    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Metody genetyczne a minimum funkcji
    Date: Tue, 20 Jul 2010 07:53:47 -0700 (PDT)

    On 20 Lip, 13:02, "Borneq" <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Nie zajmowałem się nigdy algorytmami genetycznymi. Czy można za ich pomocą
    > wyszukać minimum (globalne) funkcji trzech i więcej zmiennych?

    Można próbować, ale naiwny algorytm genetyczny z reguły nie daje
    lepszych wyników niż np. błądzenie losowe. Aby algorytm genetyczny
    zadziałał, trzeba użyć takiego kodowania które zwiększy
    prawdopodobieństwo
    że dobrze przystosowani rodzice będą mili dobrze przystosowane
    potomstwo. Naiwne kodowanie da taki efekt, że skrzyżowanie
    dwóch dobrych rozwiązań daje fatalne potomstwo :)

    Jak zrobić dobre kodowanie? W ogólnym przypadku nie wiadomo, bywa
    to tak trudne, że rezygnuje się z algorytmów genetycznych. Algorytmy
    genetyczne z powodzeniem można zastosować jedynie tam gdzie
    nie ma nadziei na jakikolwiek inni algorytm.

    > Jeśli chodzi
    > o szukanie minimum to z metod  iteracyjnych jest metoda najszybszego spadku,
    > ale nie bardzo wiem jaką wartość podstawić za parametr (alfa lub lambda)
    > długości kroku.
    Algorytm genetyczny można z powodzeniem zastosować do dobrania punktu
    początkowego i długości kroku.

    > Z tego co kojarzę to wygląda to tak, że w przestrzeni R^N wybieramy losowo
    Tak, ale bez specjalnych zabiegów daje to nędzne efekty.