  • 1. Data: 2018-12-19 11:21:22
    Temat: Miernik V640 - wartość realna czy sentymentalna?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Co sobą reprezentuje jeszcze taki miernik V640?
    Jakieś realne zalety czy już tylko sentymentalna wartość?
    Dostałem od sąsiada wyciągnięty z piwnicy po iluś dziesiątkach lat
    wersja z zasilaczem 230V V40.28, wizualnie tak sobie. Po włączeniu
    wskazówka idzie na max (oprócz włączonego trybu LF/m.cz. gdzie po chwili
    wraca na 0) i nie wiem czy jest sens dłubać czy utylizować.

    pozdrawiam

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2018-12-19 11:47:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 11:21:22 +0100, Irokez napisał(a):
    > Co sobą reprezentuje jeszcze taki miernik V640?
    > Jakieś realne zalety czy już tylko sentymentalna wartość?

    O ile pamietam - mial bardzo niskie zakresy pomiarowe, w tym i AC.

    Ale czy to takie potrzebne, szczegolnie ze m.cz ..

> [...]
    > wskazówka idzie na max (oprócz włączonego trybu LF/m.cz. gdzie po chwili
    > wraca na 0) i nie wiem czy jest sens dłubać czy utylizować.

    http://www.technique.pl/mediawiki/index.php/Miernik_
    wiecznie_%C5%BCywy_czyli_Meratronik_V640

    A przy okazji mi przypomniales - przeciez mialem tego cyfraka V561.
    Co ja z nim zrobilem ?
    Lezy gdzies i bateria go zalala ?

    J.

  • 3. Data: 2018-12-19 12:13:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 11:47, J.F. pisze:

    > O ile pamietam - mial bardzo niskie zakresy pomiarowe, w tym i AC.
    >
    > Ale czy to takie potrzebne, szczegolnie ze m.cz ..

    Niby zakres 1.5mV, hmm.. nie używam.

    > A przy okazji mi przypomniales - przeciez mialem tego cyfraka V561.
    > Co ja z nim zrobilem ?
    > Lezy gdzies i bateria go zalala ?

    Ciekawy klawiszowiec ;)

    No cóż, podumam jeszcze do piątku, zwłaszcza czemu mu wskazówka ucieka,
    jak to ta nieszczęsna hybryda to złom. Rocznik 80 więc już taki
    "powszechny".

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2018-12-19 12:36:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 12:13:10 +0100, Irokez napisał(a):

    > Niby zakres 1.5mV, hmm.. nie używam.

    Moglby sie przydac np do sprawdzenia mostkow tensometrycznych czy
    termopar ... ale czy bedzie rzetelny ?

    No i przydalby sie do sprawdzenia torow radiowych, ale w.cz. to on nie
    lapie. A magnetofonow juz raczej kalibrowal nie bede.

    > Ciekawy klawiszowiec ;)

    No, ciekawy. Fabryka nie opanowala przelacznikow obrotowych ?
    Po przykladzie V640 widac, ze opanowala.
    A moze byl nadmiar isostatow na rynku ?

    > No cóż, podumam jeszcze do piątku, zwłaszcza czemu mu wskazówka ucieka,
    > jak to ta nieszczęsna hybryda to złom. Rocznik 80 więc już taki
    > "powszechny".

    Tam jesli dobrze pamietam byl taki podwojny fet, ktorego juz pewnie
    nie robia, ale moze szczesliwie przetrwal.

    Mozna tez sprobowac caly wzmacniacz zastapic czyms wspolczesnym.

    J.

  • 5. Data: 2018-12-19 12:44:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-19 o 11:21, Irokez pisze:
> [...]
    > wskazówka idzie na max (oprócz włączonego trybu LF/m.cz. gdzie po chwili
    > wraca na 0) i nie wiem czy jest sens dłubać czy utylizować.

    Jeśli miałbyś utylizować, to chętnie przygarnę.
    Ciekawie by się prezentował przy Tonetce i Bambino, nawet gdyby nie był
    sprawny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-12-19 13:07:41
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 19.12.2018 o 12:44, Adam pisze:

    > Jeśli miałbyś utylizować, to chętnie przygarnę.
    > Ciekawie by się prezentował przy Tonetce i Bambino, nawet gdyby nie
    > był sprawny.

    Ja potrzebowałem zmierzyć średni prąd z baterii dla układu z
    mikrokontrolerem, który pobierał około 1,5uA. Oczywiście nie wiem, na
    ile wynik był dokładny, ale jak dla mnie dużo bardziej wiarygodny niż ze
    zwykłego multimetru cyfrowego.

    W każdym razie te małe zakresy napięcia i prądu mi się podobają (0,15uA,
    1,5mV).
    Rezystancja wejściowa 100M też niezła.
    Od góry zakres napięcia też wysoki 1500V AC/DC.
    EdiM

  • 7. Data: 2018-12-19 13:09:37
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 19.12.2018 o 11:21, Irokez pisze:
> [...]
    > wskazówka idzie na max (oprócz włączonego trybu LF/m.cz. gdzie po
    > chwili wraca na 0) i nie wiem czy jest sens dłubać czy utylizować.

    W tym co mam wiem, że ogólnie był problem z tym przełącznikiem +/-.
    Poprzełączaj go wielokrotnie i może się poprawi.
    EdiM

  • 8. Data: 2018-12-19 13:53:58
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 11:21, Irokez pisze:
    > czy jest sens dłubać czy utylizować.

    Moje pokolenie chyba nigdy nie powie "utylizować". Jeśli jesteś z
    młodszego pokolenia;-), to ja chętnie przygarnę.
    Jak byś chciał jednak reanimować obojętnie z jakich motywacji, to chyba
    gdzieś miałem hybrydę od tego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2018-12-19 14:28:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 13:53, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Moje pokolenie chyba nigdy nie powie "utylizować". Jeśli jesteś z

    Praca w korpo robi cuda ;) Choć i tak najpierw przychodzi na myśl
    "wyj.." ale palce już się ogłady nauczyły.

    > młodszego pokolenia;-), to ja chętnie przygarnę.
    > Jak byś chciał jednak reanimować obojętnie z jakich motywacji, to chyba
    > gdzieś miałem hybrydę od tego.

    Na motywację chyba już za stary i jednocześnie za młody jestem ;)
    Kiedyś to bym rozebrał na części, schemat odtworzył i naprawił nie
    patrząc na czas/koszty.
    Aktualnie na takie rzeczy już nie chce mi się czas tracić, serwisowanie
    raczej tylko bardziej "cennych" rzeczy (automatyka, robotyka itp).

    Przepłuczę jeszcze te przełączniki preparatem a jak nie pomoże...
    Wałbrzych zaprasza do zwiedzenia Zamku Książ, na przykład nocne
    zwiedzanie :-)

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Również pozdrawiam.
    Henry(k)

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2018-12-19 14:39:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 13:07:41 +0100, EM napisał(a):

> [...]
    > mikrokontrolerem, który pobierał około 1,5uA. Oczywiście nie wiem, na
    > ile wynik był dokładny, ale jak dla mnie dużo bardziej wiarygodny niż ze

    Cyfrak z "bocznikiem" 10k tez dalby rade :-)

    J.