  • 1. Data: 2020-01-20 18:57:39
    Temat: OCR na smartfonie
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Jak sobie z tym radzicie?
    No jest od groma aplikacji typu scan to pdf, np. Adobe Scan. Robi zdjęcie
    dokumentu tekstowego - ładne - co prawda nie wyprostuje kartki, ale można
    nawet z tego wydrukować. Ale, co jest dziwne - kiedy zapiszę to jako pdf,
    to po otwarciu tego pdf na kompie, zaznaczeniu i skopiowaniu tekstu -
    wychodzi b. słabo, czyli pełno błędów, rozjechany tekst. Tymczasem w
    samym Adobe Scan mogę wyszukiwać w tym samym pliku pdf każde słowo,
    wszystko jest bezbłędnie wyszukiwane.
    Innym sposobem jest otworzyć zrobione zdjęcie w applikacji od google,
    gdzie jest ikonka (chyba google lens) - wyszukuje tekst, można go
    skopiować po zazanczeniu i wtedy jest prawie idealnie dobrze, trzeba to
    sobie tylko wkleić do jakiegoś dokumentu.
    Nie ma jakiegoś prostszego rozwiązania? Np. robię zdjęcie i pyk,
    rozpoznany tekst jednym kliknięciem mogę zapisać do edytowalnego
    dokumentu. Aplikacja telefonu Motoroli ma funkcję skaner tekstu, ale
    działa tylko na angielski.

  • 2. Data: 2020-01-20 19:58:34
    Temat: Re: OCR na smartfonie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >można
    >nawet z tego wydrukować. Ale, co jest dziwne - kiedy zapiszę to jako

    A w ogole zrobil OCR ? Bo pdf potrafi tez obrazki zapamietac.

> [...]
    >wychodzi b. słabo, czyli pełno błędów, rozjechany tekst. Tymczasem w
    >samym Adobe Scan mogę wyszukiwać w tym samym pliku pdf każde słowo,

    Moze ma lepsze wyszukiwanie - i trafia dobrze w te niepewne teksty :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-01-21 04:49:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pueblo" 5e25ea13$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > Jak sobie z tym radzicie?

    Zanim popsułem ostatni smartfon -- radziłem sobie
    doskonale. Jest cała masa mas OCRów pod Android.
    Bardzo dawno (nie wiem, czy miałem wówczas Ace
    Samsunga czy Monster Pentagramu) zOCeRowałem
    umowę debetu (40 kpln na gębę) z Millennium
    spisaną drobnym drukiem na stronach A4...

    Przestrzegano mnie wówczas przed pazernością
    i obłudą Millego -- od tamtej pory zaliczyłem
    jeszcze kilka podobnych (na mniejsze kwoty, bo
    mam za wysokie limity karciane -- mogę przyciąć
    karty) umów, ale Mille nie wziął ode mnie grosza
    za owe debety, dając w zamian odsetki...

    OCRy pod Androidem chadzają bardzo sprawnie.
    Zarówno OCRy onlajnowe jak i offlajnowe.

    Nawet wtedy Mille nie wziął ode mnie szmalu, gdy
    nieopatrznie przekroczyłem granice bezpieczeństwa
    naznaczone ;) w tej umowie. Ceną była ~stówka plnów. :)
    Nawet nie pisałem żadnego odwołania, reklamacji czy
    innego płaczu... [nie sugerowałem, iż obciążenie
    spowoduje głodzenie niewinnych mych dzieci...]

    Naznaczone? -- Mille daje debet za free na tydzień
    miesięcznie, ale zastrzega, iż od poniedziałku do
    kolejnego poniedziałku to aż 8 dni. ;) Jakkolwiek by
    policzyć, przekroczyłem na pewno 7 dni -- zero odsetek...

    Jakkolwiek liczyć? Ano:

    - zlecenie przelewu wewnętrznego po 22 godzinie
    skutkuje przesunięciem czasowym...

    - od poniedziałku do kolejnego poniedziałku to naprawdę
    tylko 7 dni (liczy się stan o ,,północy'' -- czymkolwiek
    jest ta ,,północ'') ale Mille twardo twierdzi, że to aż 8 dni. ;)

    - miesiąc u Millego nie zaczyna się 01 dnia miesiąca. ;)

    - itd...........

    Nawet najdelikatniejsze liczenie wskazało, że wyskoczyłem
    poza 7 dni, ale Mille nie naliczył opłat...

    Ten debet to taka zabawa -- przez rok można zyskać niewiele
    więcej niż stracić można jednorazowo. ;) Ale mam za sobą kilka
    takich umów i do tej pory nie straciłem ani grosza!!!

    Oczywiście żadnych prowizji itd... Po prostu szmal za
    freeko na 72 czy 84 dni w roku... Nie trzeba nawet mieć
    pokrycia ;) -- by dostać taki debet. [wystarcza ładne oczęta!]

    -=-

    Ale ktoś zarzekał się publicznie na grupie, że wziął na tydzień
    a Mille naliczył mu odsetki, gdyż uznał, że od poniedziałku do
    kolejnego poniedziałku to aż 8 dni...

    Idąc tą drogą -- można pobrać 7 razy na kilka godzin, by Mille
    uznał że tydzień minął... ;) (biorę rano i oddaję w południe;
    IMO to zero dni, bo o ,,północy'' nie ma śladu po debecie)

    Ogólnie IMO Mille nie szuka dziury w całym i przychylnie
    traktuje potknięcia swych klientów. [wiadomo -- zapłakany
    klient to strata dla banku! -- waciki, chusteczki, osuszacze
    itd... dobry klient do klient uśmiechnięty od ucha do ucha!!!]

    -=-

    OCRy pod Androida skutecznie prostują kartki (smartfony mają
    ,,wychyłomierze'') i zapisują do różnych formatów, także do
    audio -- za sprawą sztucznego/syntetycznego gadulstwa...
    Rzecz jasna gadulstwo potrafią zamienić w tekst... Potrafią
    też skutecznie tłumaczyć na różne języki -- nie wiem, co
    z migowym i brajlem, ale IMO i do tego są aplikacje...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    Nikomu FCN nie pożarł plnów poza mną? Czy nikt nie chce o tym pisać?

  • 4. Data: 2020-01-22 21:50:10
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 20 sty 2020 w news:5e25f911$0$554$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A w ogole zrobil OCR ? Bo pdf potrafi tez obrazki zapamietac.

    Tak. Zresztą jak inne tego typu appki.

    > Moze ma lepsze wyszukiwanie - i trafia dobrze w te niepewne teksty
    :-)

    AS robi OCR i zapisuje zdjęcie do pdf, w którym można zaznaczać i
    kopiować tekst. Dziwne jest, że wcześniej zrobił bezbłędny OCR, a z
    zapisanego pdf można skopiować raczej kaszanę niż bezbłędny tekst.

  • 5. Data: 2020-01-28 02:34:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pueblo" 5e28b582$0$17344$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > i kopiować tekst. Dziwne jest, że wcześniej zrobił bezbłędny OCR,
    > a z zapisanego pdf można skopiować raczej kaszanę niż bezbłędny

    Jest cała masa OCRów pod Android spisujących do TXT.
    Nadto można cyknąć smartfonem i posłać do WWW na duży ekran.

    --