    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    <lofnhl$ud$1@dont-email.me> <logvf7$g9e$1@srv.chmurka.net>
    <c...@g...com>
    <loh4pr$ib7$1@srv.chmurka.net> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <5...@g...com>
    <loi2th$69o$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <loid88$dlq$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Fri, 27 Jun 2014 12:42:18 +0200

    Bambaryla napisała:

    > Ale ja o przywiazaniu do tradycji.
    > Brytyjczyce dawno mogli by sobie, wzorem innych nacji, montowac baterie
    > mieszajace wode, jednak z jakiegos powodu robia to niechetnie.
    > W Warszawie, tradycja "dwoch kranow", z czasow tamtych wodociagow nie
    > przetrwala... zgadnij dlaczego...?

    Co tu zgadywać -- nie było takiej tradycji, więc jak coś mogło przetrwać?
    Widywałem armaturę z czasów wiktoriańsko-lindleyowskich, która miała dwa
    kurki i jednego siurasa. Tu w Warszawie instalowaną również. Choć i ta
    systemu brytyjskiego też się zdarzała, nie tylko w Galicji, jak u moich
    dziadków -- w Warszawie czy Poznaniu też niekiedy tak bywało.

    Brytyjczycy mają po prostu fiksum-dyrdum na punkcie tych swoich kraników.
    Przywiązani są do nieh tak, jak do setek (tuzinów i kop -- może tak lepiej
    to wyrazić) rozmaitych imperialnych jednostek miar, każda do opisywania
    innej substancji. Brytyjczyk rzadko coś zrobi "wzorem innych nacji" a już
    w ogóle "z jakichs powodów niechętnie" patrzy na to, co wymyślono "na
    konteynecie". Tymczasem tu na kontynencie wymiana kulturowa przebiega bez
    takich zahamowań.

    Jarek

    --
    To nie do wiary, że niedawno tak to było --
    w słuchawce głos: "Kochany, dzwonisz, jak to miło!",