    Date: Mon, 30 Jun 2014 15:50:00 +0200
    From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?

    W dniu 2014-06-28 02:57, Pszemol pisze:
    > "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nic takiego nie napisałem... Po prostu trzeba przemyśleć umiejscowienie
    > nadajnika tak, aby przewidzieć miejsca gdzie będzie fala tłumiona.
    Tylko że dostawcy kablówek z internetem nie robię pomiarów i
    raczej by się nie zgodzili na ciągniecie dwóch kabli, jednego do tv a
    drugiego do routera.

    Zwykły konsument tez raczej o takich sprawach nie ma pojęcia, kupuje i
    myśli że będzie działać. Nikt nie pisze ostrzeżeń na pudełku, że to
    sprzęt specjalistyczny, do montażu tylko przez przeszkolone i
    odpowiednio wyposażone firmy.

    Koniec końców okazało się że karta wifi na usb z dłuższą antena dała
    radę i honor technologii wifi został uratowany.

    > To może zapłacić komuś, komu się chce bawić za pieniądze...

    Jak wyżej - jak jest taki problem że samemu nie dam rady, to do kitu z
    takimi wynalazkami. Miało być łatwo, miło i przyjemnie, no i szybko :)

    > Z taką ideologią właśnie masz problemy jakie opisałeś u szwagra.
    Jak się co tydzień bawić w szukanie dziury w paśmie, to może jednak się
    spiąć i zrobić ten kabel, a potem mieć święty spokój :)

    Podłączanie nowego sprzętu wygląda tak:
    Kto pamięta hasło do wifi - nikt.
    Szukanie karteczki z hasłem - nie ma.
    Telefon do mnie - jadę ratować rodzinę :)
    Hasło do routera - tez zaginęło (czasami zabieram ze sobą, już się
    nauczyłem ;)
    Reset routera, ustawianie wifi od nowa, konfiguracja urządzeń (komputery
    i smartfony), zapisanie haseł na karteczkach.
    Za pół roku - powtórka z rozrywki :)

    Ze switchami nie ma takich problemów ;) No i 1Gbit tez robi różnicę.

    > Często skrzynka jest i tak rozwalona, wpiąć można konwerter
    > z power line na wifi i nawet zasilanie jest pod ręką...
    > I wtedy kabla po korytarzu ciągnąć nie trzeba.
    Ale zawsze jakieś ślady są, no i to już pod jakieś paragrafy może podlegać.

    > No ale co Ci to da? Co tam Ci tak cennego chula po sieci?
    Może hula, może nie. Jakoś tak na zapas wolę się zabezpieczyć,
    ekshibicjonistą też nie jestem. A prawodawstwo się zaostrza, wolę nie
    tłumaczyć prokuratorom że nie jestem wielbłądem.

    > Mówimy o uniwersalności - kabel kosztuje sztywność planów.
    Zawsze można dokupić dłuższy kabelek i wrzucić za szafę albo sofę żeby
    nie kuł w oczy :)
    Piotr