  • 61. Data: 2020-10-27 13:55:43
    Temat: Re: Martwię się
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-27 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Czyli mozna jezdzic niesprawnym autem? Przyznam ze to byłby hit.

    Co ty miałeś z logiki?
    Twoje wnioskowanie mnie zdumiewa.
    Można jeździć bez przeglądu, ale auto ma być sprawne.

  • 62. Data: 2020-10-27 13:56:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-27 o 09:00, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > --Jakiego majątku? Auto ma być sprawne i takim jeżdżę. Przegląd jest istotny
    jedynie jak ktoś ma AC.

    > to nie do konca prawda
    >
    > Za brak badań technicznych możesz dostać mandat.
    > Nie może to natomiast być powodem regresu.
    >
    > Jeśli natomiast rzeczywiście stan techniczny auta miał wpływ na powstanie szkody
    lub przyczynił się do jej powiększenia, to firma ubezpieczeniowa ma obowiązek
    udowodnienia tego. Wówczas możemy mówić o tym, że poszkodowany przyczynił się do
    zaistnienia szkody, a odszkodowanie może być zgodnie z prawem obniżone o tyle, o ile
    procentowo poszkodowany przyczynił się do szkody. Przyczynieniem może być nie tylko
    niesprawne auto, ale też np. niezapięcie pasów. Ważne, by istniał związek przyczynowy
    ze szkodą.

    > opcja a jezdzisz truposzem i TU jest w stanie udowodnic związek przyczynowy ze
    szkodą -> regres z OC

    > opcja b jezdzisz sprawnym autem ale zeby zaoszczedzic 100 pln rocznie nie robisz
    przegladu :-)

    > ogolnie nie ma dramatu ale przy OC juz trzeba uwazac bo UFG probuje agresywnie
    odzyskac kapuste i dokreca srube :-)

    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-rekordowe-dlugi-polakow-przez-biede-czy-ro
    ztargnienie,nId,4811130

    Gazeciarze to napiszą cokolwiek, byle klikalność czy sprzedaż zwiększyć.
    Mowa o normalnym samochodzie - zaznaczam, że sprawnym.
    A nie tak jak Budzik już zrozumial, że można jeździć trupem.

  • 63. Data: 2020-10-27 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > To wprowadź sobie algorytm uwzględniający to zjawisko.

    Nie potrzeba zadnego algorytmu.
    Szacunki na ten temat sa ogolnodostepne i wielokrotnie powtarzane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 64. Data: 2020-10-27 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

    > A Viatoll ma kamery? Pytam bo nie wiem.

    Oczywiście.
    Jak inaczej wyłapywaliby ciezarówki bez opłaty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 65. Data: 2020-10-27 14:00:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-27 o 09:23, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > --Raczej mala szansa, w ustawie nie ma takiego powodu do regresu, bo raczej
    podciagniecie tego pod umyslne spowodowanie szkody bedzie trudne...

> [...]
    odszkodowanie może być zgodnie z prawem obniżone o tyle, o ile procentowo

    Nie wiem na jakie prawo się powołujesz, ale w przypadku OC to prawo nie
    obowiązuje - ubezpieczyciel nie może obniżyć odszkodowania
    poszkodowanemu, ponieważ sprawca "przyczynił się" do szkody.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2020-10-27 14:01:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-27 o 13:55, cef pisze:

    > Co ty miałeś z logiki?

    Przecież w szkole nie uczą logiki.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2020-10-27 14:18:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 12:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik K n...@e...com ...

    > Oczywiście.
    > Jak inaczej wyłapywaliby ciezarówki bez opłaty?

    Nie wiem. Sadzilem, ze pierdolniki co maja na szybach przyklejone
    odpowiadaja czyms w stylu "brak srodkow" ale to nie rozwiazuje
    oczywiscie problemu gdy ktos nie ma tego pierdolnika na szybie.

  • 68. Data: 2020-10-27 14:20:41
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 12:55, cef wrote:

    > Co ty miałeś z logiki?
    > Twoje wnioskowanie mnie zdumiewa.
    > Można jeździć bez przeglądu, ale auto ma być sprawne.

    To czy auto jest sprawne stwierdza diagnosta na przegladzie, a nie ty.
    Tak jak zdatnosc dzwigu/windy do uzycia potwierdza UDT, a nie Rysiek z
    Andrzejem, ktorzy to montowali.

  • 69. Data: 2020-10-27 15:23:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 10:59:59 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
    > dostałes przegladu własnie dlatego ze miałes niesprawne hamulce)
    >
    > Ale w sumie masz racje - decydujace jest tutaj moze nie posiadanie
    > samego przegladu a sprawnosc auta.
    > Tyle ze posiadanie waznego przegladu byłoby dupochronem a jego brak
    > zrzuca cała wine na kierujacego.
    >

    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usun tak?e "_")
    > "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa sie my?l,
    > ?e dla unikniecia publicznego zgorszenia trzeba unikaae prawdy"
    Dlaczego z góry zakładasz że można mieć niesprawne hamulce bo auto nie ma przeglądu?
    Akurat hamulce to taki element samochodu że ma się go sprawnego dla własnego
    bezpieczeństwa. Takie mam hobby że hamulce mam zawsze sprawne z ręcznym włącznie.
    Reprezentujesz poziom logiki z Misia " a jak by tam wasze dziecko przechodziło przez
    jezdnię, sprawdzić czy nie ksiądz". Przegląd w dzisiejszej formie nic nie daje, ma
    jedynie służyć zaciskaniu obroży na szyi. Za sprawność pojazdu odpowiada ten co nim
    aktualnie jedzie a nie diagnosta.

  • 70. Data: 2020-10-27 15:27:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 12:59:59 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Czyli mozna jezdzic niesprawnym autem? Przyznam ze to byłby hit.
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
    > wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...
    Niesprawnym można jeździć ale niewolno. Za to sprawnym licząc się z pewnymi
    dolegliwościami w czasie kontroli lub jakiegoś zdarzenia można jeździć.