  • 1. Data: 2017-10-15 20:14:09
    Temat: Maly monitorek VGA
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Rozglądam się za małym monitorkiem VGA pełniącym rolę diagnostycznego do
    routera. Mam monitor 14 cali ale jest nieporęczny. Wolałbym coś
    mniejszego niz 10.

    No i nie ma. Ide o zakład że powinno być tego na pęczki wyrywanego z kas
    fiskalnych w duńskich hipermarketach czy coś, ale nie ma.

    Myślę sobie, no to może mały TV. Ale one nie mają zazwyczaj wejścia VGA.
    Ba, często composite nie mają.

    Kłopot.

    Widziała ktoś może coś co by się nadało w tym celu? Wystarczy cz-b. Nie
    chcę tego robić ręcznie podpinając jakiś LCD i pisząc moduł jądra, za
    duzo pracy. Szukam więc czegoś z VGA.

    Widuje że niektórzy youtubowcy (np. Ben Heck) używaja takich małych TV,
    ale nie sposób znaleźć takie gdziekolwiek a jak juz to za absurdalne
    pieniądze za oceanem.

    Może ktoś ma namiar na mały telewizorek turystyczny który ma VGA i który
    wyszarpie na olxie czy allegro?

  • 2. Data: 2017-10-15 20:22:53
    Temat: Re: Maly monitorek VGA
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > No i nie ma.

    ;-)

    http://tnij.at/194145

    Cena tylko taka sobie.

  • 3. Data: 2017-10-15 20:25:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Cześć.
    >
    > Rozglądam się za małym monitorkiem VGA pełniącym rolę diagnostycznego do
    > routera.

    miałem ten sam problem i rozwiązałem go inaczej. od routera mam kabel
    lan do PC. więc ten kabel wypinam z pc, wpinam do przelotki lan-vga i
    do monitora. idę do "routera" wypinam mu lan, wpinam do lan-vga i
    odbioornik usb - klawiatura mysz.
    Reasumując, potrzebujesz dwie przelotki lan-vga i klawiaturę bezpbrzewodową

    ToMasz

    Ps małe monitory jeszcze były wbudowane w dvd, albo do odtwarzaczy
    samochodowych. ale czy miały vga - wątpię

  • 4. Data: 2017-10-15 20:27:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 8:25 PM, ToMasz wrote:
> [...]
    > odbioornik usb - klawiatura mysz.
    > Reasumując, potrzebujesz dwie przelotki lan-vga i klawiaturę bezpbrzewodową

    Niepraktyczne. Musze być przy routerze tak czy inaczej podczas prac. Tak
    się składa że mój router robi milion innych rzeczy niż tylko routing.

  • 5. Data: 2017-10-15 21:37:38
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-10-15 20:14, Sebastian Biały wrote:
    (ciap)

    > Widuje że niektórzy youtubowcy (np. Ben Heck) używaja takich małych TV,
    > ale nie sposób znaleźć takie gdziekolwiek a jak juz to za absurdalne
    > pieniądze za oceanem.

    Czy około 80$ za 10' monitor (z Chin) to absurdalne?

    Włodek

  • 6. Data: 2017-10-15 21:44:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały rozgląda się za małym monitorkiem VGA:

    > Widziała ktoś może coś co by się nadało w tym celu? Wystarczy cz-b.
    > Nie chcę tego robić ręcznie podpinając jakiś LCD i pisząc moduł jądra,
    > za duzo pracy. Szukam więc czegoś z VGA.

    Nie trzeba pisać, one już są. Są też płyty główne (na ogół miniITX)
    z wyjściem LVDS. Do nich podłącza się wprost panele LCD, więc można
    i taki z netbooka czy tabletu 8 cali. Kiedyś miałem podobne plany,
    znalazłem gdzieś nawet dwucalowy LCD z LVDS za grosze. Druga rada
    taka, by spróbować użyć płytki z dużego monitora sterownika VGA/LVDS
    i podłączyć się do niej z małym panelem.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-10-15 22:02:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 9:37 PM, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Czy około 80$ za 10' monitor (z Chin) to absurdalne?

    Tak. Mały TV LCD mogę wyszarpać za $10.

  • 8. Data: 2017-10-15 22:02:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 9:44 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie trzeba pisać, one już są. Są też płyty główne (na ogół miniITX)

    Nie chce zmieniać hardware.

  • 9. Data: 2017-10-15 22:15:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Nie chce zmieniać hardware.

    Była druga rada, ta z użyciem hardware od monitora. Co to w ogóle za
    router? Po prostu pecet oddelegowany do tej fuchy? Jeśli się samenmu
    robi sprzęt, to są małe panele z interfejsem SPI. Soft linuksowy też
    do tego jest.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-10-15 22:30:32
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Tak. Mały TV LCD mogę wyszarpać za $10.

    Ale też (podobnie jak większe TV) zapewne *bez* wejścia VGA, nieprawdaż?
    Bierz tego chinola!
    A inne rozwiązanie (acz nie znam się, więc nie wiem, czy da radę) to też
    jakiś-tam zestaw kolejnych przejściówek, tak, aby sygnał wysłać do netu,
    (może wystarczy do WLAN-u?) i łapać go na tablecie? Tak sobie strzelam
    "na rybkę"...