Wszystkich" był bodajże od maja 1995 był prowadzony kurs
    programowania w jęż. C.
    Jak ktoś się uprze, anie chce mu się szukać po bibliotekach, to gdzieś w
    sieci widziałem skany.

  • 5. Data: 2009-12-28 10:01:11
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > ktoś zna jakąś grupę dyskusyjną specjalizującą się właśnie w tychże
    > prockach, a może posiada ktoś linki do materiałów dla początkujących

    Pytac o konkrety mozesz tutaj.
    Dodatkowo elektroda.pl.
    No i avrfreaks. Ale najlepszą baza dla poczatkujacego to ksiazki.

    Ja ze swojej strony polecam ksiazki:
    http://www.btc.pl/index.php?id_prod=1675800
    http://www.btc.pl/index.php?id_prod=2581400
    http://www.btc.pl/index.php?id_prod=2084400

    Kupilem je i przeczytalem zgrubsza. Mnie podpasowaly. Uwazam ze warto bylo kupic
    mimo ze mozna je sciagnac z "kiosku".
    Zmontowalem jeden uklad (niestety mam malo czasu na ten temat) i dziala ok
    (montowalem na plytce trawionej).

    Z tego co wybadalem:
    -jesli masz troche kasy i powazne zamiary to kup sobie plytke uruchomieniowa
    (najlepiej taka jak w ksiazce ktora sobie wybierzesz) albo relatywnie wypaśną. W
    ten sposob zaoszczedzisz troche czasu na glupich bledach.
    -jesli masz juz jakies podstawy w elektronice to nie kupuj plytki tylko
    projektuj sobie plytki samodzielnie i montuj uklady docelowo. Zaoszczedzisz
    troche kasy.
    -PLytki relatywnie wygodnie sie projektuje w orzełku - eagle - jest wersja dla
    linuxa i windy. Ma dobra biblioteke elementow przy czym trzeba czasem dobrze
    poszukac bo niektore elementy figuruja pod innymi oznaczeniami (zastępnik).

    Na poczatek warto kupowac w tme. Maja dobry wybor podstawowych elementow ale
    maja relatywnie drogo. Zdazalo sie ze kupujac u nich zaplacilem drozej niz w
    sklepiku obok ktory tez u nich kupuje :)

    No i przygotuj sie na dlugie zaczytywanie sie datasheetami. Przy czym warto
    wiedziec ze czasem w prockach pojawiaja sie bledy ktorych w DS-ie nie ma
    wspomnianych. Ale to relatywnie zadko.

    PS.
    Wyzej wymienieni moga wplacac moje wynagrodzenie za reklame na konto pajacyka :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 6. Data: 2009-12-28 10:02:35
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Pytac o konkrety mozesz tutaj.
    > Dodatkowo elektroda.pl.
    > No i avrfreaks. Ale najlepszą baza dla poczatkujacego to ksiazki.

> [...]

    Te tez kupilem i polecam:
    http://www.btc.pl/index.php?id_prod=65500

  • 7. Data: 2009-12-28 11:49:24
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > projektuj sobie plytki samodzielnie i montuj uklady docelowo. Zaoszczedzisz

    Początkującym polecałbym jednak zakup płytki, może za to być prostsza, a
    dorabiać się będzie zewnętrzne "moduły" (czyli na przykład PCB z
    goldpinami i LCD itp)...

    > Na poczatek warto kupowac w tme. Maja dobry wybor podstawowych elementow ale
    > maja relatywnie drogo. Zdazalo sie ze kupujac u nich zaplacilem drozej niz w
    > sklepiku obok ktory tez u nich kupuje :)

    Ja bym polecił jeszcze Seguro :). Nie mają takiego asortymentu jak TME,
    ale jest zawsze coś ;)... mi nie przeszkadza to, że kondensatory są od
    jednego producenta, grunt że są wszystkie wartości ;)... a same
    mikrokontrolery AVR bywają tańsze niż w TME :)... porównanie:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=AT
    MEGA88&idp=1#search%3DATMEGA88
    http://seguro.pl/sklep/?wyszukaj=tak&_szukaj=ATMEGA8
    8

    Porównajcie ceny ATMEGA88-20PU i ATMEGA88-20AU :)... widać, nie ma
    reguły ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 8. Data: 2009-12-28 12:41:00
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    8

    > Porównajcie ceny ATMEGA88-20PU i ATMEGA88-20AU :)... widać, nie ma reguły

    Hm, ja widzę regułę cenową. AU są tańsze od PU o kilkanaście procent w obu
    sklepach. Co więcej, akurat ATmega88-20xU jest tańsza w TME niż w Seguro :P

    Michał

  • 9. Data: 2009-12-28 16:24:09
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://www.btc.pl/index.php?id_prod=65500

    Oj, zaczynania od Bascoma to raczej nie polecam. Owszem, fajny jest,
    mozna szybko cos dzialajacego napisac, ale do powazniejszych rzeczy (np.
    obliczenia) jest niewystarczajacy. Do tego trzeba C, a ten jezyk trudno
    (mi) zrozumiec majac przyzwyczajenia Basicowe. Natomiast Bascom jako
    srodowisko do pisania w asm bardzo polecam, bo przynajmniej podstawy asm
    warto poznac, by wiedziec co w procku siedzi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2009-12-28 16:42:17
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > srodowisko do pisania w asm bardzo polecam, bo przynajmniej podstawy asm
    > warto poznac, by wiedziec co w procku siedzi.

    Oj, zaczyna sie :)

    Z premedytacja ominalem ten aspekt sprawy.
    Jak sie sam zabieralem to zastanawialem sie czy lepszy bascom czy C czy asm. I
    wyszło mi ze na poczatek starczy bascom. I tak bedzie 1001 innych problemow do
    debugowania w sprzecie czy filozofii dzialania tego czegos co bedziemy tworzyc.

    Ale docelowo bardzo popieram nauke asm-a bo pozwala robic dokladnie to co sie
    chce i bardzo oszczedza pamiec. Co do uzycia C sie nie wypowiadam tam jeszcze
    nie chodzilem :)

    --
    Lukasz Sczygiel