    From: jacek <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miernik V640 - wartość realna czy sentymentalna?
    Date: Mon, 31 Dec 2018 22:25:54 +0100

    W dniu 2018-12-31 o 18:55, J.F. pisze:
> [...]
    etr-iglowy-7211890385

    > A, typowy. Ale:
    > -z przesylka 2x drozej,
    > -przewody ... byle jakie. A lepsze beda kosztowaly wiecej niz miernik
    > :-)
    >
    > -napiecia zmienne - ubogie.
    > -pradow zmiennych - brak
    >
    > -temperatura ... brak termopary w zestawie ?
    > -a jak dokupisz, to dziecko sobie krzywde zrobi :-)
    >
    > No i mimo zalet przyda sie jeszcze inny miernik

    > No ale co - mozliwe, ze to kosztuje $1.50 w produkcji ?
    > A raczej $1, bo przeciez w cenie jeszcze VAT.

> [...]
    multimetr-dt9205a-6839982426

    > .... tylko ile mozna miec miernikow ... wiecen niz zona butow ? :-)

    Ostatnio w chinach kupiłem AN8009.
    Mały, automat, z dużym wyświetlaczem, zakres 9999 jednostek.
    Podświetlony wyświetlacz, czytelny na płasko z auto wyłączeniem.
    Rezystancję mierzy z dokładnością lepszej od deklarowanej, pojemność ma
    niby 2% tolerancji a kilka kondensatorów jakie mam 1% też w tym
    rozrzucie mierzy.
    prąd AC i trueRMS 40-1000Hz też jest.
    Zapłaciłem więcej bo 81zł z dostawą a ma nawet termoparę, której nie da
    się do gniazdka sieciowego wcisnąć.
    Jeśli już kupić to takiego, te z ręczną zmianą zakresu często są niewygodne.
    Mam ochotę go rozebrać żeby zobaczyć jak to w środku zrobili że pomiar R
    na najniższym zakresie jest do 0,01R rozdzielczości i zwarte dwa
    przewody pomiarowe dobrej jakości pokazuje 0,02R a zwarty na zaciskach
    kawałkiem drut miedzianego 2,5mm2 pokazuje 0,00R.
    Przy 1kR i 1MR 0,1% wskazania też się zgadzają mimo gwarantowanego tylko
    0,5%.
    Pomiar napięcia od 0,001mV DC i AC do 750V na tym samym wejściu...
    Nie wyobrażam sobie takiej konstrukcji w amatorskich warunkach wykonanej...

    --
    pzdr, j.r.