  • 11. Data: 2010-02-04 01:09:31
    Temat: Re: Mały poślizg.
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-02-03 22:44, Ludvigus pisze:
    > U mnie pierwsza kolizja drogowa miała miejsce w zeszłym roku... po
    > przejechaniu około 150 tys. km i 9 latach posiadania PJ kategorii B.
    > Jeżdżę pewnie, spokojnie w zabudowanym, jestem zrównoważony za kółkiem i
    > sądziłem że w każdej sytuacji drogowej zareaguję wystarczająco szybko,
    > by uniknąć uszkodzeń auta... i trwałem w tym przeświadczeniu do
    > niedawna. Teraz wyznaję zasadę kumpla z pracy, że na każdego przyjdzie
    > pora - prędzej lub później, ale przyjdzie.

    Przejechałem trochę więcej i jedyne co to mam 100% pewność, że jeszcze
    mnie sytuacja na drodze zaskoczy.
    Mam nadzieję, że zdołam właściwie zareagować, ale jestem pewien, że to
    tylko naiwne myślenie...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 12. Data: 2010-02-04 01:29:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 03 Feb 2010 22:44:03 +0100, Ludvigus wrote:
> [...]
    >uszkodzeń auta... i trwałem w tym przeświadczeniu do niedawna. Teraz
    >wyznaję zasadę kumpla z pracy, że na każdego przyjdzie pora - prędzej lub

    Mnie wystarczylo przesiasc sie na sierre. RWD rzadzi .. autem, nie
    kierowca :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-02-04 01:51:25
    Temat: Re: Mały po lizg.
    Od: p...@a...pl

    On 4 Lut, 01:29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mnie wystarczylo przesiasc sie na sierre. RWD rzadzi .. autem, nie
    > kierowca :-)

    Napisz cos wiecej? Ja przesiadlem sie na chwile w busa T3 z RWD i
    lekkim tylem. Jezdze co prawda tylko po Wawie, ale za zakrety biore
    bokami ;) Predkosc +-60 km w miescie, na prostych bez swiatel +-90.
    pozdr
    Piotr

  • 14. Data: 2010-02-04 02:24:20
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-02-03 20:50, jerzu pisze:

    > Śniegu praktycznie na jezdni nie było. Jezdnia była czarna, ale
    > kurewsko śliska.

    No. Ja nieco ponad tydzień temu też czułem się pewnie do momentu, gdy
    okazało się, że nie dość, że jest ślisko to do tego pojawiły się na
    lekkim łuku nierówności (zajeżdżony, zlodowaciały śnieg). Udało mi się
    (ale to raczej dzięki wstawiennictwu Kogoś, kto nade mną czuwał)
    przekonać samochód, że najlepszym wyjściem zamiast zwiedzania pleneru (z
    jednej strony las, z drugiej pole ale oddzielone rzędem drzew) lub pasa
    do jazdy w przeciwnym kierunku (najbliżej był jakiś autobus, a za nim
    też jeszcze klika pojazdów), które to wydały mu się bardziej atrakcyjne,
    jest jednak pas, którym ja chciałem się poruszać. Cóż - w tych warunkach
    trzeba jednak nieco wolniej i ostrożniej, mimo, że niektórym nadal
    wydaje się, że dobre opony i samochód pozwalają na dużo więcej niż ja
    wtedy jechałem (cóż to jest ~130 km/h dla takiej Laguny, Passata czy
    Mondeo, nie mówiąc o innych bardziej wypasionych brykach).

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 15. Data: 2010-02-04 06:07:04
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Przemysław Bernat pisze:

    > To wysiadałeś jak Janek z "Rudego"? :-)
    > Ja w poniedziałek na Słowackiego w Gdańsku miałem chwile grozy. Rzuciło
    > leciutka, ale na czarnym asfalcie było to bardzo zaskakujące. Zadzwoniłem
    > do kumpla, który jechał pół godziny za mną, by go ostrzec. Jak się później
    > spotkaliśmy, to opowiadał, że już kogoś z barierek zeskrobywali.

