    From: Maciek <n...@x...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Metoda fotochemiczna - wywolywacz
    Date: Sat, 9 Dec 2017 13:42:04 +0100

    W dniu 2017-12-03 o 15:17, Marek S pisze:

    > Od nich zaczynałem. Dopiero gdy wymiękłem bo na niczym dobrze nie
    > wychodziło, to odkryłem Ulano. Ulano jest najtańszą folią kapilaryczną.
    > Istnieją inni producenci ale czasem ze 4x tyle trzeba dołożyć plus
    > transport spoza PL.

    Mam teraz dostęp do atramentówki, więc z ciekawości kupiłem parę sztuk
    wspomnianej folii, potwierdzam, wydruk faktycznie kiepski.

    No ale stwierdziłem jak się bawić to jeszcze przetestuje inną metodę.
    PCB wydrukowałem "plujką" na najgorszym papierze HP, spryskałem kartkę
    WD-kiem i wysuszyłem.

    Oto efekty po naświetlaniu i wywołaniu:
    https://zapodaj.net/63955db78e4dc.jpg.html

    Czasy w minutach od lewej 1,2,5,10

    Po wytrawieniu:
    https://zapodaj.net/95e33bc3c436b.jpg.html

    Płytka pod spodem zrobiona jest na kalce i laserze, wrzucona do
    porównania jakości. Oczywiście jest spora różnica do niej, z tym, że nie
    przykładałem się jakoś bardzo do tych płytek testowych. Zrobione są na
    kilkuletnich ścinkach, które gdzieś się tam poniewierały.

    ..ale jestem zdziwiony, pozytywnie:) Da się, jakby krawędzie płytek były
    dobrze oszlifowane i dołożona staranność "w produkcji", może
    wychodziłoby to w miarę poprawnie ;-)