    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miernik zużywanej energii przez urzšdzenia elektryczne
    Date: Tue, 08 Mar 2011 10:42:34 +0100

    W dniu 08.03.2011 10:02, Andrzej pisze:

    > Muszę się zgodzić, masz absolutną rację. Prędzej czy później tak zrobię.
    > Kwestia instalacji - tutaj trzeba się zastanowić jak przebiegają
    > przewody. Do tego przyda się plan instalacji mam nadzieję że gdzieś w
    > archiwum domowym ona jeszcze jest :)

    Olej dokumentacje.
    Jeżeli się choć trochę znasz na elektryce to sobie poradzisz bez niej,
    jeżeli się nie znasz i tak weźmiesz fachowca, a fachowiec nie będzie
    bezgranicznie wierzył jakiejś dokumentacji z przed wieków..

    popatrz na bezpieczniki co rozdzielają obwody, ile ich jest, więcej niż
    jeden? może masz tak że jedna faza idzie na piętro druga na parter, może
    masz osobne bezpieczniki na piętra? zobacz ile przewodów jest podpięte
    pod pojedynczy bezpiecznik?
    Wyłącz jakiś bezpiecznik i sprawdź gdzie prądu nie ma. Jeżeli jest kilka
    przewodów pod bezpiecznik to odłączaj(oczywiście z zachowaniem
    bezpieczeństwa) je po kolei i obserwuj co się dzieje.

    Metodą prób i błędów dojdziesz co i jak jest podłączone.
    oczywiście powyższe wskazówki możesz zastosować tylko gdy w 100% wiesz
    co robisz i na własną odpowiedzialność. Zanim włożysz paluchy do
    skrzynki wyłącz prąd na zabezpieczeniu przedlicznikowym. I nie zrywaj
    żadnych plomb.

    Wszelkie ingerencje proponuje(z doświadczenia) przeprowadzać wspólnie
    razem z sąsiadem.