    From: Kaczin <j...@p...interia.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Metoda fotochemiczna - wywolywacz
    Date: Sun, 5 Nov 2017 17:01:58 +0100

    W dniu 05.11.2017 o 01:45, Adam Wysocki pisze:

    > Nie. Po zdjęciu warstwy ochronnej (niebieskiej z wierzchu, czarnej od
    > spodu) emulsja wyglądała jak czysty laminat. Jedynie po tym, że woda
    > podczas mycia osiadała na nim kropelkami (inaczej niż na czystej miedzi)
    > można było poznać, że jest tam jakaś warstwa.
    >
    > To ten laminat:
    > http://allegro.pl/fhp50-laminat-swiatloczuly-100x50m
    m-i6997488813.html

    > Po bardzo długim potrzymaniu w roztworze coś zaczęło się wytrawiać, ale
    > inna płytka, zanurzona w tym czasie (zrobiona termotransferem) wytrawiła
    > się błyskawicznie...
    >
    > http://www.chmurka.net/r/trawienie.jpg
    >
    > To płytka podzielona na kwadraty 1,5 x 1,5 mm, w kolejności naświetlania:
    >
    > 1min 2min 3min
    > 4min 5min 6min
    > 7min 8min 9min
    >
    > Wzór (przykładałem płytkę do kolejnych kwadratów, przyklejając z powrotem
    > warstwę ochronną po naświetleniu kwadratu):
    >
    > http://www.chmurka.net/r/trawienie.png

    Czy to jest to co kupiłeś?
    https://www.reichelt.com/de/en/Single-Coated-PCBs/FP
    H1-160X100/3/index.html?ACTION=3&GROUPID=7781&ARTICL
    E=159513

    Jeśli tak, to producent pisze, że wywoływać można w roztworze NaOH
    (10-15 g/L)
    https://www.reichelt.com/de/en/index.html?ACTION=7&L
    A=3&OPEN=0&INDEX=0&FILENAME=C900%252FRADEMACHER2.pdf

    Jeśli mimo to nie działa to albo źle naświetlasz albo laminat wadliwy.

    --
    Kaczin