    From: MaćkuPićku <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mapy nokii opinie
    Date: Tue, 16 Mar 2010 18:38:28 +0100

    W dniu 2010-03-16 10:10, krzysiek82 pisze:
    > witajcie
    > nie zawsze mam przy sobie navi, a od czasu do czasu muszę gdzieś
    > pojechać nie znając dokładnie okolicy. Era przy przedłużaniu umowy
    > proponuje mi tel z mapami nokii jak one się sprawdzają? Czy warto się w
    > to bawić?

    Kilka moich uwag jako użytkownika -
    mam też GPS z mapą MIO MAP 2008 z całą europą.

    Nokia maps (OVI MAPS) jest super jeśli:
    1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
    Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)
    2. nie stresuje Cię czekanie.
    W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS
    które wymaga łączenia z GPRS.
    3. Bez łączności GPS nie zrobisz w telefonie trasy. Możesz w kompie na
    stronie ovi maps i zgrać ją do komórki ale nie możesz w domu w komórce
    zrobić sobie trasy i zapisać a później ją jechać.
    4. Nie ruszysz z miejsca trasą jeśli jesteś poza ulicą. Trasę liczy jak
    jesteś na ulicy (100 m od ulicy już dupa blada)
    CO innego jeśli wybierzesz opcję ide pieszo. Wtedy OK.

    Plusy
    Poręczność zawsze masz przy sobie
    mapy 180 krajów za free. ty decydujesz co wgrasz. Może nie dokładne ale
    zawsze coś.
    Plany miast są użyteczne.
    Są bajery jak traffic info, przewodnik lonely planet, pogoda.
    Pełna statystyka (średnia, odległość przejechana itp) nie mam tego w MIO.
    Kilka trybów wyświetlania 3D 2D i komunikaty strzałkowe tzn lewo prawo i
    odległość.

    Jak masz możliwość to polecam.
    Ja korzystam dość często jak jestem w mieście i nie wiem gdzie jest jakaś ulica.

    AHA UWAGA. algorytm wyszukiwania trasy jest jakiś z kosmosu. W czasie testów
    po Krakowie jeździłem wszędzie tam gdzie na żywca nie ośmieliłbym się
    wymyśleć trasy dojazdu. Na OKOŁO i bez sensu.
    Mówię o opcji trasy Szybsza.
    Opcja krótsza działa troszkę lepiej ale też z czapy wg mnie. WIęc jak znasz
    miasto to odczujesz. W obcym i tak się przyda.

    --
    Maciek "Sołtys"
    Kraków