eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ › Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
  • Data: 2018-12-14 01:51:17
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 13 Dec 2018 23:21:16 +0000, mk4 napisał(a):


    >> Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
    >> mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.
    >
    > No dobrze - a gdyby chcieć to wiarygodnie zmierzyć to jak to zrobić?
    > Chodzi o przyspieszenie np. 0-100 i później 80-120 i np 80-160?

    No mierzyć należy ten parametr który Cię interesuje.

    Jeśli ktoś się ściga na 1/4 mili, to należy mierzyć czas na 1/4 mili.
    Jak ktoś chce sprawnie wyprzedzać z redukcją, to należy mierzyć
    przyspieszenie w tym zakresie prędkości.
    Z kolei są też kierowcy zainteresowani żeby wyprzedzać bez redukcji na 6
    biegu i ich np. zainteresuje samochód który ma dużo mocy w zakresie
    2000-3000rpm.

    Bo to są różne rzeczy.
    Na 1/4 bardzo istotny jest rodzaj napędu i kontrola startu dająca dobrą
    przyczpność przy ruszani.
    Z kolei do wyprzedzania to akurat jest bez znaczenia.

    > Bo ja widzę takie problemy:
    >
    > * prawdziwa prędkość - faktyczne 100 ro zwykle na liczniku 105-110. Ale
    > ile dokładnie? No i te ostatnie kilometry przecież wchodzą najwolniej...

    To akurat najlepiej mierzyć jakimś urządzeniem typu Racelogic.


    > * do kalkulacji - całkowita masa pojazdu. Skąd wziąć faktyczną? paliwo,
    > kierowca płyny, graty w bagażniku. To co podają w katalogu to jest co?
    > No najlepiej to pewnie zważyć. Ale gdzie?

    Na każdym skupie złomu jest waga dla pojazdów.

    > Weźmy przykład - taki pojazd jak Golf V Variant 1.9 Manual. Gdzieś na
    > stronce jest 1361 kg (Kerb weight - cokolwiek to znaczy). W dowodzie
    > jest 1436 kg. No i do tego - czy jest tam wliczone paliwo? No bo pełny
    > bak to tak na oko z 60 kg więc blisko 5% podanych mas.

    W dowody nie ma co patrzeć :)
    Raz to jest masa w pełni zatankowanego pojazdu, raz z minimalną ilością
    paliwa, czasami dodane jest 75kg na kierowcę, czasami nie.

    > No i właśnie - jak to mierzyć i jak jechać? Bo w czasach młodości
    > próbowaliśmy takie czasy 0-100 mierzyć.

    No głównie technika startu.
    Nie jest to takie proste - ogólnie to raczej należy palić sprzęgło niż
    opony ;)
    Po to żeby mieć już wszystko maksymalnie napęte przed startem no i żeby na
    I biegu obroty nie spadły za bardzo.

    Potem kolejne biegi trzeba zmieniać bez puszczenia gazu i bez litości dla
    synchronizatorów ;)

    I jakoś tak się daje uzyskać te katalogowe czasy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: