  • 1. Data: 2020-01-21 12:26:08
    Temat: Re: Mi10
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Za PRLi nie można było budować domowych instalacji
    > elektrycznych opartych o miedź -- elektryzujące ;)
    > przewody domowe były produkowane z aluminium!

    Dobrze, że ci, którzy budowali warszawski Ursynów, o tym nie wiedzieli.
    Mieszkam w bloku z 1981 roku z oryginalną miedzianą instalacją. Inna
    sprawa, że była tak popieprzona, że musiałem przerabiać.

  • 2. Data: 2020-01-21 15:22:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" 5e26dfcc$0$511$6...@n...neostrada.pl

    > Dobrze, że ci, którzy budowali warszawski Ursynów, o tym nie wiedzieli. Mieszkam w
    bloku z 1981 roku z oryginalną miedzianą
    > instalacją. Inna sprawa, że była tak popieprzona, że musiałem przerabiać.

    W czasach przedgierkowskich był zakaz używania miedzi do
    takich instalacji w domach jednorodzinnych, o czym wiem,
    gdyż mieszkałem w takim domu a ojciec (budowniczy) był
    elektrykiem -- pod koniec XX wieku był biegłym sądowym
    elektrykiem. [może to akurat zły argument w kontekście
    biegłych występujących w moich sprawach sądowych, gdzie:
    plus jest minusem; woda w opłucnej jest nowotworem oskrzela;
    RTB i MR nie mają wartości większej niż wróżenie ze szklanej kuli]

    Instalacja w domu była na pewno aluminiowa -- przerabiałem
    ją nieraz, więc wiem. (aluminium nie można wprost łączyć z miedzią)

    Czy był taki zakaz -- chętnie porozmawiam na ten temat.

    --