    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Maly monitorek VGA
    Date: Fri, 20 Oct 2017 14:23:09 +0000 (UTC)
    <os0k9a$ji7$1@node1.news.atman.pl> <os1onb$mnd$1$gof@news.chmurka.net>
    <os2tgi$re8$3@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <os5hoq$gc8$1@node2.news.atman.pl> <os7du5$sfs$2$gof@news.chmurka.net>
    <59e75839$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <os7mrd$vl1$2$gof@news.chmurka.net>
    <59e88188$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <osa0vj$sm3$1$gof@news.chmurka.net>
    <59e89227$0$641$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Byc moze przy tej mocy nie przewidywali "komputerowych" zastosowan.

    Przewidzieli w wersji "pro" :)

    Rozebrałem go. Niewiele tam jest wyprowadzone. Gniazdo, które idzie do
    kontrolek, ma 10 pinów, a tylko 4 wykorzystane, ale nie zauważyłem na nim
    żadnych zmian w zależności od stanu UPS-a (praca z sieci, praca z baterii,
    przeciążenie). Tam gdzie było 5V, było zawsze, tam gdzie nie było - nie
    było wcale.

    http://www.chmurka.net/r/ups/

    Ostatecznie można podpiąć się pod buzzer. Jak pika, to jeszcze dobrze. Jak
    piszczy ciągle, to niedobrze i trzeba wyłączać komputer (na jednym zdjęciu
    zrobiłem fotkę skróconej instrukcji, naklejonej na obudowę).

    > Moze jakies parametry na granicy - na automatyczne wlaczenie nie
    > starczaja, ale po restarcie rusza.

    Dziwne...

    > Albo ... wlaczyli tuz przed przyjsciem, a ups sobie czekal az sie
    > naladuje choc do 30%.

    W sumie możliwe. Następnym razem (jeśli będzie, bo pady prądu są bardzo
    rzadkie) poczekam. Albo odłączę go i przetestuję na biurku :)

    > To dawniej zazwyczaj bylo gniazdo DB9 ... ale nie mylic od razu z RS232.
    > Komunikacje danych po RS-232 mialy bardziej zaawansowane modele, ale
    > RS-232 ma tez linie sygnalowe, po ktorych mozna i sygnaly napieciowe
    > obserowac ... tylko kabelek trzeba miec odpowiedni.

    Podejrzewam że właśnie te linie sygnałowe ustawiali.

    > Trudno powiedziec - UPS w zasadzie wcale uP nie potrzebuje (choc
    > czesto ma), a USB wymaga ambitniejszego.

    Ten ma.

    http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/doc
    ument/datasheet/cf/08/a2/9a/c3/3b/48/9a/CD00004965.p
    df/files/CD00004965.pdf/jcr:content/translations/en.
    CD00004965.pdf

    > W dodatku chce sie miec wiecej parametrow do monitorowania, wiec moze
    > jednak zmiany na PCB sa wieksze - lub osobny modul.

    Te z USB monitorują więcej parametrów, niż tylko proste on/off?

    > Chyba nie - oni twierdza, ze to synchronizacja z siecia .. ale
    > przeciez to nie znaczy, ze nie moze byc przekaznika przelaczajacego.

    Niby tak. Czytałem że jak jest line interactive, to nie przełącza
    przekaźnikiem. Może źle czytałem, nie wiem jak to do końca działa :)

    Za to ma bardzo słabą regulację. Jak podłączyłem żarówkę i większe
    obciążenie, to po odłączeniu tego większego obciążenia (laminatora)
    żarówka na chwilę rozbłysnęła, jakby dostała duuużo wyższe napięcie.

    > Ciekawosc drogą do piekła :-)
    > Kupujesz drozszy model i masz :-)

    Tylko tu pojawia się magiczne słowo "kupujesz" :)

    > Jeszcze bywal sygnal w druga strone - komputer mogl wylaczyc UPS, jak
    > sie juz zamknal.

    Tutaj to niepotrzebne - komputery działają cały czas. Swoją drogą jak się
    włączają, to UPS z baterii się przeciąża i wyłącza. To modem z kablówki,
    access point (Archer czy tam Acher C5), router (Futro A230) i NAS z raspi3
    z 4 dyskami. Pewnie te 4 dyski to dla niego za dużo :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]