    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrofalówka - nie grzeje
    Date: Tue, 06 Jan 2009 23:51:11 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    > Na jednej kuchni się wszystkiego nauczyłeś ?
    > Ok 1990 roku byłem jedynym na Polskę serwisantem gwarancyjnym serii ok 2500
    > szt kuchenek mikrofalowych.
    > Proste kuchnie z elektromechanicznymi zegarami i "regulatorami mocy"
    >
    > Przez dwa lata serwisowania w całej tej ilości urządzeń padło: jeden timer,
    > jedna lub dwie diody, jeden magnetron i z 5 transformatorów sieciowych.
    > W mikrofalówkach innych, przypadkowo mi się trafiających producentów, kilka
    > diod wymieniałem.
    >
    > Magnetron i transformatory wysiadały z winy użytkowników - magnetron
> [...]

    Z szacunkiem; doceniam Twoje wiadomosci i doswiadczenie, wiec ponawiam pytanie
    dlaczego tego nie napisales. Musi co stosowales zasade, ze im klient glupszy
    tym wiecej roboty mial bede.
    A co do tej jednej kuchni... Wczesniej i to duzo, gdy tych kuchni chyba
    jeszcze nie produkowano, odsluzylem w woju dwa lata w kompanii
    radiolokacyjnej. I tak sie zlozylo, ze swoja wypasiona stacje, dokladnie PRW
    Konus, jej schemat i najdrobniejsze szczegoly konstrukcyjne musialem znac o
    ile nie na pamiec to w stopniu umozliwiajacym jej naprawe na wczoraj. Moc tej
    stacji wynosila, drobiazg 2.2 MW (w impulsie). Co Ciekawe magnetron mial
    prawie te same wymiary. Tyle, ze wneki rezonansowe mial zlocone No bo
    czestotliwosc byla tez bardzo zblizona do mikrofal kuchennych. A potem
    jeszcze polibude skonczylem. Tak, ze taki znowu bajkopisarz za jakiego mnie
    zapewne uwazasz, calkowity nie jestem.
    Pewnie, ze pewne rzeczy sie zapomina (jestem mlody... emeryt) ale dopoki tej
    wiedzy jeszcze troche we lbie zostalo, to o poprawne wnioski nie trudno. Z
    drugiej strony siedem fachow osma bida. Ale w sumie dobrze sie stalo, jestem
    Ci wdzieczny, gdyz wiele rzeczy sobie przypomnialem i zaktualizowalem. Czy mi
    sie to jeszcze na co przyda? Tu nikt "makrowejow" nie naprawia...
    Pzdr.