    Tam to wiecznie kogos zeskrobuja z barierek i to niezaleznie od pogody :>
    IMHO droga sie wydaje szybka, ale zakrety sa zle wyprofilowane i trzeba
    uwazac (nawet pod gorke sie rozwalaja :P ).

    --
    Karolek

  • 16. Data: 2010-02-04 08:17:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    jerzu pisze:

    > Śniegu praktycznie na jezdni nie było. Jezdnia była czarna, ale
    > kurewsko śliska.

    > Sam nie wiem :) Silny, boczny wiatr, puste auto, tył poszedł w bok,
    > kontra ale chyba zbyt mocna, autem obróciło w drugą stronę i bokiem
    > poszedł do rowu na drugą stronę drogi. Zdjęcia są już po postawieniu
    > auta na koła, bo położyło się na boku od strony pasażera.

    Z laweta jechalem przedwczoraj i wczoraj (ok 1000km). Najwyzszy bieg: 3.
    Nawet na trojce zrywalem przyczepnosc. A laweta jak nie oprze sie o auto
    to nie hamuje. Jezdze od '89 ale takiego koszmaru nie przezylem.
    2 razy wsliznalem sie na rondo pomalu, acz nieublaganie. Na szczescie
    nic nie jechalo, wiec obylo sie bez dzwonka (predkosci rzedu kilka km/h).

    MarcinJM

  • 17. Data: 2010-02-04 09:15:38
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Po przejchaniu blisko 500 tys. km bez żadnej kolizji przyszedł czas i
    > na mnie:
    > http://www.facebook.com/album.php?aid=10599&id=10000
    0499941518&l=e5c09498fc

    ja na szczeście wczoraj chyba wykorzystałem limit Anioła Stróża
    trasa Zamośc - Szczebrzeszyn spokojna jazda ok 40-50 km/h ślisko jak
    cholera. wyprzeda mnie gość land roverem. jedzie z ze 3 km i hebel a 200
    metrów dalej skręca na skrzyżówaniu. ja hamulec no i piruet. Ducato na pusto
    tak samo lekkie. Z naprzeciwka fiat Uno. matko nie wiem jak to sie stało że
    się ominęlismy. on w zaspie na poboczu po mojej stronie ja w zaspie po jego
    stronie. nikomu nic się nie stało na szczeście.
    uważajcie na siebie!!
    pzdr
    GL

  • 18. Data: 2010-02-04 10:49:43
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 4 Lut, 01:29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mnie wystarczylo przesiasc sie na sierre. RWD rzadzi .. autem, nie
    > kierowca :-)

    Eee, dramatyzujesz ;). O ile do miasta wolałbym FWD, bo łatwiej się
    wyjeżdża z parkingów w taką pogodę, to w trasie bardzo przyjemnie się
    jedzie z RWD. Miałem kilka sytuacji przy wyprzedzaniu, kiedy tylne
    koła złapały lód, ale wystarczyło delikatnie ująć nogę z gazu i auto
    grzecznie jechało prosto...

    pozdr
    Przemek

  • 19. Data: 2010-02-04 10:52:27
    Od: Rafał Woźniak <w...@r...wozniak.name>

    Karolek wrote:

    > Tam to wiecznie kogos zeskrobuja z barierek i to niezaleznie od pogody :>
    > IMHO droga sie wydaje szybka, ale zakrety sa zle wyprofilowane i trzeba
    > uwazac (nawet pod gorke sie rozwalaja :P ).

    To przez "zielonych" nie wyprostowali zakrętów. A mogli to zrobić, tylko
    zielone małpy przeszkadzały :(

  • 20. Data: 2010-02-04 12:50:36
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki:
    news:rckjm5p7t06tjj8ss4ggme40h4d5i8d91d@4ax.com ! Pewnie kiero jakis,
    ten jerzu . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

> [...]
    >
    > Straty: lekko wgięty próg, pęknięty zderzak przedni, urwana dolna
    > osłona silnika, rozszczelnienie układu chłodzenia.

    <OT>
    A ja chcialem Ci pogratulowac fajnego szota na fejsbuku...jakbym nie znal
    to niechcialbym znac ;>
    </OT>
    --
    Dman-666