    From: "PapaSmerf" <w...@...zł>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Moc bierna
    Date: Mon, 25 Apr 2011 20:55:15 +0200

    Órzytkownik "J.F." napisał:
    > Tez tak sobie pomyslalem, ale to chyba nie jest takie proste.

    nie wim czy to jest proste, dlatego spytałem się czym jest ta moc bierna i
    jaki ona ma fizyczny sens, bo ja tego nie wiem:O)
    być może trzeba na bierząco wykonywać transformaty furiera prądu i napięcia
    i liczyć mocoe bierme i czynne dla każdej harmonicnej, ale może można to
    uprościć tak jak ja pisałem, nie wiem, pytaniem kluczowym jest czym jest ta
    moc bierna, dopiero po odpowiedzi na to pytanie można zacząć myśleć o
    rozwiazaniu problemu:O)

    > przy zwyklej sinusodzie - przeplyw pradu ktory nie przenosi mocy
    > czynnej. Czyli chwilowa moc raz w jedna, raz w druga.

    pszy zwykłej sinusoidzie moc bierna jest dokładnie ftedy gdy napięcie jest
    pszeciwne do prądu, niezależnie od okresu danej sinusoidy, być może pszy
    pszebiegach niesinusoidalnych jest podobnie:O)