    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Metody genetyczne a minimum funkcji
    Date: Thu, 22 Jul 2010 10:16:56 +0200

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    dyskusyjnych:99ca78d6-5bcd-4a25-8c58-bc3efa80e922@e5
    g2000yqn.googlegroups.com...
    > Już czytałem nie jedno, więcej nie dam się nabrać :) Podejrzewam że

    Szukamy ekstremum globalnego. Mamy do wyboru algorytmy: losowe, gradientowe,
    sympleks, studzenie, genetyczne. Czy coś pominąłem?

    Powtórzenie obliczeń algorytmem tej samej klasy da przypuszczalnie to samo
    minimum lokalne. A tego nie chcemy. Różne mogą być funkcje i dla niektórych
    algorytm genetyczny może być lepszy. Ponadto genetyczny nieźle się
    paralelizuje chyba. Daje radę ze zmiennymi dyskretnymi. Random jest zbyt
    drogi gdy zmienne idą do nieskończoności.

    To tyle.

    slawek