    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Max moc z cewki zapłonowej
    Date: Wed, 27 Jun 2018 13:35:37 +0200

    Adam Wysocki wrote:

    > Nie jest krytyczny, może być więcej. Mniej raczej nie.

    Ale więcej to dużo więcej? 30-50kHz będzie OK? Większa częstotliwość
    to znacznie mniejsza cewka i mniejszy rdzeń, a, z drugiej strony,
    to jest na tyle nisko, by nie cudować z nawijaniem licą itp.

    > To też jest opcja, tylko szczerze mówiąc trochę mnie przeraża wizja
    > nawinięcia tego transformatora. Może rzeczywiście pora zrobić sobie
    > nawijarkę z licznikiem...

    Bez przesady, to jest transformator, a nie precyzyjny dławik, więc
    dokładna liczba zwojów wtórnego jest tak sobie istotna. Zauważysz
    różnicę w przekładni między 97 a 103? Nie sądzę, a większego błędu
    raczej bez złej woli nie popełnisz. Znacznie istotniejsze będzie
    symetryczne nawinięcie pierwotnych. I to, czym i na czym nawijasz.
    Polecam drut TIW, będzie nieco drożej niż w konstrukcji ekonomicznie
    wyżyłowanej, ale ten transformator będzie Ci po prostu działał
    i wiele wybaczy. Jak chcesz, to kombinuj ze zwykłym drutem
    i przekładkami z taśmy poliestrowej oraz taśmą marginesową,
    ale ja sobie z tym w konstrukcjach małoskalowych dałem spokój.

    > Inna sprawa, że moja wiedza o projektowaniu transformatorów jest
    > niewielka

    http://schmidt-walter-schaltnetzteile.de/smps_e/vgw_
    smps_e.html

    Przy zasilaniu 24V i 50kHz wychodzi 614 zwojów na ETD59. Tylko to jest
    push-pull w układzie pełnego mostka, w dwutranzystorowym potrzebujesz
    dwa uzwojenia pierwotne i tranzystory o podwójnej wartości VDS_MAX.
    Nie napisałeś, czym chcesz to zasilać, ale dla niskich napięć
    tranzystory są łatwe do zdobycia, więc bym się w full bridge nie pchał.

    Tylko uważaj, 70mA na wtórnym spokojnie wyśle Cię do aniołków.

    Pozdrawiam, Piotr