  • Data: 2019-07-13 23:29:11
    Temat: Re: Microsoft Excel ;-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    Saturday, July 13, 2019, 3:36:40 PM, you wrote:

    > A w OpenOffice 0. Choc czy naprawde ....

    U mnie też 0. Ale może to wynika z lepszej metody liczenia?

    > odpowiednia do double. Dla celow inzynierskich wystarczy :-)

    Arkusze są używane w księgowości - księgowa oka ie zmruży, jeśli nie
    wytłumaczy, skąd ten grosz różnicy. Inżynier od razu machnie ręką na
    ,,błąd zaokrągleń". Swoją drogą jak widzę niektóre inżynierskie
    arkusze, to mi się nóż w kieszeni otwiera.

    > chyba, ze sie bledy skumuluja.

    Czasem się kumulują. FoxPro pracował na wyższej precyzji a błąd
    jednego grosza RAZ się zdarzył. Nie byłem w stanie ustalić, w jakich
    warunkach powstawał - za dużo obliczeń. Przez 18 lat pracy kolejnych
    wersji programu w wielu miejscach.
    Wyłapany dlatego, że ZAWSZE był wykonywany test zgodności tzw.
    krzyżówki na podsumowaniu. Ręcznie.

    > Swoja droga mam wrazenie, ze dawniej Excel byl dokladniejszy niz
    > double.

    Też mi się tak zdaje ale nie mam jak sprawdzić.

    --
    Best regards,
    RoMan