  • 1. Data: 2013-11-06 11:26:19
    Temat: Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    Witam.

    Kto w opisanym niżej przypadku ma pierwszeństwo:

    Skrzyżowanie w kształcie litery T, kierowca jadący z prawej ma znak "STOP"
    Kto będzie miał pierwszeństwo w sytuacji kiedy spotkają się samochody:

    - jadący od dołu skręca w lewo, ten co ma STOP jedzie prosto?

    Miejscowi zakładają, że jadąc od dołu w lewo mają pierwszeństwo przed tym z
    prawej strony co ma "STOP"

    I druga sytuacja na tym samym skrzyżowaniu:

    - jadący z lewej skręca w prawo - "na dół", jadący z prawej skręca w lewo
    też "na dół"

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2013-11-06 11:38:06
    Temat: Re: Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BaX,

    Wednesday, November 6, 2013, 11:26:19 AM, you wrote:

    > Kto w opisanym niżej przypadku ma pierwszeństwo:

    Masz w ogóle prawo jazdy?

> [...]
    > - jadący od dołu skręca w lewo, ten co ma STOP jedzie prosto?
    > Miejscowi zakładają, że jadąc od dołu w lewo mają pierwszeństwo przed tym z

    Oczywiście. Jak można mieć wątpliwości?

    > I druga sytuacja na tym samym skrzyżowaniu:
    > - jadący z lewej skręca w prawo - "na dół", jadący z prawej skręca w lewo
    > też "na dół"

    Ale powinieneś znać odpowiedź na to pytanie jeśli masz prawo jazdy.

    Napisz nam, gdzie mieszkasz, żebyśmy wiedzieli, gdzie trzeba
    szczególnie uważać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-11-06 12:07:53
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 11:38:06 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Oczywiście. Jak można mieć wątpliwości?

    Oczywiście to by było, gdyby jadący "od dołu" mieli znak D1 z odpowiednim T6.
    Uznawanie własnego pierwszeństwa na podstawie widzianych od tyłu znaków na
    pozostałych ulicach jest moim zdaniem dyskusyjne.

    Pozdrawiam
    MK

  • 4. Data: 2013-11-06 12:11:21
    Od: funn <funn@_lalalalala_tkdami.net>

    W dniu 06-11-2013 12:07, Marcin Kiciński pisze:
    > Oczywiście to by było, gdyby jadący "od dołu" mieli znak D1 z odpowiednim T6.
    > Uznawanie własnego pierwszeństwa na podstawie widzianych od tyłu znaków na
    > pozostałych ulicach jest moim zdaniem dyskusyjne.

    I tak i nie. Przed skrzyzowaniem wcale nie musi byc znaku D1 (droga z
    pierwszenstwem), zeby faktycznie okreslic na nim pierwszenstwo. Znak D1
    ustawiony znacznie wczesniej na tej samej drodze zalatwia calkowicie
    sprawe, po jak sie juz minie wspomniany wyzej D1, to jestesmy na drodze
    z pierwszenstwem do momentu, w ktorym bedzie to odwolane jakimkolwiek
    innym znakiem regulujacym pierwszenstwo.
    Chociaz oczywiscie pelne oznakowanie skrzyzowania bez dwoch zdan
    poprawilo by czytelnosc pierwszenstwa.

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-11-06 12:29:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Wednesday, November 6, 2013, 12:07:53 PM, you wrote:

    > Oczywiście to by było, gdyby jadący "od dołu" mieli znak D1 z odpowiednim T6.
    > Uznawanie własnego pierwszeństwa na podstawie widzianych od tyłu znaków na
    > pozostałych ulicach jest moim zdaniem dyskusyjne.

    W jakimś celu ten znam ma całkiem różny kształt od pozostałych. I -
    tak - mam prawo na podstawie kształtu znaku oraz linii bezwarunkowego
    zatrzymania zapewne namalowanej na jezdni oczekiwać ustapienia
    pierwszeństwa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-11-06 12:45:17
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 12:29:55 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > W jakimś celu ten znam ma całkiem różny kształt od pozostałych.

    Ale raczej nie po to, żeby go interpretować od tyłu.

    > I -
    >
    > tak - mam prawo na podstawie kształtu znaku oraz linii bezwarunkowego
    >
    > zatrzymania zapewne namalowanej na jezdni oczekiwać ustapienia
    >
    > pierwszeństwa.

    Nie wiemy co tam jest namalowane. Ja zakładam, że skoro BaX ma wątpliwości,
    to wygląd i oznakowanie tego skrzyżowania nie jest oczywiste.

    Pozdrawiam
    MK

  • 7. Data: 2013-11-06 12:46:23
    Od: "BaX" <m...@m...com>

> [...]
    > tak - mam prawo na podstawie kształtu znaku oraz linii bezwarunkowego
    > zatrzymania zapewne namalowanej na jezdni oczekiwać ustapienia

    "Przejedź" i powiedz mi gdzie te linie? Po zmroku znaku "STOP" jadąc 'od
    dołu' nie zobaczysz.

    http://goo.gl/maps/mtShV

    BTW: "na prosto" to już czechy ;)

  • 8. Data: 2013-11-06 12:55:57
    Od: "Domkos" <n...@n...pl>

    Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > - jadący od dołu skręca w lewo, ten co ma STOP jedzie prosto?
    > Miejscowi zakładają, że jadąc od dołu w lewo mają pierwszeństwo przed tym

    Czyli na skrzyżowaniu nie ma innego oznakowania. Jest tylko STOP.
    Żaden nie ma pierwszeństwa.
    Jeden ma znak STOP, a drugi ma tamtego po prawej i musi
    go przepuścić.
    Źle oznakowane skrzyżowanie.

    > I druga sytuacja na tym samym skrzyżowaniu:
    >
    > - jadący z lewej skręca w prawo - "na dół", jadący z prawej skręca w lewo
    > też "na dół"

    Pierwszeństwo ma ten co skręca w prawo - "na dół".
    Tamten ma znak STOP i musi przepuścić. Dodatkowo tego
    pierwszego ma z prawej i musi przepuścić.

  • 9. Data: 2013-11-06 13:01:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BaX,

    Wednesday, November 6, 2013, 12:46:23 PM, you wrote:

    > "Przejedź" i powiedz mi gdzie te linie?

    Ale dlaczego do mnie te pretensje? Zgłoś właściwym slużbom niepoprawne
    oznakowanie i tyle.

    > Po zmroku znaku "STOP" jadąc 'od dołu' nie zobaczysz.
    > http://goo.gl/maps/mtShV

    Ale to wcale nie oznacza, że pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu się
    zmienia. Nadal zasranym obowiązkiem nadjeżdżającego z prawej jest
    ustąpić pierwszeństwa. Nie ma znaczenia, że "ten od dołu" znaku nie
    widzi.

    > BTW: "na prosto" to już czechy ;)

    Co to te "czechy"? Bo w słowniku tak zapisanego słowa nie znajduję.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-11-06 13:04:53
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Masz w ogóle prawo jazdy?

    > Oczywiście. Jak można mieć wątpliwości?

    Ale ja przyjmuję sytuację kiedy ten co ma STOP już zdążył się zatrzymać i
    chce ruszać, a ja dopiero dojeżdzam. Widzę że stoi, znaku nie widać, linii
    nie ma. Mam go puścić czy on mnie? Sytuacja kiedy ja jadę i on jedzie jest
    raczej oczywista bo on ma się zatrzymać 'na stoipie' co da mi czas na
    wykonanie manerwu skrętu w lewo.