  • 1. Data: 2011-03-07 15:26:42
    Temat: Miernik zużywanej energii przez urządzenia elektryczne
    Od: Andrzej <p...@o...pl>

    Chcę zapytać się fachowców jaki miernik polecają do domowego użytku
    który w miarę dokładnie jest wstanie pomierzyć ilość zużywanego prądu
    przez odbiornik etc. Chcę takowego pomiaru dokonać gdyż w mym domu
    mieszkają dwie rodziny i jest jeden licznik energii elektrycznej. Dla
    tego w przybliżeniu chciałbym oszacować ile prądu ja zużywam. Dziękuję
    za fachowe porady.

  • 2. Data: 2011-03-07 15:36:21
    Od: <a...@g...pl>

    http://allegro.pl/licznik-zuzycia-energii-watomierz-
    miernik-mocy-i1495767889.html
    Lidl, OBI, Castorama itp

  • 3. Data: 2011-03-07 16:40:34
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > http://allegro.pl/licznik-zuzycia-energii-watomierz-
    miernik-mocy-i1495767889.html
    > Lidl, OBI, Castorama itp

    tia..

    W sklepie elektrycznym można bez problemu kupić zwykły miernik zużycia
    energii,
    taki jak montowane (kiedyś) do mieszkań przez elektrownię.
    Nie są one legalizowane, ale za to kosztują grosze (powinny być tańsze od
    tych dogniazdkowych). Dokładność wystarczająca. Trzeba tylko zamontować na
    swoim obwodzie (na stałe) i rozliczenie za energię wychodzi z dokładnością
    do złotówki.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2011-03-07 16:52:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011 17:40:34 +0100, Desoft wrote:
> [...]
    >Nie są one legalizowane, ale za to kosztują grosze (powinny być tańsze od
    >tych dogniazdkowych). Dokładność wystarczająca.

    Nie bardzo rozumiem - komus sie to oplaca robic bez legalizacji
    uprawniajacej do montowania przez energetykow ?

    J.

  • 5. Data: 2011-03-07 17:01:10
    Temat: Re: Miernik zużywanej energii przez urzšdzenia elektryczne
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    J.F. wrote:

    > Nie bardzo rozumiem - komus sie to oplaca robic bez legalizacji
    > uprawniajacej do montowania przez energetykow ?

    One są z demontażu, już po utracie legalizacji :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2011-03-07 17:07:03
    Od: Andrzej <p...@o...pl>

> [...]
    > od tych dogniazdkowych). Dokładność wystarczająca. Trzeba tylko
    > zamontować na swoim obwodzie (na stałe)...

    Niestety takie rozwiązanie nie wchodzi w rachubę. Stare budownictwo i
    instalacja jest sprzed 20. lat. Parter jedna rodzina, piętro druga
    rodzina, piwnica/warsztat wspólny, więc pozostaje mi zmierzyć przez dobę
    każde z urządzeń podłączonych na parterze, następnie wykorzystywane prze
    zemnie urządzenia w warsztacie. Odjąć różnicę i wyliczyć ile mają płacić
    Ci z piętra :) Trochę roboty będzie ale a i błąd szacunkowy też lecz
    przynajmniej będę wiedział mniej więcej co i jak bierze prądu i jakie
    koszta.

  • 7. Data: 2011-03-07 17:22:18
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Nie bardzo rozumiem - komus sie to oplaca robic bez legalizacji
    > uprawniajacej do montowania przez energetykow ?

    Cuda, panie cuda...

    Myślisz, że legalizacja jest montowana do liczników na taśmie produkcyjnej?

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2011-03-07 17:23:08
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > One są z demontażu, już po utracie legalizacji :)

    Odwrotnie. Nówki przed legalizacją.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2011-03-07 17:26:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Mar 2011 18:07:03 +0100, Andrzej wrote:
> [...]
    >każde z urządzeń podłączonych na parterze, następnie wykorzystywane prze
    >zemnie urządzenia w warsztacie. Odjąć różnicę i wyliczyć ile mają płacić

    A nie prosciej sprawdzic jak biegna kable i moze jednak w skrzynce da
    sie zalozyc dodatkowy licznik na obwody "na pietrze" ?

    J.

  • 10. Data: 2011-03-07 18:18:54
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > http://allegro.pl/licznik-zuzycia-energii-watomierz-
    miernik-mocy-i1495767889.html
    > Lidl, OBI, Castorama itp

    I jak on ma do tego podłączyć całe mieszkanie? ;-))))
    Do Autora:
    tak jak już ktoś napisał, kup zwykły licznuk starego typu (z
    kółkiem), tylko zwróć uwagę na prąd. Nawet bez legalizacji
    wynik będzie wystarczający żeby podzielić koszty na dwa
    mieszkania ;-).

    Jak założysz licznik to będziesz miał rzeczywisty pomiar. Co
    Ci po "oszacowaniu"? Będziesz zapisywać co, kiedy i na ile
    czasu podłączałeś?