  • 1. Data: 2010-03-16 10:10:42
    Temat: Mapy nokii opinie
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    witajcie
    nie zawsze mam przy sobie navi, a od czasu do czasu muszę gdzieś
    pojechać nie znając dokładnie okolicy. Era przy przedłużaniu umowy
    proponuje mi tel z mapami nokii jak one się sprawdzają? Czy warto się w
    to bawić?

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-03-16 11:02:28
    Temat: Re: Mapy nokii opinie
    Od: "keimak" <k...@N...pl>

    > nie zawsze mam przy sobie navi, a od czasu do czasu muszę gdzieś pojechać
    > nie znając dokładnie okolicy. Era przy przedłużaniu umowy proponuje mi tel
    > z mapami nokii jak one się sprawdzają? Czy warto się w to bawić?

    Używałem Nokia Maps przez okres darmowy i mi się podobało, niestety normalna
    cena nawigacji (238 zł) w Nokia Maps to wg mnie przesada. Nie mam natomiast
    doświadczenia z Ovi Maps - ale na pewno bazują na tych samych mapach.

    pzdr,
    keimak

  • 3. Data: 2010-03-16 11:55:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "keimak" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > natomiast doświadczenia z Ovi Maps - ale na pewno bazują na tych samych

    Nie wiem czy na mapkach takich samych, ale o niebo lepszy intefejs maja - no
    i za free.

  • 4. Data: 2010-03-16 11:56:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie znając dokładnie okolicy. Era przy przedłużaniu umowy proponuje mi tel
    > z mapami nokii jak one się sprawdzają? Czy warto się w to bawić?

    Upewnij sie, ze chodzi o telefon przyjmujacy OviMaps.

  • 5. Data: 2010-03-16 12:05:17
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Ghost pisze:
    > Upewnij sie, ze chodzi o telefon przyjmujacy OviMaps.

    Mam do wyboru nokię E72, 6710 Biorę pod uwagę tylko telefony do 149zł
    brutto :)

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-03-16 12:28:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Mam do wyboru nokię E72, 6710 Biorę pod uwagę tylko telefony do 149zł
    > brutto :)

    Sprawdz na stronie Nokii (NokiaMaps jakies takie kulawe jest).

  • 7. Data: 2010-03-16 15:40:33
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Mam do wyboru nokię E72, 6710 Biorę pod uwagę tylko telefony do 149zł
    > brutto :)

    E72 ma darmowe Ovi Maps. Zreszta to calkiem przyjemny smartfon. Chyba
    jeden z najbardziej udanych Nokii i najbardziej udany z serii E
    (niektorzy stwierdza, ze E71 byl lepszy).
    --
    Olleo

  • 8. Data: 2010-03-16 16:22:01
    Od: GrzegorzG <g...@g...com>

    On 16 Mar, 10:10, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:
> [...]
    > pojechać nie znając dokładnie okolicy. Era przy przedłużaniu umowy
    > proponuje mi tel z mapami nokii jak one się sprawdzają? Czy warto się w

    ja mam to razem z telefonem. sciagnalem 1 miesiac map dla Warszawy/
    Polski no i nie miałem np. Al. Krakowskiej od Janek w kierunku
    Sękocina. Wg GPSa jechałem po polu :/

    Uznalem, ze droga jest tak stara, ze nie mapy nie powinny wymagac
    aktualizacji, aby ona tam byla.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz G

  • 9. Data: 2010-03-16 17:26:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "GrzegorzG" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On 16 Mar, 10:10, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:

    >Uznalem, ze droga jest tak stara, ze nie mapy nie powinny wymagac
    >aktualizacji, aby ona tam byla.

    Znaczy nie zaktualizowales mapy i dziwiles sie, ze nie jest aktualna?

  • 10. Data: 2010-03-16 18:38:28
    Od: MaćkuPićku <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-16 10:10, krzysiek82 pisze:
> [...]
    > pojechać nie znając dokładnie okolicy. Era przy przedłużaniu umowy
    > proponuje mi tel z mapami nokii jak one się sprawdzają? Czy warto się w

    Kilka moich uwag jako użytkownika -
    mam też GPS z mapą MIO MAP 2008 z całą europą.

    Nokia maps (OVI MAPS) jest super jeśli:
    1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
    Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)
    2. nie stresuje Cię czekanie.
    W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS
    które wymaga łączenia z GPRS.
    3. Bez łączności GPS nie zrobisz w telefonie trasy. Możesz w kompie na
    stronie ovi maps i zgrać ją do komórki ale nie możesz w domu w komórce
    zrobić sobie trasy i zapisać a później ją jechać.
    4. Nie ruszysz z miejsca trasą jeśli jesteś poza ulicą. Trasę liczy jak
    jesteś na ulicy (100 m od ulicy już dupa blada)
    CO innego jeśli wybierzesz opcję ide pieszo. Wtedy OK.

    Plusy
    Poręczność zawsze masz przy sobie
    mapy 180 krajów za free. ty decydujesz co wgrasz. Może nie dokładne ale
    zawsze coś.
    Plany miast są użyteczne.
    Są bajery jak traffic info, przewodnik lonely planet, pogoda.
    Pełna statystyka (średnia, odległość przejechana itp) nie mam tego w MIO.
    Kilka trybów wyświetlania 3D 2D i komunikaty strzałkowe tzn lewo prawo i
    odległość.

    Jak masz możliwość to polecam.
    Ja korzystam dość często jak jestem w mieście i nie wiem gdzie jest jakaś ulica.

    AHA UWAGA. algorytm wyszukiwania trasy jest jakiś z kosmosu. W czasie testów
    po Krakowie jeździłem wszędzie tam gdzie na żywca nie ośmieliłbym się
    wymyśleć trasy dojazdu. Na OKOŁO i bez sensu.
    Mówię o opcji trasy Szybsza.
    Opcja krótsza działa troszkę lepiej ale też z czapy wg mnie. WIęc jak znasz
    miasto to odczujesz. W obcym i tak się przyda.

    --
    Maciek "Sołtys"
    Kraków